Драконовски мерки за повече сигурност на пътя

Лицензът на превозвача "Ентуртранс" вече е отнет
Обновена: 16 юни 2011 09:42 | 16 юни 2011 09:41,
100
Драконовски мерки за повече сигурност на пътя
Снимка: Булфото

Необходимо е въвеждането на рестриктивни мерки в посока сигурност, за да се избегнат в бъдеще трагедии на пътя. Това заяви пред bTV транспортният министър Ивайло Московски по повод тежката катастрофа на "Тракия", при която автобус се обърна и запали и загинаха осем души.

Лицензът на компанията "Ентуртранс" за автобусни превози, наела катастрофиралия автобус, вече е отнет, съобщи той. Снощи обаче все още не бил влязъл в сила, а е имало и предварително продадени билети. 

Затова е бил извършен последен курс и да е сигурно, че пътуването ще е безаварийно, автобусът е бил ескортиран от екипи на ДАИ до Бургас.

Московски беше категоричен, че ще работи за прокарването на система на т.нар. необжалваемост на актовете.

Оказва се, че фирмата, чийто автобус уби осем души на магистрала "Тракия", е имала 10 акта, но никой от тях не е влязъл в сила, тъй като са паднали в съда. Сред най-драстичните нарушения на "Ентуртранс" е неспазването на маршрутните разписания.

"Нямам съмнения, че посоката трябва да е драстична промяна в законодателството. Ако успеем да въведем правилото за необжалваемост, при два акта може да се отнеме лиценз. Проблемът е и в законодателството, и в контрола", заяви Ивайло Московски.

По думите му все още не е ясна причината за вчерашния инцидент. Не е намерен за обяснение и собственикът на фирмата "Бургас Тур-90", която отдавала автобусите си за превоз.

Министърът допълни, че в момента спешно ще бъдат поставени пощенски кутии по всички автогари, в които да бъдат подавани сигнали на пътници.

Регионалните инспекции на ДАИ ще имат задачата да ги събират и да реагират на всички от тях. Според него процесът е двустранен – не може да се разчита единствено на контролните органи, пътниците също трябва да са активни и да реагират.

Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства.

Тя ще бъде свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което се извършва техническата проверка.

По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал.

Пунктът в Карнобат, в който е извършен този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.

Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява – изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.

Още по темата

На въпрос защо няма ограничения за възрастта на автобусите, както е при такситата, той отговори, че подобна промяна, която се отнася за случайните превози и за тези на деца, не е минала в парламента.

Аргументът за това бил, че проблемът не е в годините, а в контрола.

Министърът обаче призова да се спрат разговорите по темата лобистки интереси: "Нека това лоби да обясни на семействата на загиналите хора техните аргументи".

"Европейската практика не е ограничаване в годините, но нито пътищата са като в Европа, нито поведението на пътя е като в Европа, затова са нужни по-рестриктивни мерки", каза Московски.

В сряда след трагедията председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ изрази мнение, че законодателството ни е добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не е намерен за обяснение и собственикът на фирмата "Бургас Тур-90", която отдавала автобусите си за превоз?????Абе вкараите го в затвора този *** и за дълго!!!
18
4
 
6
 
! Отговори
ДАИ преди 12 години
Проблема не е с отнемане на лицензите, а с даването им!!!!!!!!Въведете правила да не са дава лиценз за автобуси и камиони по стари от 5 години и нещата ще си дойдат сами на мястото.Случайно ли амортизационния счетоводен план на транспортните средства по закон е 60 месеца (5 години), след този срок съответното ПТС е с нулева стойност в баланса, а съответно трябва да излезе от употреба? С начислените амортизации за тези 5 години се купува ново транспортно средство и автопарка се подновява
17
0
 
16
 
! Отговори
God преди 12 години
Защо са им паднали и 10-те акта в съда? Явно не са били законосъобразни. Що за логика "необжалваеми актове". След като всичките им актове падат в съда това озанчава, че контролните органи просто не си вършат работата както трябва. Относно техническите прегледи - видеоконтролът трябваше да бъде въведен много отдавна, защото в момента 90% от колите по пътя минават преглед по документи. Аз лично предпочитам да мина на истински преглед и ако има някакъв проблем да го отстраня. Все пак возя детето си
16
2
 
