Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя

Броят на фаталните инциденти за тази година драстично се увеличава
Обновена: 28 юли 2014 15:06 | 28 юли 2014 14:56, Красимир Ангелов
106
Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя
Снимка: Булфото, архив

Липсата на мобилни камери по пътищата у нас е една от причините за увеличаването на загиналите при катастрофи от началото на годината, обяви пред „Дарик радио“ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

Той отчете, че в последните 4-5 години е регистрирано драстично намаления на броя на загиналите по пътищата, но от началото на настоящата има сериозно увеличение на фаталните случаи. Така например само в последните 3 дни от изминалата седмица – от петък до неделя, при катастрофи загинаха 14 души.

"Поради слабото използване на камери по пътищата на страната за първи път от няколко години броят на жертвите вследствие на автомобилни катастрофи драстично се е увеличил“, посочи Стратиев. По думите му мобилните камери на пътя трябва отново да влязат в действие, защото по този начин се подобрява културата на шофиране на водачите.

Още по темата
"Излизаха депутати, които казваха, че мобилните камери са незаконни, тъй като имаше едно решение на ВАС, което ограничи твърде много тяхната ефективност. Една камера, когато е в автоматичен режим, установява много нарушения“, добави Стратиев.

"Откъм техническите средства сме страшно изостанали", отчете експертът по пътна безопасност и изрази мнение, че ако има повече такива, ще има и по-малко жертви на пътищата.

Тези камери ще освободят полицейски състав, който може да влезе към малките населени места и второкласните пътища, посочи Стратиев.

Според данни от последните няколко години близо 50% от катастрофите стават заради превишена скорост, около 10-11 процента - заради неправоспосбни водачи, около 15% -  заради неправилно изпреварване, и около 5% са загиналите заради употреба на алкохол на водачите.

"Напоследък се предприемат мерки за увеличаване на наказанията на хората, които са предизвикали нарушения на пътя. Тези мерки за едно нарушение трябва да са по-сериозни и задължително този, който е извършил нарушение, трябва да си изтърпи наказанието. Към момента едва половината от нарушителите изтърпяват наказанието си по една или друга причина, т.е. те не усещат превенцията на закона", посочи Алекси Стратиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
След като настана масов мор по пътищата, малката утеха е, че умират със светещи фарове...Ха сега направете мобилни камери на всеки километър!Бас ловя, че ще скочат още повече бруталните катастрофи!Истината е във възпитанието на задкормилните устройства.
48
3
 
8
 
! Отговори
Истината преди 9 години
Кои са най-опасните шофьори в момента:- турските гастарбайтери пътуващи на стада между Западна Европа и Турция и които се лепят един за друг изпреварвайки те много опасно- ***,които са си купили книжките,тъй като по закон не могат да имат - не знаят да четат- жените,както обикновено- шофьори на аудита,каращи с скорост много над разрешената- шофьорите на бусове- джигитите от НСО- разни бързаци,които се мъчат да те изпреварят там където не трябва- шофьорите, които правят колона след с
47
4
 
3
 
! Отговори
чвор преди 9 години
Вместо камери сложете няколко смачкани консерви на рискови участъци,че *** да се сети да отпусне малко крака от газта!
46
2
 
11
 
! Отговори
bir salam sal преди 9 години
напоследък инцидентите са почти и само от хора които са без книжки. Римляни и подобни.... просто това са бъдещите шофиори, тех камери не ги плашат. Не че нещо, но те нямат страх от закона и от санкцията. Колата е оръжие но не всеки го осъзнава.
45
0
 
7
 
! Отговори
До 46 преди 9 години
Теб ти е объркана логиката. Най-простите и ефективни решения са, когато се прилагат най-малко задължения към хората. Не можеш никога да разчиташ, че като сложиш закон всеки ще кара с фарове, винаги ще има някой без. Аз в Германия също карам на дневни светлини, когато е заоблачено, въпреки че не е задължително, но всеки си има глава да си преценява.
44
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да се махнат пешеходните пътеки, защото на тях стават много инциденти. Доста често се случва шофьорът да не види пешеходецът, които се е облякъл в сиви дрехи в някой дъждовен и мрачен ден. А пък и ако фаровете на колата не са пуснати, има голяма вероятност и пешеходецът да не види движещата се с висока скорост кола. И какво се случва - заради тъпите пешеходни пътеки и тъпите фарове, които никой не брои за нищо, ще стане тежък инцидент.Твъро против пуснатите фарове и пешеходните пътеки
43
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Това за фаровете е доста маловажно и според мен на едни помага, а на други пречи. Важното е как да намалим катастрофите, а най-много ще ги намалим, ако имаме нормални пътища. Основната причина да нямаме нормални пътища е, че в по-голямата си част средствата, които се дават за пътищата се крадат или просто се плаща много повече за нещо, което струва много по-малко. Втората причина е, че пътищата се ремонтират по модела Мафиянски - правят се така, че пак да имат нужда от ремонт и пак да се краде.
42
6
 
