Трябва да се внимава с реформите в БДЖ

Няма да съкращаваме повече от обявените служители, каза Недев
Обновена: 15 ное 2011 10:30 | 15 ное 2011 10:30,
36
Трябва да се внимава с реформите в БДЖ
Снимка: Архив Булфото

Не са необходими повече от 7000 души, за да функционира БДЖ. Това не означава, че трябва да бъдат съкратени още 4000 души, успокои изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев пред БНТ.

“Важно е да се внимава с това, което можем да поемем като реформа в момента”, отбеляза той.

Дружеството смята да се освободи от близо 2500 служители. До момента 200 служители са се съгласили да напуснат БДЖ като се възпозлват от предложението на ръководството да получат обезщетение от 6 месечни заплати.

Останалите служители, които влизат в това число са тези, на които им предстои пенсиониране, и тези, които ще бъдат освободени покрай съкращаване на непечалившите влакови линии.

"Ако прекалим с реформата, може да се стигне до обратен ефект. Нещата се случват във времето, всичко зависи това какво ще се случи с икономиката - макроикономически как ще се движим - към рецесия или кога ще тръгнем обратно към възход - в световната икономика и в частност в България”, уточни Недев.

Още по темата

За да се реализира реформата в БДЖ, ръководството на компанията не разчита на растеж в българската икономика, а на европпейската. Още повече, че дружеството се опитва да привлече в момента повече транзитни товари в "Товарни превози".

Вчера областният управител на Добрич и кметът на Кюстендил се оплакаха, че ако се спрат или намалят влаковете по линиите София-Кардам или Радомир–Гюешево районите, които те обслужват, ще бъдат обезлюдени.

В момента БДЖ е социален транспорт, обясни Недев и обясни отново критериите, по които ще бъдат съкращавани линиите.

„Критерии колко е натоварена, и колко е губеща. Колкото е по-малко натоварена, толкова е по-губеща. Съответно някои от влаковете по тази линия ще отпаднат.“

„Единствената социална функция на БДЖ е тази, че там, където няма друга алтернатива за транспорт, линиите ще се запазят, независимо дали са губещи“, поясни Недев.

„Оставете ни, ще видим“, заяви той в отговор на въпроса дали ще бъдат успешни реформите в БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
4
 
4
 
! Отговори
Ленин до Лявомислещ преди 12 години
Лявомислещ е диагноза, подобна на ***!Нища лично, просто факт!ИОпитай се да включцчиш другата мозъчна гънка, щото тази в момента ти е за "по голяма нужда", а тук все пак не е ***, нали!И така, до 1989 г. имаше икономика и то гигантска, ообаче една "дребна" подробност работеше на загуба! Всяка година селското ст. и промишлеността гълтаха дотации от бюджета! Когато СССР фалира и спря нефтените "инжекции" и Горби забрани да се купуват БГ изделията фалира и БГикономиката!Комуноидите падн
15
6
 
5
 
! Отговори
до 11 преди 12 години
Виж сега да ти обясня, ако въобще е възможно, щато ти гледам умствения багаж!Задачка:По линията София Горно Нанадолнище се движат 10 влака! Експлоатационните разходи за всеки влак са 1000 лв.Във всеки влак пътуват по 50 пътника!1.Колко пътника ще пътуват във всеки влак , ако останат 5 влака?2.С ъколко ще се намалят експлоатационните разходи, ако останат 5 влака?Айде пробвай се и ако успееш дза счетнеш , се обади пак!
14
2
 
7
 
! Отговори
Лявомислещ до 12 преди 12 години
Ех, кретенюга! До 1989 г. имаше икономика и железниците превозваха по 100-115 милиона тона товари годишно. Сега превозват по 10 милиона тона годишно. Досещам се, защо си се кръстил Ленин... Само трябваше да доуточниш - Ленин, стая 7, Четвърти километър...
13
0
 
9
 
! Отговори
Ашколсун преди 12 години
Браво на Недев!От железници нищо не разбира, ама знае английски!И е човек на Дянков!Гарантирано от ГЕРБ!
12
2
 
