Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя

Броят на фаталните инциденти за тази година драстично се увеличава
Обновена: 28 юли 2014 15:06 | 28 юли 2014 14:56, Красимир Ангелов
106
Липсата на мобилни камери води до повече жертви на пътя
Снимка: Булфото, архив

Липсата на мобилни камери по пътищата у нас е една от причините за увеличаването на загиналите при катастрофи от началото на годината, обяви пред „Дарик радио“ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

Той отчете, че в последните 4-5 години е регистрирано драстично намаления на броя на загиналите по пътищата, но от началото на настоящата има сериозно увеличение на фаталните случаи. Така например само в последните 3 дни от изминалата седмица – от петък до неделя, при катастрофи загинаха 14 души.

"Поради слабото използване на камери по пътищата на страната за първи път от няколко години броят на жертвите вследствие на автомобилни катастрофи драстично се е увеличил“, посочи Стратиев. По думите му мобилните камери на пътя трябва отново да влязат в действие, защото по този начин се подобрява културата на шофиране на водачите.

Още по темата
"Излизаха депутати, които казваха, че мобилните камери са незаконни, тъй като имаше едно решение на ВАС, което ограничи твърде много тяхната ефективност. Една камера, когато е в автоматичен режим, установява много нарушения“, добави Стратиев.

"Откъм техническите средства сме страшно изостанали", отчете експертът по пътна безопасност и изрази мнение, че ако има повече такива, ще има и по-малко жертви на пътищата.

Тези камери ще освободят полицейски състав, който може да влезе към малките населени места и второкласните пътища, посочи Стратиев.

Според данни от последните няколко години близо 50% от катастрофите стават заради превишена скорост, около 10-11 процента - заради неправоспосбни водачи, около 15% -  заради неправилно изпреварване, и около 5% са загиналите заради употреба на алкохол на водачите.

"Напоследък се предприемат мерки за увеличаване на наказанията на хората, които са предизвикали нарушения на пътя. Тези мерки за едно нарушение трябва да са по-сериозни и задължително този, който е извършил нарушение, трябва да си изтърпи наказанието. Към момента едва половината от нарушителите изтърпяват наказанието си по една или друга причина, т.е. те не усещат превенцията на закона", посочи Алекси Стратиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
9
 
4
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Стига с тези фарове. Извън града вършат чудесна работа дори през лятото. Когато колата е без включени светлини се слува с асвалта, особено ако е синя или сребриста. Вторачвате се в пълни глупости, а не вземат отношение по много по-важни теми.-------И какво се случва когато си свикнал срещу теб да карат с включени фарове, очакваш да виждаш колите срещу теб доста по-отдалече, тръгнеш да изпреварваш и се окаже, че срещу теб върви кола с незапалени фарове?
28
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
50% от катастрофите били заради превишена скорост - това са катаджийски измислици. При това доста често знака за ограничаване на скоростта се слага по начин забранен от закона. Примерно, караш си с до 90 км/час по път извън населено място и изведнаж ти тряскат знак 40 или 50 км/час, а закона не разрешава ограничаването на скоростта с такива знаци да е скокообразно - може максимално с 20 км/час да ти намаляват скоростта.
27
15
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кой е този ***, който постоянно пише за фаровете? Писна ми да му чета глупавите доводи.Аз съм твърдо за фаровете. На мен лично те ми помагат да виждам по-добре движещите се насреща коли, особено тези, които карат с по-висока скорост. И съм си направил колата така, че като завъртя ключа, те автоматично да се включват.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 29 NE KATQ E V BOLNICA A MRASNIQ GRAK E SIN NA NQKOI V POSOLTVOTO I VSI4KO SE POKRI ZA DNI TOVA E V BG MRASNITE PROKURORI I 4ENGETA POKRIHA VSI4KO .ETO TOVA SA SHIBANQCITE NA BALGARIQ ZAEDNO SAS DEPOTATITE
25
0
 
15
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Как точно камерата ще ме спре да карам бързо? Камерите на кръстовището в Пловдив, където размазаха Катя на спирката предотвратиха ли това събитие? Шофьорите не се дисциплинират със седящи в храстите полицаи с камери, а с полицаи демонстриращи, че са на пътя и се интересуват от нарушенията на шофьорите. Досега някой да е видял полицай или патрулка, която вижда нарушение да последва нарушителя за да го "глоби"? Гледат напълно безучастно.
24
1
 
8
 
! Отговори
Факт преди 9 години
Основното за безопасността в България е инфраструктурата, а не шофирането с висока скорост. В България високата скорост е повечето случаи е следствие на безумни огранчиения на скоростта, които никой не спазва. Камерите какво ще помогнат? Ще премахнат безумните ограничения ли? И в никакъв случай не трябва да се слушат хора като Кесяков, Стратиев и т.н. Те имат професионална деформация, която им пречи да осмислят проблемите по пътищата.
23
2
 
