Шефът на БДЖ е подал оставка

Йордан Недев се отказал от поста по лични причини
Обновена: 22 авг 2012 14:59 | 22 авг 2012 10:28, Миглена Иванова
130
Шефът на БДЖ е подал оставка
Йордан Недев. Снимка: Личен архив

Йордан Недев е подал оставка като изпълнителен директор на БДЖ. Това съобщи лично министърът на транспорта Ивайло Московски днес. Като мотив за оставката според Московски Недев е посочил лични причини.

За момента длъжността изпълнителен директор на холдинга ще бъде изпълнявана от финансовия директор Велик Занчев.

Йордан Недев стана изпълнителен директор на БДЖ преди малко повече от година – на 1 юли 2011 година. Той замени на поста Пенчо Попов, като според мотивите на транспортното министерство смяната трябваше да доведе до подобряване на качеството на обслужване на пътниците, постигане на по-високи икономически резултати и ускоряване на реформите в областта на железопътния транспорт.

Недев пое курс към освобождаване на железопътната компания от несвойствени дейности, каквито са почистването на вагоните, охраната на обектите и други странични активности. Важно направление в опитите за стабилизиране на железницата бе програмата за съкращение на разходите, заради която в края на миналата година имаше сериозни протести и стачки.

Сериозен проблем, с който Йордан Недев трябваше да се справи, бе спирането на държавната субсидия за железниците заради кредита от 150 млн. лв. към Световната банка.

До стопиране се стигна и при приватизацията на „Товарни превози“ заради липса на сериозен инвеститорски интерес.

В крайна сметка в началото на този месец стана ясно, че държавната субсидия за железниците няма да бъде спирана и ще бъде преведена. Транспортният министър Московски обаче обяви, че няма да има съкращения в персонала на БДЖ, както и няма да бъдат спирани влакове.

Това противоречи на намеренията на подалия оставка Недев, според когото трябваше да се направи анализ на рентабилността и да се прибегне до нови съкращения и закриване на неефективни линии.

Още икономически новини от България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


130
Още по темата: директороставкаБДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
4
 
24
 
! Отговори
служебна кола преди 11 години
Този ли беше, който си беше купил служебна кола VW "Фаетон" за 100 000 евро?
73
6
 
16
 
! Отговори
optimist преди 11 години
до 77 - Всъщност човека има и бакалаварска степен по икономика от университета в Мадрид, MBA от Централния Европейски Университет в Будапеща и магистърска степен по финанси от London Business School в Лондон. Общо взето впечатляващо образование. За съжаление в професионалния му опит няма нищо забележително - 15 г. е бил шефче на различни малки фирмички от по 15-20 човека.
72
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
БДЖ винаги е субсидирано, защото ако не се субсидира, ще трябва да вдигне цените на билетите над автобусните и да фалира и да отиде заедно със жп линиите за скрап. Метрото и градският транспорт в София също се субсидира от държавата, иначе ще фалира и ще трябва да се закрие и центърът на София ще стане непроходим от коли.
71
9
 
3
 
! Отговори
иван преди 11 години
Български държавни железници/БДЖ/ е в окаяно състояние от 15 г. 15 г. се дотират от нас данъкоплатците. Миналата год дянков им даде 200 милиона лв!!!!!!! Докога ще е така???? Стига толкоз.всяка година субсидии и положението става все по зле.Време е за непопулярно решение-приватизация /псувни ще има много, но ножа е опряло кокала/.БДЖ да стане БЧЖ/Български частни железници.дава ли добра услуга-печели,лоша услуга-фалит.ние данъкоплатците неплашаме нищо.Само НКЖИ/инфаструктурата/ остава държавна.
70
6
 
19
 
! Отговори
Нов Киряк Стефчов преди 11 години
Йордан НедевКвалификации1997, бакалавър по икономика, Стопански факултет, СУ Св. Климент Охридски2002, Мaster in Finance, London Business School, ВеликобританияОпитЙордан Недев е започнал своя опит в немската консултантска фирма Roland Berger, където е работил по приватизирането на български предприятия. След завръщането си в България, Йордан работи като финансов консултант по първичното предлагане на акции на Българската фондова борса на дружеството Investor.bg, след което работи като негов изпълнителен директор. Той е бил управител на лицензирания инвестиционен посредник CEE Securities, преди да се присъедини към екипа на MMD Partners през 2005 година, където сега ръководи практиката по финансово консултиране.Типичният слуга-агент на германския капитал, съсипващ българската комунистическа икономика с помощта на безумни неолиберални реформи. Луда гонитба на краткосрочна печалба и съсипия на всичко построено от българите за 45 години. Приватизация на печалбите от частници наши и чужди, съкращения вместо инвестиции и накрая фалит. Българската икономика се върна 70 години назад. Както и през 1939 г., вече нямаме тежка индустрия и сме само суровинен придатък на Запада. Унищожава се и образованието за да стигнем цифрите от царско време - 1 000 000 неграмотни и 2 000 000 полуграмотни с основно образование до 4 клас!
69
25
 
5
 
! Отговори
optimist преди 11 години
Втори мандат за ГЕРБ! Умрете от яд червени отпадъци!
68
4
 