3
 
! Отговори
Ленин до левомислещи преди 12 години
Другари Лявомислещи, които смятате , че след 1989 г. са продавани на безценица печелившите български предприятия, пред очите ви е пример за това какво представляваше българската иконоцмика 1989 г!!Икономиката ни беше едно огромно БДЖ! Раздрънкано отвсякъде! нерентабилно! Опасно, както за експлоатация, така и за ползване! Фирми, които никой не иска да купи, поради огромната им задлъжнялост!Нека сега някой "Лявомислещ" да купи БДЖ, заедно с дълга и обаче от 800 млн., за да не реве после, че е о
11
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Критерии колко е натоварена, и колко е губеща. Колкото е по-малко натоварена, толкова е по-губеща. Съответно някои от влаковете по тази линия ще отпаднат. Тоя е *** като *** - ами нали като е слабо натоварена и е губеща, ако спрете някои влакове ще стане още по-слабо натоварена - тоест още по-губеща! В същото време вчера на В.Търново са останали 50 човека неизвозени защото е нямало място във влака, тоест пътници има - БДЖ ги пъди, после влаковете празни!
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
5 по ненужен от теб надали има по света
9
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Некой който е привърженик на разрушението просто да провери колко хиляди километра релсов път има и да прецени дали 7000 души могат да го поддържат. Плюс това релсовия път е от стратегическо значение и явно ще се унищожи и без това унищожената боеспособност на армията и ще се затрудни до невъзможност мобилизация ако е наложителна. Това си е чиста проба унищожение. И то заради неколко прасета които искат да се налапат.
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ахъ хъ хъ хъ хъ хъ ахъ аъххъхъхъх Да не са ни автоматизирани желязниците ва ? 7000 души и следва да изгният траверсите и да ръждясат линиите..... И тия 4000 души дето "няма" да ги съкращавате кво ше ги прайте....Ше има влакове София-Бургас и София-Варна нали ? И товарните тук там квото не е окрадено. Слагайте катинара не съ притеснявайте. Знаем че това е целта. Даже и пеленачетата го разбраха.
7
0
 
5
 
! Отговори
dqdo 130 преди 12 години
Da se izvinq ne sum v nas i nqmam kirilica!Sram za Bulgaria, da sprat chastnite vlakovate i da si namerqt pove4e tovari, da ne vru6tat klienti! da im e*a i ikonomistite, po skoro trqbva tqh da sukratqt
6
0
 
10
 
! Отговори
до 5 преди 12 години
Мой човек мислиш ли че 2500 работника които взимат заплата средно по 500 лв. могат да оправят положението на железницата ? Знаеш ли колко е борча до сега ? 800 милиона !!!Ако сметнеш колко ще се спести от заплатите на тези хора ще разбереш че железницата ако трябва да разчита на тези пари ще има да си връща борчовете в продължение на 50 години !!!
5
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Кво ме интересува какво ще правят тези хора бе? Те са НЕНУЖНИ и даже е НУЖНО да ги изритат, за да заработи ефективно БДЖ. Аман от социализъм-комунизъм с 0% безработица, където всички "имат работа" и никой не работи.
4
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БДЖ трябваше да бъде приватизирано отдавна, доказа се отдавна че нашата държава не е добър собственик
3
3
 
6
 
! Отговори
anonimen преди 12 години
parvo bqxa 2000,sega 2500,ami ni6to 4ydno da stignat 4000,pri taq bezrabotica neznam kakvo 6te pravqt xorata ,podxvarlqt im edna filiika xlqb(6 zaplati)ama posle kato svar6at ko 6te pravqt s godini 6te stoqt bezrabotni ,trqbva6e da ima sta4ka i yslovieto da be da im namerqt rabota,a te se predadoxa bez boi,izlagaxa gi s nqkvi si mizerni pari,sindikati li nqma takiva,tova sa nai korympiranite xora y nas
2
5
 
23
 
! Отговори
Железничар преди 12 години
Железница е имало винаги ! И по времето на турското робство и след първата и втората световни войни. Сега обаче шайка мошеници са решили да си направят далавера на гърба на железницата а в този смисъл на гърба на народа !!!
1
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Като чета и гледам какво става, ще стигнем положението след първата световна война, без да сме воювали!!!!