1
 
! Отговори
Ценител преди 9 години
Ползата от камери е по-голяма отколкото контрол от полиция-в Германия камерите записват дор и и неправилното преустрояване по лентите, а радарите за скорост са тип "инфрачервена бариера" и това прави антирадарите безполезни.
22
0
 
12
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
Първо, трябва да се прави обратното на това, което съветват "експерти" излюпили се от редиците на КАТ, както е и в случая. КАТ и МВР трябва да изпълняват законите, а не да ги пишат, както е в България и затова сме на този хал. Второ, трябва тези които се изхитряват да си правят бизнеса до пътя, да си правят ленти за ускорение и там да няма ограничаване на скоростта. Трето, вместо пешеходни пътеки на многолентови пътища, да се направят подлези или надлези за пешеходците, а не караш с 90 и хоп 40
21
6
 
11
 
! Отговори
аа преди 9 години
не на фаровете
20
0
 
8
 
! Отговори
Дири преди 9 години
"50% от катастрофите стават заради превишена скорост" - за превишена или за несъобразена? Щото второто е доста широко понятие! Например несъобразена с липсващата маркировка, несъобразена с необозначените кратери или бабуни по пътя, несъобразена с изскачащи животни на магистралата...Тези камери са пълен смях - караш и бягаш! Няма отнемане на точки няма нищо - как ще спрат някой да не кара, като превишената скорост просто се таксува?!
19
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не липсата на камери, а липсата на ум и морал водят до повече жертви на пътя. Просто селянията на никого не прощава.
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Първа трябва да се махне един куп ненужни ограничения - по околовръстните пътища около Перник, Дупница, Монтана, Благоевград ... не мога да изброя всички, но те затова са направени за да може транзитния поток да не навлиза в градовете и да се движи без ограничения. А хитреците, които направиха около тях бензиностанции и магазини, да се бръкнат и да направят локални ленти. Да се върне максималната скорост за магистрала на 130 км. И тогава да се слагат камери и който нарушава да плаща.
17
2
 
13
 
! Отговори
Гринч преди 9 години
Тоя "специлист" да покаже как логически и на база измислената им статистика в МВР, стигна до това творческо недоразумение за камерите. Мерише на плосък лобизъм с елементи на БГ милиционерски похвати. Нито законовата рамка е налице, нито пък решението се прави с цел безопасност. Излиза някъв и ръси пълни глупости, че и застава с "експертната" си оценка зад тая глупост.
16
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
И каква мобилна камера ще спре надрусан или къркан богат *** да не кара с джипа си в насрещното?Или просто да спазва ограничението на скороста?Нито една камера няма да спре тумба малолетни роми да се натоварят в 30 годишно БМВ и да се нацепят челно в цистерна..Камерите няма да променят нищо.В Русия като всяка кола има камера та какво?Има документирани клипчета с висока резолюция на различни удари между много видове МПС.После има "*** или ***" или вербален *** към нечия майка и тва е.
15
9
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Във всяка една държава, в която е било въведено денонощно каране на фарове, се отчита увеличаване на броя на загиналите в катастрофи. Но *** нали не вярва реши да го установи опитно и резултатите са като при всички останали.
14
1
 
22
 
! Отговори
мнение преди 9 години
Някой ще ми обясни ли какво помага една камера, когато на пътя има шофьори без книжка, пияници, наркомани и какви ли не други ***. Просто замазват очите на народа за да оправдаят пълното абдикиране от законите. Тези който пазят *** на околовръстното, тези които пазят наркодилърите по училищните дворове, тези които взимат парите на всеки нарушител стига той да не им се заяжда. Те са виновни за смъртта на толкова много хора. Българската полиция е пълен цирк!
13
3
 
20
 
! Отговори
Иван преди 9 години
Не камерите са проблема , чувството за безнаказаност на българиан е главния такъв . Както казаха и преди мен , всеки знае ,че каквото и да направи се разминава с дребна сума пари ,пък по селата където роднините и приятелите работят в полицията и това го няма... ЮМанталитет ... никога няма да се оправим.
12
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не е липсата на камери,друга е причината за големият брой загинали. Ето за пример децата които загинаха в Айтоско всички без книжки. Но на едно от момчетата баща му е милиционер и то от малко знае че законите за него не важат и татю ще го оправи.
11
0
 
10
 
! Отговори
vesko02 преди 9 години
Ако те снимат как гушваш букета едва ли ще ти е по леко.
10
0
 
26
 
! Отговори
хмм преди 9 години
Къде в статистиката за катастрофите са ЛОШИТЕ пътища и УЖАСНАТА или ЛИПСВАЩА маркировка? Жертвите ще се увеличават докато дупки и кофти участъци се "обезопасяват" със знаци за намаление на скоростта, а не с РЕМОНТ. Има ли статистика колко години са нужни за полагане на маркировка на новоасвалтиран път. :-) Колко години/месеци стои положената маркировка? Камерите не са най-належащото нещо, но освен да си пълните джобовете за нищо друго не мислите. Изобщо не ви дреме за хората.