27
 
! Отговори
АнтиГЕРБ преди 11 години
Най-после, но след оставката и затвор в Белене заедно с Бойко Борисов.
67
11
 
6
 
! Отговори
Ваня преди 11 години
много е красив :Р
66
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ГЕРБ съсипаха БДЖ, за да може частните автобусни и такси фирми да увеличават спекулативно цените.
65
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
има вид на деградирал наркоман...къде ги намира Боко тези психопати....
64
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
до 53 "Един от малкото, които не говореха по очебници"Пиле, ако всички преподаватели и студенти са като теб , горко на България.Абе ти сигурен ли си, че някой те е преподавал в университет, а не в килийно училище?
63
2
 
21
 
! Отговори
Ф.С.В преди 11 години
Този епизод с оставките на директори на предприятия пред приватизация сме го гледали 22 г --сега отговорноста за краха ще се размие между стари нови директори и разни там синдици и какви ли не --БДЖ пътува към пропастта наречена Великата Българска Приватизация--какво ли още може да се открадне от БГ? на ред е шистовият газ
62
3
 
15
 
! Отговори
дядо преди 11 години
@оптимиста явно не знае вица ....доктора му казал -бе може да ти виси ,ама ти отива,та и неговите оптимизми за некадърника Боко Кратуня
61
3
 
10
 
! Отговори
ИПОН преди 11 години
Не е лесно да си ***
60
13
 
6
 
! Отговори
optimist преди 11 години
до 61 - Догодина народът ще си каже думата. Хората не са глупави в никакъв случай, не ги подценявайте. Ще разберем кой остава и кой си тръгва.
59
5
 
3
 
! Отговори
мартин иванов преди 11 години
Велик Занчев е много морален ,земен и стойностен човек дано да измъкне железниците .Желая му успех!
58
1
 
26
 
! Отговори
Справка преди 11 години
Всички управляващи България и БДЖ в последните 25 години носят вина за трагедията на БДЖ и най-вече министрите на транспорта, особено след 1997-***, начело с господин Вилхелм Краус, следва Николай Василев, който започна с взимането на заеми, взе на изплащане мотрисите Сименс Дезиро, като за 50 мотриси плати 200 млн. (договори клауза за задължително закупуване в бъдещ период на 25 от тях, което е едно от най-безумните действия, извършвани от БГ политик - все едно да купиш 5 кг картофи и да си задължен и догодина да купиш 5, но на по-висока цена). БДЖ бе изкуствено разделено на Железопътна инфраструктура и БДЖ - пътнически и товарни превози. Нашият "приятел" през 2005г. (преди края на мандата) продава 30-те най-нови спални вагони на БДЖ на частна фирма. През 2004-та пък взима облигационен заем, по примера на г-н Милен Велчев за 30 млн. лв. (Гърция взима подобен заем през 2001-ва за 100 млрд. долара. - сега трябва да изплаща 600 млрд. - направете си простата сметка). Следва Тройната коалиция с вагоните за скрап, разширяване на администрацията - само за 5 години дълговете на БДЖ от 156 млн.(30-те млн. умножени по 5) през 2006-та година, през 2011-та достигат колосалните 800млн..... Сегашното правителство решава да изтегли заем от Световната банка - около 400 млн., той е отпуснат, но вероятно никога няма да стигне до България по познатата схема на работа на двете организации. Българският парламент през пролетта на 2011г. отпуска 145 млн. за БДЖ, но те целенасочено са един вид "запорирани" от правителството (може би вече са изхарчени покрай изборите); по този начин БДЖ не може да отремонтира собствените си вагони, които излизат в планов ремонт един по един (явно всичко е добре изчислено...........). Междувременно в Корпоративна търговска банка се говори (няма официални данни поради банковата тайна), че се държат над 60 млн.лева на БДЖ на двугодишен депозит, който на практика държи банката като един вид спасителен пояс срещу фалит. Поради тези причини БДЖ не може да бъде обявено в несъстоятелност. Просто парите ги има, но на практика ги няма .........През целия преход целенасочено са унищожени производството на вагони, "приватизирани" са вагоно-ремонтните заводи в Септември и Дрен. Така в момента вместо ремонтите да се правят от държавното дружество, те се дават на частни фирми. Резултата е трагедията на влака София - Кардам (вагоните, които изгоряха бяха току що излезли от ремонт!!!).Една машина за подмяна на колесари струва 600 000 лв. В момента БДЖ дава свои колесари на фирмите, за да ремонтират неговите вагони и въпреки това им дължи над 1млн.лв. (тоест можеше да се купят две такива машини и БДЖ само да си върши работата); разбира се така "пълненето на гушите" на определени хора щеше да спре.Повечето от тук посочените неща са факти, а други са логични заключения. Ако има неточности,
57
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
А баш негодниците кога?
56
4
 
22
 
! Отговори
анонимен преди 11 години
браво това е хубаво но ще стане чудесно ако вожда на герб също си подаде оставка та да се освободим от шайката некадърници
55
19
 
2
 
! Отговори
optimist преди 11 години
до 60 - Както виждаш при всяка една издънка се уволняват и санкционират хора. За последните 3 г. десетки хора се простиха със сладките държавни службички, включително министри и разни шефчета. Тук ясно можем да направим паралел с БСП, където като стане гаф партията застава зад своя член и го подкрепя ;)