Драконовски мерки за повече сигурност на пътя

Лицензът на превозвача "Ентуртранс" вече е отнет
Обновена: 16 юни 2011 09:42 | 16 юни 2011 09:41,
100
Драконовски мерки за повече сигурност на пътя
Снимка: Булфото

Необходимо е въвеждането на рестриктивни мерки в посока сигурност, за да се избегнат в бъдеще трагедии на пътя. Това заяви пред bTV транспортният министър Ивайло Московски по повод тежката катастрофа на "Тракия", при която автобус се обърна и запали и загинаха осем души.

Лицензът на компанията "Ентуртранс" за автобусни превози, наела катастрофиралия автобус, вече е отнет, съобщи той. Снощи обаче все още не бил влязъл в сила, а е имало и предварително продадени билети. 

Затова е бил извършен последен курс и да е сигурно, че пътуването ще е безаварийно, автобусът е бил ескортиран от екипи на ДАИ до Бургас.

Московски беше категоричен, че ще работи за прокарването на система на т.нар. необжалваемост на актовете.

Оказва се, че фирмата, чийто автобус уби осем души на магистрала "Тракия", е имала 10 акта, но никой от тях не е влязъл в сила, тъй като са паднали в съда. Сред най-драстичните нарушения на "Ентуртранс" е неспазването на маршрутните разписания.

"Нямам съмнения, че посоката трябва да е драстична промяна в законодателството. Ако успеем да въведем правилото за необжалваемост, при два акта може да се отнеме лиценз. Проблемът е и в законодателството, и в контрола", заяви Ивайло Московски.

По думите му все още не е ясна причината за вчерашния инцидент. Не е намерен за обяснение и собственикът на фирмата "Бургас Тур-90", която отдавала автобусите си за превоз.

Министърът допълни, че в момента спешно ще бъдат поставени пощенски кутии по всички автогари, в които да бъдат подавани сигнали на пътници.

Регионалните инспекции на ДАИ ще имат задачата да ги събират и да реагират на всички от тях. Според него процесът е двустранен – не може да се разчита единствено на контролните органи, пътниците също трябва да са активни и да реагират.

Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства.

Тя ще бъде свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което се извършва техническата проверка.

По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал.

Пунктът в Карнобат, в който е извършен този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.

Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява – изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.

Още по темата

На въпрос защо няма ограничения за възрастта на автобусите, както е при такситата, той отговори, че подобна промяна, която се отнася за случайните превози и за тези на деца, не е минала в парламента.

Аргументът за това бил, че проблемът не е в годините, а в контрола.

Министърът обаче призова да се спрат разговорите по темата лобистки интереси: "Нека това лоби да обясни на семействата на загиналите хора техните аргументи".

"Европейската практика не е ограничаване в годините, но нито пътищата са като в Европа, нито поведението на пътя е като в Европа, затова са нужни по-рестриктивни мерки", каза Московски.

В сряда след трагедията председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ изрази мнение, че законодателството ни е добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
3
 
! Отговори
До Но18 ДАИ преди 12 години
Не е проблем даването на лицензите, а последващия контрол по спазване условията им! Прав си само в случая, че лиценз за превоз се дава за всяко едно превозно средство поотделно и това се прави ежегодно /всеки лиценз е за макс. срок от 1 година/! Поправи ме ако греша, но в момента лиценз се дава на фирма, а не на превозно средство. Условното даване на лиценз е скрита форма за рекет и корупция, облечена с власт. Вършете си работата и проверявайте изправността на транспортните средства регулярно!
38
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
33, прав си! Редовно пътувам с автобус от Чехия за Германия и там е задължително ползването на предпазни колани! Стюрдесата минава и проверява дори по строго от стюрдесите в самолетите дали ползваш предпазния колан!Ако някой пътник се вози без предпазен колан има доста солени глоби за компаниите оператори!
37
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Най-драконовската мярка е да се спре с рушветите!!! Докато с рушвет се вземат книжки, докато с рушвет се изкарват разрешителни, докато с рушвет се регистрират превозвачески фирми и с рушвет се пускат в употреба и минават технически преглед бракми-автобуси ще има касапници!!! Трябва да се сложи край на тая ориенталщина!!! Айде сега плащайте рушвет да върнете хората!!! Не става!
36
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ха да се обзаложим, че след драконовските мерки жертвите на пътя ще станат повече! Единствените печеливши ще са катаджиите и фиска!А иначе за новите автобуси е добре за техните производители! Аз лично знам 4 поне катастрофи с нови возила и то по технически причини!
35
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Собственикът на тази турска фирма е причинил смърт на човек или хора в Турция. След инцидента заможният му баща му сигурява средства да започне бизнес в България,за да избегне последиците.Няма нужда да се излъчват репортажи с почернените хора и да им се рови в голямата мъка.ТРЯБВА ДА СЕ ДЕЙСТВА,А НЕ САМО КОНСТАТАЦИИ ДА СЛУШАМЕ. ВСИЧКИ ТАКИВА ФИРМИ АУТ!!!ПРЕВАНТИВНО! Състоянието на автобусите на всички превозвачи се знае,но няма спрени и наказани.Събуди се,народе!
34
2
 
