Трябва да се внимава с реформите в БДЖ

Няма да съкращаваме повече от обявените служители, каза Недев
Обновена: 15 ное 2011 10:30 | 15 ное 2011 10:30,
36
Трябва да се внимава с реформите в БДЖ
Снимка: Архив Булфото

Не са необходими повече от 7000 души, за да функционира БДЖ. Това не означава, че трябва да бъдат съкратени още 4000 души, успокои изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев пред БНТ.

“Важно е да се внимава с това, което можем да поемем като реформа в момента”, отбеляза той.

Дружеството смята да се освободи от близо 2500 служители. До момента 200 служители са се съгласили да напуснат БДЖ като се възпозлват от предложението на ръководството да получат обезщетение от 6 месечни заплати.

Останалите служители, които влизат в това число са тези, на които им предстои пенсиониране, и тези, които ще бъдат освободени покрай съкращаване на непечалившите влакови линии.

"Ако прекалим с реформата, може да се стигне до обратен ефект. Нещата се случват във времето, всичко зависи това какво ще се случи с икономиката - макроикономически как ще се движим - към рецесия или кога ще тръгнем обратно към възход - в световната икономика и в частност в България”, уточни Недев.

Още по темата

За да се реализира реформата в БДЖ, ръководството на компанията не разчита на растеж в българската икономика, а на европпейската. Още повече, че дружеството се опитва да привлече в момента повече транзитни товари в "Товарни превози".

Вчера областният управител на Добрич и кметът на Кюстендил се оплакаха, че ако се спрат или намалят влаковете по линиите София-Кардам или Радомир–Гюешево районите, които те обслужват, ще бъдат обезлюдени.

В момента БДЖ е социален транспорт, обясни Недев и обясни отново критериите, по които ще бъдат съкращавани линиите.

„Критерии колко е натоварена, и колко е губеща. Колкото е по-малко натоварена, толкова е по-губеща. Съответно някои от влаковете по тази линия ще отпаднат.“

„Единствената социална функция на БДЖ е тази, че там, където няма друга алтернатива за транспорт, линиите ще се запазят, независимо дали са губещи“, поясни Недев.

„Оставете ни, ще видим“, заяви той в отговор на въпроса дали ще бъдат успешни реформите в БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
3
 
! Отговори
ачмонек преди 12 години
PS.Забравих-Те не реформират,а съкращават най-вече тенически персонал,а си паезят паразитнатаи дублираща се много скапана администрация.
35
1
 
3
 
! Отговори
ачмонек преди 12 години
Пичове не разбрахте ли,че управляващите БДЖ *** искат да фалит железниците.Обаче им е бедна фантазията та тъпанарите какво ги очаква.Иде зима,иде коледа и нова година,да ги питам тогаз какво ще правят.
34
4
 
2
 
! Отговори
до 31 преди 12 години
Супер , мега мъчително ***!!
33
3
 
2
 
! Отговори
до27 и 28 преди 12 години
Кой ще плаща 800 млн. загуби?Вие, бе плебей недоносени?!?!
32
2
 
3
 
! Отговори
до 29 преди 12 години
Пътниците и товародателите нямат никаква сметка да лъжат, за разлика от тези които искат да закриват!
31
3
 
10
 
! Отговори
До 24 преди 12 години
Ей, коментаторе под 24 - мноооого си лъжлив!!! Знаеш ли, че влаковете са претъпкани, че напоследък остават хора по пероните, защото няма място във вагоните; че със спиране на някои влакове работещите няма да могат да идат на работа, на училище; че се БАТАЛЯСВА НЕВЪЗВРАТИМО ЖЕЛЕЗНИЦАТАААААА
30
1
 
4
 
! Отговори
moni преди 12 години
Какво означава оставете ни ще видим вчера говори едно утре ,утре нещо съвсем противоположно и след като решава хиляди човешки съдби какво правим при провал . БДЖ ДА НЕ Е УЧИЛИЩЕ ..
29
1
 
6
 
! Отговори
rumen221 преди 12 години
КОЙ ЛЪЖЕ СЕГА...?- ПРАВИТЕЛСТВОТО ТВЪРДИ, ЧЕ БДЖ-то НЯМАЛО ПЪТНИЦИ И ТОВАРИ И И ЗАТОВА РАБОТЕЛО НА ЗАГУБА..., ТА ЩЕ ПРОДАВА ВАГОНИ...- ПЪТНИЦИТЕ ПО ГАРИТЕ И ТОВАРОДАТЕЛИТЕ ПИЩЯТ, ЧЕ НЯМА ВАГОНИ...- А СЕГА ДЕ - КОЙ ЛЪЖЕ...!?!?!?...
28
2
 