8
 
! Отговори
Българан преди 12 години
Корупцията в министерството на транспорта е жестока, а специалистът по шевни машини московски трябва да понесе политическа отговорност.
15
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
всеки ден виждам хлапета по на 18 19 години летят с 120 км по улиците на града при разрешени 50 , и се 4удя има ли изобщо държава
14
0
 
9
 
! Отговори
NoName преди 12 години
Защо при такситата имат значение годините, а при автонусите нямат?Защото дистрибуторите на нови автомобили са си ПЛАТИЛИ на ДЕПУТАТИТЕ, за да го направят така иЗащото превозвачите със стари автобуси са си ПЛАТИЛИ на ДЕПУТАТИТЕ, за да го направят така.Ако всичко с автобусите и камионите е изправно и редовно ДАИ няма как да ги РЕКЕТИРАТ, а съответно всеки един контрольор, за да "РАБОТИ" трябва да се ОТЧИТА на по-горно ниво и така докато стигнат пари и до ДЕПУТАТИТЕ.Пожелавам на виновните ...
13
1
 
16
 
! Отговори
Бонев преди 12 години
А някой не се ли замисли че може и пътят да е виновен ? Отсечката от Пазарджик до вторият мост преди тунел Траянова врата и в двете посоки е в отвратително състояние - целият е в неравности, и в дясната лента е опасно да се движиш с над 60 км/ч. Но замислете се къде се движат автобусите предимно ? Защо в тази отсечка стават най-много от катастрофите и обърнатите камион на магистрала тракия ? Бойко не знае , защото лети в лявата лента с сините лампи за да отвори "Нова магистрала" .. а старите ?
12
0
 
23
 
! Отговори
До 4 преди 12 години
Дори и така не е! В България дори и след като се случи някоя трагедия, само се шуми известно време и пак нищо не се прави, и пак по старому! Ставииски, Йоско, шесте деца на великден... Къде се строгите мерки и закони срещу пияните терористи по пътищата?
11
0
 
12
 
! Отговори
Momchil преди 12 години
До 7 ::: Фирмата е превозвала пътници, защото все още лицензът не е бил отнет и ако не изпълни графика, който е бил деклариран още преди време, ще бъде санционирана. Ето за това е возила пътници отново. Не, че има голямо значение де.
10
1
 
9
 
! Отговори
KALT преди 12 години
Много хора трябва да останат безработни. Несвършването на дадена работа води до такива трагедии. Много хора има виновни за това положение в България.
9
6
 
29
 
! Отговори
Келешчо преди 12 години
Боко се оказа същото мекотело като Станишев. Не направи реформи, а само сменя чиновници и вдига пушилка от празни слова и гръмки обешания.
8
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ЕИ сега вече ще си го изкарат на обикновените хорица.....ние ги плюем че големите фирмаджии имат парички и власт да минават прегледи и да обжалват актове и т.н.т. --- тои ми отговаря че моита лична кола няма да може да мине преглед защото ще се заяждат за всяка драскотина ,,,а сега де ???
7
2
 
7
 
! Отговори
Бургас преди 12 години
Пу една добра новина че е отнет лиценза на фирмата,и как може снощи автобус на същата фирма да превозва пътници от София за Бургас,нямам думи...
6
2
 
15
 
! Отговори
кирето преди 12 години
Най-накрая някоя институция да направи нещо по въпроса, жалко че винаги се случва "след дъжд - качулка"
5
0
 
34
 
! Отговори
КЪРДЖАЛИ преди 12 години
Както винаги пишем глупости,отнет ,а утре съда като му го върне никой няма да пише.Кучетата си лаят кервана си вървиВсяко чудо за 3 дни;Каде спахме до сега,или си пълнехме джобовете???
4
1
 
27
 
! Отговори
Dundy преди 12 години
Защо в България се прави нещо едва след като се случи някоя трагедия, май от 21 години държавата не прави нищо позитивно за поданиците си!
3
1
 
25
 
! Отговори
Momchil преди 12 години
Всеки път чакаме нещо ужасно да се случи, за да се замислим. До кога ?! Колко души още трябва да пожертваме, за да влезем в правия път ?!
2
8
 
11
 
! Отговори
Райко коьота преди 12 години
Вече има нови безработни!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1
6
 
26
 
! Отговори
Ivan Grozni преди 12 години
Също като мерките на Станишеф след трагедията на Бакаджика... Боко и той и грае обаче с Доган както Сергея... така че мерки срещу обръча от фирми на Доган Бей няма да иам... там са важни максимланите печлаби, на всяка цена...