COVID мерките отпаднаха, но пътниците не станаха повече

10% от транспортните фирми са преустановили дейността си
25
COVID мерките отпаднаха, но пътниците не станаха повече
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Заетите и работодателите от транспортния бранш не очакват увеличаване броя на пътниците въпреки отпадането на ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса. 10 процента от транспортните фирми вече са спрели дейност, трудностите в сектора не са отпаднали, сочат справките на автобусните фирми, съобщи БНР.

Дори и с по-високите цени за превоз – както на градските билети, така и на билетите за междуселищни превози, от бранша не очакват сериозни приходи.

Въпреки отменените Covid мерки хората остават предпазливи и ръст на пътуванията с автобус не се очакват, каза от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Към момента цените за превоз с автобуси са актуализирани почти във всички общини в България, като все още има и места, където те се договарят с превозвачите, но до края на този месец цената на билета ще бъде увеличена навсякъде.

Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи, каза още:

„Това нещо, разбира се, не решава проблема по никакъв начин – метанът е 200% увеличен, така че едно увеличение с 50% на билета по никакъв начин не решава проблема с липсата на средства в бранша“.

Причина за по-високите цени на билетите са не само високите цени на горивата, но и липсата на финансиране за междуселищните автобусни линии от страна на държавата и общините, както и недостатъчното финансиране на градските и високопланинските автобусни линии, защото субсидиите, предвидени в бюджета, са изчислени на база предходната година, когато инфлацията е била различна от сегашната, обясниха още от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още по темата: пътниципревози
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
Бай Гроздан преди 2 години
2011 забраниха тютюна в родните заведения и оттогава пия и пуша извън страната или по вили у нас.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сега като горивата станат по 6 лева, ще се видим в градския транспорт, ***
20
1
 
9
 
! Отговори
Лллл преди 2 години
Градският транспорт се подобрява . Спазва разписанието . Има табла показващи кога ще дойде превозното средство . Но вътре се возят клошари с гнусни торби , смърдящи и невъзпитани българи и *** . Само в метрото се наблюдават нормални граждани . Общината да вземе мерки и контрол на прочистването на трамваи , тролеи и автобуси от непоносимите особи . Да не говорим , че се возят без билет . За това хората се предвижват с колите си !
19
0
 
4
 
! Отговори
Поредните мрънкачи и преди 2 години
... лапачи. Метанът бил поскъпнал с 200%?! Брътвежи на текезесарки! Аз не знам междуградски автобус или камион да е на метан. Ако има, сигурно са под 0.1%.
18
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всеки, който се опита да спечели от пЛандемията, в момента пада от високо и си троши кокалите. Хак да им е! Колелото се върти, палачинката се обръща, монетата има две страни.
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да не би да са искали превозвачите компенсации заради КОВИД? Като си повярват веднъж, че Ковида им пречи ...
16
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В моя град няма смисъл да се пътува с градския транспорт понеже града е среден и лесно се обикаля и пеш.
15
3
 
8
 
! Отговори
До 14 преди 2 години
Къде видя епидемия? Няма такава от 01.04. Така, че няма страшно да се возиш в обществен транспорт.
14
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никога повече в гр(адския) транспорт. Като е топло пеш, зимата с колата. Шефът е осигурил служебен паркинг срещу само 30 лева за година. Да се свети името му, да е жив и здрав!
13
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Общественият транспорт е най-опасните място по време на епидемия, а сега даже и маските не са задължителни.
12
1
 
6
 
! Отговори
Ъ преди 2 години
Сега да излезне един "компетентен" журналист, борец за свободата на словото, и да ни обясни как Украйна, Русия и разбира се Бай Дън са виновни за това положение.
11
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Русия в комбина с Украйнае трябва да е виновна.
10
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще стане като с таскитата - скъпи и празни. На това му се казва сам да си прецакаш бранша. Излиза по евтино да поддържаш една бричка за придвижване, отколкото да хванеш такси 1-2 пъти на месец.
9
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами ще ходим пеша и ще викаме слава на украйна. И ще ни е едно такова хубавоо.
8
1
 
26
 
! Отговори
Buhahahah sulza преди 2 години
Пускаме сълзичка за транспортния бранш, толкова са закъсали, че шефа на Биомет си купи Ламбо Сена за 8,5 милиарда евро.
7
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не "въпреки", а "заради".Щом маските вече не са задължителни в транспорта, пътуването става още по-опасно от преди. Естествено че няма да се увеличат желаещите.
6
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще ме прощават автобусните превозвачи, но вече открих удобството на влака и няма да се върна при тях, ствит на седалката като копърка в кутия
5
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Скъпи са ви билетчетата. Живеем здравословно и се движим повече. Фалшивите мерки срещу фалшивата пандемия нямат нищо общо. Сигурен съм, че ние пътниците ще оцелеем без вас, но вие без нас сте загинали. Спекула брато.
4
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И кво да правим ние, да ревем ли, че печалбата на алчните превозвачи им се вижда малко? Хареса им да получават Ковид помощи от държавата и сега пак ще искат, затова явно се пускат подобни драматични статийки. В крайна сметка, който не му отърва, да си търси друг бизнес, светът няма да се свърши ако някой фалира
3
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вдигнете билетчето още и ще дойдат марсианците.Фалит и да идват следващите.