Борисов заменя дълг към Siemens срещу „Товарни превози“

Дължим 300 млн. лв. на немската банка KfW по сделката с вагоните
Обновена: 2 авг 2012 18:36 | 2 авг 2012 16:36,
180
Борисов заменя дълг към Siemens срещу   „Товарни превози“
Снимка: БТА

Дългът за мотрисите Siemens може да бъде заменен за БДЖ „Товарни превози“, съобщи днес министър-председателят Бойко Борисов.

Премиерът коментира сделката с 50-те електрически мотриси „Дезиро“ от Siemens, които са част от състава на железницата от 2008 г. насам. "България дължи близо 300 млн. лв. на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък. Това е уникална по своята глупост сделка". 

"Товарни превози" са пуснати за приватизация и аз помолих да се разговаря със Siemens дали не биха се съгласили да вземат дружеството за сметка на този дълг, затова ги каним да дойдат на търга и тези пари да могат да се преоформят", допълни Борисов. 

Германската банка KfW отпусна 190 млн. евро през 2005 г. за закупуването на мотрисите “Дезиро”. Пет години по-късно през 2010 г. БДЖ се трансформира в „Холдинг БДЖ“, а всички активи на железницата бяха прехвърлени в две дъщерни компании - „Тoварни превози“ и „Пътнически превози“.

Още през януари т.г. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски коментираше, че изход от ситуацията с дълга към KfW може да бъде именно приватизацията на „Товарни превози“.

Правителството първоначално търсеше минимум 200 млн. лв. за раздържавяването на товарните превози на железницата. След като първият опит за приватизация се провали, сега критериите за бъдещия инвеститор за занижени.

Сумата, която холдингът дължи на немската банка KfW, е в размер на 300 млн. лв., с които трябва да покрие дълга си за закупуването на мотрисите на Siemens.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Те и гърците дължаха четвърт трилион, но когато дойде време да плащат вдигнаха рамене, потупаха се по празните джобове, и до там.
86
6
 
31
 
! Отговори
тцЪ преди 11 години
Боко, Боко - подвижният състав (т.е. влакчетата) се сменят след определен период на експлоатация. Тези мотриси бяха (и продължават да са) жизнено необходими за нормални пътнически превози. Ако не бяха закупени - щяхме да разполагаме единствено с палещите се в движение чайници отпреди 60 години. Или ти си решил, че ще купуваш влакче със система пендолино? Боко, ти осъзнаваш ли, че сме единствената страна в ЕС, която няма нормални влакове? Дори Румъния има по-сигурен жп транспорт от нас!
85
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Дължим? Дължи БДЖ, мен никой не ме е питал дали съм съгласен да плащам чужди заеми, изразходвани по съмнителен начин.
84
2
 
28
 
! Отговори
мадафака преди 11 години
Хаха, ама банкянския *** е страшен направо. Неможа да продаде "Товарни превози" за космическите 200 милиона и сега си мисли, че ще ги пробута Сименс за 300 милиона. Ало, тъпаков, германците не пасат трева. Не се излагай и не излагай и държавата с *** си брътвежи
83
0
 
1
 
! Отговори
до 98 преди 11 години
Не.Има нормални хора
82
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
и отново-кон за кокошка....къде са вагоните ве,гейбер?как така изчезнаха?ако бесепарите са ги шитнали-съдете ги ве!!!!ама май баш вие ги шитнахте и ся пак друг ви е крив-вместо спецслужбите да висят по магазините-да видят къзе изчезнаха вагоните-и у дранголника!!ХА ДАНО$АМА НАДАЛИ!!!
81
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Борисов и ГЕРБ тласкат БДЖ към умишлен фалит така както Митал получи Кремиковци и после го ликвидира и сега държавата трябва да плаща заемите му.
80
0
 