3
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Трябва да си олиго*рен, за да вярваш, че включените фарове пречат на сигурността!------Явно американската асоциация по безопасност на пътя също са големи олигоф*ени, след като и те отмениха преди години изискването да се кара на запалени фарове след получаване на статистиката за увеличаване на ПТП-тата. Но тук така или иначе коментираме камерите!
41
0
 
7
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Ефекта от камерите по пътя е един единствен - наливане на пари в републиканския бюджет за хората на които не им се дават пари на ръка на полицаите и гушене на полицаите от тези, на които не им се занимава с плащане на глоби. Другия ефект е, че като платя една глоба, този месец няма да ходим на кино със семейството и толкоз. Между другото навсякъде в Гърция, където има камери за скорост те са обозначени с едни ГОЛЕЕЕЕЕМИ табели, а не с полицаи лежащи в храстите!
40
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Егати логиката имат някой хора тука - "Губи се тренинга, с който трябва да забелязваш и сива кола във дъждовно време без да има пуснати фарове". Ами че нали ВСИЧКИ ТРЯБВА ДА КАРАТ С ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ, а не постоянно да се правим на тарикати.По същата логика - трябва ли да се премахне ограничението от 50км в града, защото пешеходците губят тренинг да виждат колите, които се движат със 180км в час? Или пък пресичането на пешеходна пътека - пешеходецът разчита на колата да спре и ПРАААС на капака.
39
5
 
1
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Именно затова трябва да се санкционира карането с изключени фарове.-----Ами то се санкционира според закона. Ефект има ли? Ако от нещо няма ефект или е обратен, значи то е ненужно! Само с добри пожелания не става, ех колко е супер да се кара на фарове, ама се блъснах щото оня не си ги беше запалил или му били изгорели, или, или....
38
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Инвестиране в инфраструктурата на пътищата би спасила хиляди жертви годишно. Ама в това няма "далавера" и на "властите" не им пука особено.
37
0
 
4
 
! Отговори
doc преди 9 години
Така е, като се продават индулгенции наречени Гражданска (без)Отговорност. Друго си е всеки да си носи вината в пълен размер... Вероятно повече ще внимава преди да причини ПТП.
36
2
 
4
 
! Отговори
-10 преди 9 години
"Откъм техническите средства сме страшно изостанали", отчете експертът ... и изрази мнение, че ако има повече такива, ще има и по-малко жертви на пътищата.Ъкъл в главата на човек с техническо средство не може да се налее. Най-добрият метод за "наливане" е примерът. Когато престана да виждам полицаи непрекъснато нарушаващи закона и такива, които се интересуват от нарушителите около себе си (не само когато са с камера в някой храст) може и да ми щракне нещо в главата и да започна им подражавам.
35
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Задължителните фарове, не само че не намалят инцидентите, но дори имат обратен ефект.Проста логика: Когато карате и всички около вас са с фарове, след време свиквате да забелязвате колите по фаровете, и някой ако забрави да пусне фарове, половината няма да го видят, щото вече им е закърняло зрението и са свикнали ако има кола, то да им блести в очите. Губи се тренинга, с който трябва да забелязваш и сива кола във дъждовно време без да има пуснати фарове.
34
5
 
3
 
! Отговори
до 32 преди 9 години
като си за фарове карай и не коментирай. ***
33
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За какво да дават пари за камери?! По-добре да ги дадат за оправяне на дупките по пътя, а още по-добре за разширяването на пътищата.
32
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"И какво се случва когато си свикнал срещу теб да карат с включени фарове, очакваш да виждаш колите срещу теб доста по-отдалече, тръгнеш да изпреварваш и се окаже, че срещу теб върви кола с незапалени фарове?"Именно затова трябва да се санкционира карането с изключени фарове. Както вече казах, елементарно е да се направи така, че фаровете да се включват, когато се включи двигателя. Така че оправдания "забравих да си включа фаровете" са смешни.
31
1
 
3
 
! Отговори
Grom преди 9 години
Тритомник мога да издам за тези камери! И това, че ги има, не прави нещата по-лесни. Как по-точно мобилна камера в автомобил, ще освободи същия за използване в малко населено място? И защо вместо наистина да има "превенция", когато им беше позволено да снимат с тези камери, те се криеха в храстите да дебнат?!
30
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Светлините през деня убиват.В Австрия са отменени от 01.2008 поради ръст на инцидентите с 12.2 % непосредствено след въвеждането им. В Полша процентите са 5.7 повече. В Хърватска също са отменени поради нарастване броя на инцидентите и загиналите. В България също се отчита сериозен ръст на загиналите,но все още не са отменени защото от това се изхранват орда рушветчии,правешкия и ламбопродавачи.