10
 
! Отговори
Яко преди 12 години
Нерде Ямбол, нерде Стамбол?Какво общо имат проблемите на БДЖ с писанията на партийно ангажираните клоуни в този форум?Формулата е ясна: имаш икономика - имаш товари - имаш БДЖ. Нямаш икономика - духаш супата. Печелившото звено в железниците са "Товарни превози". Навсякъде по света "Пътническите превози" са на държавна издръжка.Държава, в която Христо Стоичков е дипломат, интелектуалец и "Доктор хонорис кауза", няма нужда от железници.Няма такава държава...
27
2
 
8
 
! Отговори
до тиквите преди 12 години
Ми то по тая логика да се съкратят и автобусите и тролеите на по час-два, че да им се вдигне печалбата? Не че са много редовни и сега! Хонорис ви лелина!
26
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Борисов да каже защо е взел пари от БДЖ тая година за да закърпи липсите в Метрото?
25
5
 
3
 
! Отговори
СтанишеФ преди 12 години
Другари, не можем да си позволим издевателствата над нашите другари работници от БДЖ!Затова ще предложе на предстоящия Конгрес да вземем решение да закупим БДЖ за 1 лв., може и за 2 лв.!Сигурен съм, че другарите работници от БДЖ, щом чуят радостната вест ще отклекнат на Партийната повеля :" Петилетката за 3 години!" и начело с орденоносците и Героите на соц. труда чрез Ленински съботници ще съумеят да върнат дълга от 800 млн. и след товеа с пълна пара "Напред към КомунизЪма"!Ура, Другари!!
24
11
 
4
 
! Отговори
до 21 преди 12 години
Виж сега, просто мъчително *** си!Влаковете пътувмат сега почти празни!Просто с помалко влакове ще се превозват същия брой пътници!Няма да се увеличат пътниците и приходите!Просто ще се намалят загубите!И тови ми е последно обяснение, щото не съм длъжен да се занимавам с комуноиднси полирани мозъци!Никой не ми го плаща!
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
У бря !!! Колко много икономисти и политици е народила нашата земя...
22
2
 
4
 
! Отговори
до 20 преди 12 години
Ще настигнат ако САЩ тръгнат назад!
21
2
 
12
 
! Отговори
до 15 преди 12 години
Аз пък ще ти го обясня по друг начин: Единствените приход на БДЖ са парите от товари и пътници и държавни субсидии. Субсидиите не искаме да ги плащаме. Остават пътниците и товарите, ти като си много умен ми кажи как с по малко влакове ще превозиш повече товари и пътници. Отделно че БДЖ плаща на НКЖИ за трасе и тон/км, тоест с по-малко влакове на БДЖ, ще има по-малко приходи за НКЖИ. С по малко приходи НКЖИ няма да подържа съвсем линиите. Иска се малко акъл за да се привлекат пътници и товари!
20
3
 
4
 
! Отговори
Ленин до 19 преди 12 години
Комуноидите успяха да се спасят в Китй!Спасиха се като направиха завоя към пазарна икономика!развиват се стремглаво!Заплатите има обаче са по няколко долара!това показва, колко страхотни поражения са нанесли през "Културната революция" на *** Мао Дзе Дун!След още 100 г. може и да настигнват САЩ!
19
2
 
4
 
! Отговори
До вси кретени преди 12 години
Комуназите са на власт в Китай.И вашия любим голям бл баща Барак им лиже г-за...
18
1
 
6
 
! Отговори
Българин преди 12 години
Едно не мога да свържа, първо Пътническите превози са на загуба, второ от подръжка на линиите не може да се очаква печалба, НО за да им се отпусне кредит трябва да си продадат Товарните превози, ако БДЖ си продаде Товарните превози как ще връща кредита ?
17
4
 
4
 
! Отговори
До лявомислещий деби преди 12 години
Ако комуноидната икономикаы по някакво невероятно чудо, би била печеливша, то комуназите ощи биха били на власт!!но това са невероятни хипотези! Ника в света комуноикономикана не е била, не е , и не може да бъде печеливша!Лявата *** доведе до фалит дори страни с иначе пазарна иконвомчика като Гърция, Португалия Испания и т.н.Лявомислещите *** би следвало дза се изолират в срециални изолатори, защото нанасят вреда и на нормалните хора, не само на себе си!