8
 
! Отговори
ТУРСКИ ОБРЪЧ ОТ ФИРМ преди 12 години
ЕНТУРТРАНС Е ОТ ПРИЯТЕЛСКИЯТ КРЪГ НА НЕДОСЕГАЕМИТЕ ОТ ЗАКОНА ФИРМИ.Изключително нагли и арогантни , винаги са заплашвали с уволнение проверяващите ги , има и уволнени.Газеха закона и пет пари не даваха за нищо , защото шефът им бил бос в Бургас , владеел и пристанището.Доскоро маршрутът Бургас -София и обратно се извършваше от един водач , който работеше по 16 часа дневно , като повечето от времето е през нощта.НАД ТАЗИ И ОСТАНАЛИТЕ ТУРСКИ И НА ДПС ФИРМИ Е РАЗТВОРЕН И СЕГА ЧАДЪР ЗА НЕПРИКОСНОВЕНОСТ И НЕДОСЕГАЕМОСТ И БЕЗНАКАЗАНОСТ ОТ ЗАКОНА.В ДАИ МОЖЕШ ДА РАБОТИШ САМО КАТО В МАФИЯТА.ТРЯБВА ДА СЕ ОХЛЕПАШ ,ЗА ТЕ ДЪРЖАТ ЗА ГУШАТА,СЛЯПО ДА ИЗПЪЛНЯВАШ ВСЯКО НЕЗАКОННО НАРЕЖДАНЕ ОТ ШЕФА, ДА РЕКЕТИРАШ НЕПРАВИЛНИТЕ В ПОЛЗА НА ПЛАЩАЧИТЕ И БЛИЗКИТЕ ДО ВЛАСТТА, ДА ЗАГУБИШ ЧЕСТ , ДОСТОЙНСТВО И ПОЧТЕНОСТ.МИНИСТЪР ЦВЕТКОВ ЗАПОЧНА ДА УРЕЖДА НА РАБОТА В ДАИ СВОИ ХОРА ОТ ПЪТНИ ТАКСИ И РАЗРЕШИТЕЛНИ ОТ ГКПП-ТАТА И МИТНИЧАРИ.МИТНИЧАР ДА БЯГА ОТ МИТНИЦАТА ,ЗА ДА РАБОТИ В ДАИ ,ЗА КАКВО ВИ ГОВОРИ ТОВА ? МАФИЯ ! ЗАСЛУГАТА Е И НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ГЕРБ, КОИТО ПРОМЕНИХА ЗАКОНА ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗИ И НАРЕДБА 33 ,В ПОЛЗА НА СИВАТА ИКОНОМИКА И НЕРЕДОВНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ.ПРЕДИ ПРЕВОЗВАЧЪТ БЕ ЗАДЪЛЖЕН ДА УВЕДОМИ ПО НАДЛЕЖНИЯ РЕД В 14 ДНЕВЕН СРОК ДАИ, ЗА ОТКРИВАНЕТО НА ПРОЦЕДУРА ПО НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ ,СЕГА СТАНА МЕСЕЦ.ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ДЕКЛАРИРАНЕ НА ФИНАНСОВА СТАБИЛНОСТ ОТ 30 АПРИЛ СЕ ИЗМЕСТИ НА 30 ЮНИ.ВСЕ ПОДРОБНОСТИ , КОИТО БИХА ОТНЕЛИ ЛИЦЕНЗА НА ФИРМАТА И ДО СПИРАНЕ НА ПРЕВОЗИТЕ.ГОЛЕМИ ГЛОБИ - ГОЛЯМА КОРУПЦИЯ , НАМАЛЕТЕ ГЛОБИТЕ .ДАВАЙТЕ 20 % ОТ ГЛОБИТЕ НА НАПИСАЛИТЕ АКТА И ЩЕ НАМАЛИТЕ ПОДКУПИТЕ , ЗАЩОТО ТЕ И СЕГА СА 20%.
33
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Една от "драконовските" мерки трябва да е задължителното използване на предпазни колани и в автобусите, както е в цяла Европа!На снимките си личи, че автобуса е почти цял и ако пътниците бяха вързани към седалките много по малка част от тях щяха да пострадат при обръщането на автобуса!
32
3
 