26
 
! Отговори
Коко преди 11 години
Потресаваща некомпетентност от страна на Борисов!Мотрисите са собственост на банката KfW, а не на Сименс. Самите Сименс са жп производител, а не оператор, и на тях им е все тая за "Товарни превози". Немският държавен оператор е Дойче бан, но те ни отказаха официално "Товарни превози" още миналата година.
79
0
 
25
 
! Отговори
A4o преди 11 години
България е може би единствената страна , в която товарните первози с влак са на загуба и ще ги приватизират! :D :D :D :D
78
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
едно хубаво нещо да има в БДЖ и то трябва да се развали! Да се върнат и всичко да е както в добрите стари времена:)Влакът = без климатик, прозорците не се отварят, всичко скърца, отвсякъде духа, вратите не се затварят, няма отопление, за осветление не говорим и т.н. все хубавини
77
24
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
боже колко е хубаво, *** и ДС агентите газ пикаят. Ще гласувам за ГЕРБ. Искам да бъдат на власт още няколко мандата, докато червените пенсии измрат, а червените олигарси фалират, или ги избият.
76
1
 
24
 
! Отговори
... преди 11 години
Товарни превози е единственото почти печелившо звено в БДЖ ако го разменят ще е най-голямата глупост и съответно БДЖ ще се превърне в още по губещо за държавата - съответно хората
75
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Знам, че предишните правителства/ БСП и тройната коалиция/ опоскаха всичко, замениха всичко, вдигнаха пенсиите и сключиха множество договори така, че да се изплащат от следващите правителства, а от проекта Беляне ограбиха милиарди. Сега плачат за референдум, но докато бяха на мласт някакси забравиха за сключат договор с русия и да сертифицират площадката за АЕЦ-а. Защо ли????
74
4
 
19
 
! Отговори
Пешо преди 11 години
"Милост хора!Моля ви!"Ще крещи пожарникаря докато аз му забивам нож в дупето!
73
0
 
24
 
! Отговори
преди 11 години
нормално е да се купуват влакове и да се изплащат ... какво очаква да се возим само във вагони 50-60-та година, да вземат да се трупат печалби и да отидат и да ги купят без лихви по кредити ... това нали знаете кога ще стане да се съберат пари и да не бъдат изхарчени на високо ниво ... точно никога
72
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
не, в този сайт има много червени писачи и патрашки.
71
1
 
22
 
! Отговори
Има преди 11 години
Герб се превърнаха в мутренска банда и всичко което правят са схеми за грабене и манипулация , страшно ги е страх от загубването на власта , защото Цвъки няколкото апартамента и Боко педофила влизат в затвора , милите не знаят , че това е добър вариант за бандата герб защото иначе ги чака съдбата на Кадафи , което е лошо за заблудени гербери щото ще ядат и те як пердах за кражбите из България ако не се дистанцират о време от Фидоската , Цвък и Боци и другите обратни.
70
7
 
17
 
! Отговори
Чикибойко Подрисов преди 11 години
Иван Костов осъден на смърт за продажбата на БГА,Симеон Сакскобурготски осъден на смърт за продажбата на БТК,Сергей Станишев осъден на смърт за некадърно управление,Ахмед Доган осъден на смърт за далавери и тероризъм,Волен Сидеров осъден на смърт защото подкрепя ГЕРБ,Яне Янев осъден на смърт заради паметника на Цветан Цветанов,Цветан Цветанов да се убие и да му се направи паметник,Бойко Методиев Борисов осъден на смърт защото е мутра и лицемер
69
1
 
24
 
! Отговори
спонсор на МВР преди 11 години
Заменям пожарникар за мотриси на Сименс!
68
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да бъдем честни - тези мотриси, които са закупени през 2005г. , са едно от малкото хубави неща, които са се случили в БДЖ през последните десетина години. Старите вагоните са от времето преди Втората световна война и наистина е много неприятно да се вози човек в тях. Така че не мога да се съглася с Бойко, че тази сделка била супер ***, супер неизгодна и не знам какви си други глупости - просто тези вагони са си необходими и без тях наистина не може.