За починалия Спас: Не е първият, а виновни лекари – няма!

Шефът на "Александровска" потвърди наличието на нарушения
Обновена: 4 окт 2017 11:19 | 4 окт 2017 10:52, Петя Славова
30

Случилото се със 74-годишния пациент, който почина в "Александровска" болница нито е за първи, нито ще е за последен път. За смъртта му нямат вина нито лекарите в "Св. Иван Рилски", нито в "Пирогов", нито в "Александровска". Категорично заяви пред Bulgaria ON AIR директорът на УМБАЛ "Св. Иван Рилски" д-р Дечо Дечев.

На 16 септември 74-годишният Спас Добрев бе приет в "Александровска" болница, след като лекарите в "Пирогов" отказаха да го приемат, а екипът на Бърза помощ пристигна на адреса 80 минути, след като съпругата му Евелина подала сигнала. Заради отказа на дежурния екип от спешния кабинет по кардиология и вътрешни болести в "Пирогов" да окажат помощ на пациента, директорът на болницата ги уволни.

Още по темата

Съпругата на Спас Добрев изпрати писмо до министъра на здравеопазването, което предизвика проверки в трите болници, които констатираха редица нарушения.

Д-р Дечев потвърди наличието на тези нарушения, но подчерта, че те не са се отразили върху изхода на лечение на пациентите.

"Случилото се с починалия пациент е проблем на системата, на модела, в който работим. Когато някой прави опит да прехвърли вината на една или друга болница, или да измие гузната си политическа съвет с нас, така той прикрива реалния проблем. Моделът, в който работим е погрешен", твърди директорът.

По думите му колкото повече продължава съществуването на този модел, толкова случаите като този на Спас Добрев ще стават ежедневие.

"В момента всяка една болница е търговско дружество, независимо дали тя има Спешна помощ или е многопрофилна. Това търговско дружество сформира своя резултат на база приходна част, която идва от прегледите, които извършва. Като извади разходите за пациентите, тя получава някакъв резултат. Той се преразпределя между тези, които са работили за него", продължи д-р Дечев.

Той обясни, че когато приходът е по-малък от разхода, лекарите стават демотивирани.

"Изведнъж от лекари, които не би трябвало да питат кое колко струва, а да извършват по медицинска съвет това, което трябва да се направи, те се превръщат в търговци. Когато се появи пациент на входа на болницата, за който е пределно ясно, че приходите от това, което ще плати някой, Каса, са много по-малко от това, което ще направите като разход, тези болни започват да се прехвърлят", заключи директорът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не мога да ги разбера някои български лекари...Защо се пречкат постоянно на осигуреното безсмъртие на пациентите???Защо бе?
3
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И кой реши да сте търговски дружества?Да не сме ние,пациентите?Мислехте си ,че ще забогатеете много,а сега ревете,като видяхте дебелия край.За съжаление вие,докторите пак си забогатяхте,ама на наш гръб.
2
6
 
11
 
! Отговори
Пациент преди 6 години
Намерили кого да интервюират. Този директор излекува цялата си рода, съседи и съселяни откакто е шефче на въпросната болница. съмнявам се някой от тях да е платил за лечението, но мога лично да потвърдя, че им бяха осигурени всички удобства като влизане без чакане, въпреки опашка от пациенти (с и без направления); особено внимание от лекуващия лекар,породено от това, че е наблюдаван от зоркото око на шефа; самостоятелни стаи и други.
1
7
 
27
 
! Отговори
Men преди 6 години
На директора майка му ако цъфне там пак ли така ще е върнат с рецепта за кола и айрянче?