3
 
! Отговори
Ivory преди 12 години
И бротозавърски да предприемете, има много други неща които трябва 1-во да се поправят. Като пърищата например.
31
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Kak se kazva собственикът на фирмата "Бургас Тур-90 che da go namerim nie ?
30
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
много сте силниавтобуси до 5 годишни, камиони до 5 годишниимаш ли идея колко струва нов автобус 400000 евро-ама искаш 20лв за билетче от София до Бургасна гол *** чифте пищови
29
0
 
9
 
! Отговори
до Райко коьота преди 12 години
По- добре безработни от колкото умрели!!!! Безработния може да си намери работа,но умрелия не може да си върне живота!!!
28
0
 
0
 
! Отговори
chalgorin преди 12 години
Kogato niama pravila ili ne se spazvat v obshtestvoto, se zapalshta s kryv. Toava e pravilo koeto e zabraveno ot tri pokolenie nasam v BG. Shte ima smyrt dokato niama spazvane na pravila. Pravilata paziat jivoti.
27
9
 
2
 
! Отговори
Шофер преди 12 години
Забрана за превоз на пътници след 22ч.
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Оказва се, че фирмата, чийто автобус уби осем души на магистрала "Тракия", е имала 10 акта, но никой от тях не е влязъл в сила, тъй като са паднали в съда."Ами много грамотно и законосъобразно са съставени. Г-н министър, проблемът е грамотността на служителите в КАТ и ДАИ, а не обжалваемостта на актовете. Ако актовете бяха съставени грамотно и според закона, щяха да си влязат в сила. Оповестете причините, поради които актовете са паднали в съда. Но не ви изнася, нали?
25
0
 
5
 
! Отговори
!?!?! преди 12 години
Според бедната журналистическа лексика, какви могат да бъдат мерките, освен ДРАКОНОВСКИ? Могат бе, ***, могат да бъдат превантивни, методически, системни и какви ли още не мерки, за да не се стига до любимите ви "ДРАКОНОВСКИ" - между другото, знаете ли етимологията на това словосъчетание ;)?Ще махната 3-4 регионални чиновници и какво? Дупките в законите обаче останат! И така ... до следващия национален траур! Разровете се в НС, кой как и за какво гласува - тем е ключът от палатката
24
0
 
8
 
! Отговори
мм преди 12 години
Писна ми от тия глупости вече ,много добре знаем какво ще се случи:Ще обявят ,че катастрофата е поради технически причини и всички по" живо - по здраво".Голям праз ,че и отнемат лиценза на тая фирма,след 1 година собственика ,ще си регистрира друга фирма за превози и пак същата песен на нов глас
23
0
 
2
 
! Отговори
hahaha преди 12 години
PROVERETE IVKONI te sa syshtite. AMa te niamat adres na koito da gi otkriete. No sa na DPS i nishto naiama da napravite.
22
0
 
6
 
! Отговори
МАСОНИ!!!!! преди 12 години
МАХАЙ МАСОНСКОТО КЛИШЕ ОТ ЗАГЛАВИЕТО КАКВИ ДРАКОНИ ,КАКВО ОБЩО ИМАТ ДРАКОНИТЕ И ДРАКОНОВСКИТЕ МЕРКИ ?????ДАЖЕ И НЕ ЗНАЕШ КАКВО СИ ПИСАЛ И ЗА КАКВО ПИШЕШ БЕ ПАПАГАЛ.ЧУЛ НЕ ДОЧУЛ И ИЗПОЛЗВА...
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ей, само дракони ви се въртят в главата... Научете се, че се пише драконови и няма нищо общо с митичните създания, ами идва от името Драконт! :)
20
1
 
1
 
! Отговори
an преди 12 години
GREDATA ZA KOQTO STAVA VAPROS NQMA KAK DA SE S4UPI, NITO PAK GUMATA DA SE SREJE OT SAMO SEBESI. ZA DA SE SLU4AT TEZI DVE NE6TA, TRQBVA DA IMA VAN6EN FAKTOR. I TOI E UDARA V MANTINELATA. A KAK SEE STIGNALO DO TOZI UDAR, SAMO 6OFIORA MOJE DA KAJE. SAMO ISPUSKANE NA UPRAVLENIETO ZA SEKUNDI PRI 100 KM V 4AS, MOJE DA PREDIZVIKA TAZI KATASTROFA.