БСП скочи да брани спрените влакове

Унищожаването на БДЖ трябва да спре, убеден е Миков
Обновена: 13 яну 2015 16:51 | 13 яну 2015 14:52, Камелия Цветанова
84
БСП скочи да брани спрените влакове
Михаил Миков. Архив: Булфото

Лидерът на БСП Михаил Миков призова членовете и симпатизантите на левицата да се включат в протестите, които се организират в страната заради спирането на 38 влака в страната.

„Това унищожаване на държавните железници трябва да спре“, настоя той и поиска правителството да излезе със становище по случая, както и да се свика спешно заседание на транспортната комисия в НС.

Още по темата
Според бившия транспортен министър от БСП Петър Мутафчиев спирането на влакове нарушава основно европейско право за свободно придвижване на хората в страната, защото много от районите нямат друг вариант за развитие на транспорта.

Освен това той смята, че този подход говори за липса на ясна визия от страна на ръководството на БДЖ как да се повишат приходите, след като прибягват до съкращаване на разходите.

„Не можем да приемем и мотива, че тези линии се спират, защото са нерентабилни, защото именно заради това се дава субсидия, ако бяха рентабилни, нямаше да се дава субсидия“, настоя Мутафчиев.

Според него общата субсидия за годината не само не е намалена, ами дори общото финансирането е увеличено с 10 милиона.

Иначе преди старта на новия политически сезон, който започва с първото заседание на парламента през новата година в сряда, Миков обеща, че БСП ще е опозиция, която ще контролира правителството и ще посочва алтернативи.

"Няма да сме опозиция на всяка цена“, зарече се той и като пример за това посочи, че самият той смята, че представените вчера промени в системата на МВР са в правилната посока.

Приоритетите на левицата за годината ще са работа, доходи, образование и здравеопазване, защото според Миков това са най-важните неща за хората, а и са залегнали в предизборната платформа на социалистите, които пък са последователни.

„Обществото е силно разделено икономически и социално и ще настояваме за политика, която да води до намаляване на това разделение, но правителството не води политика в тази посока“, упрекна соцлидерът.

Според него кабинетът явно няма намерение за приемственост в политиката да търси социални решения в икономиката, съобразени с живота на най-бедните европейци, които сме ние.

Миков анонсира, че до десетина дни БСП ще внесе искане в КС за обявяване за противоконституционни текстове от правилника за работата на НС, които според социалистите ограничават свободата на словото.

Левицата планира скоро и редица дискусии за средното образование, след като внесе свой закон за него.

Вижте още във видеото на bgonair.bg:

Гледайте още видео материали от "България" на bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
0
 
! Отговори
оцеляваща българка преди 9 години
ДА ВИ КАЖА КАКВО НАПРАВИ НАРОДЪТ В ОКУПИРАНАТА ОТ ТУРЦИЯ ТЕРИТОРИЯ НА КИПЪР(Т.Е.В КОЛОНИЯТА).ИСКАЛИ ДА ПРИВАТИЗИРАТ ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА КОМПАНИЯ ТАМ И ТЪЙ КАТО И ТАМ НЯКОЙ НА НЯКОЙ СИ КУПИЛ ПРИ ПРИВАТИЗИРАНЕ И ПОСЛЕ...ВСИЧКИ ЗНАЕМ КАКВО СТАВА..ТА СПРЕЛИ ДА РАБОТЯТ ВСИЧКИ (СТАЧКА,АМА ИСТИНСКА СТАЧКА).ЧУДЯ СЕ АЗ,АМА ДНИ НАРЕД ТУРЦИТЕ ИДВАТ ПРИ НАС И КУПУВАТ СВЕЩИ,ФЕНЕРЧЕТА И ДР...ТАКА ОКОЛО СЕДМИЦА-ПОБЕДИХА!НЕ ПРИВАТИЗИРАХА!ТА ТОВА Е НАЙ-СТРАТЕГИЧЕСКИЯ ОТРАСЪЛ! Е ТАКА ПРАВЯТ НЯКЪДЕ,А В БЪЛГАРИЯ КАК?
66
2
 
0
 
! Отговори
SS преди 9 години
Другари, объркали сте се - влаковете се взривяват, не се бранят!
65
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Железниците са държава в държавата - винаги успяват да изцедят още пари от всяко правителство до сега. Познавам сума народ там, които отдавна са минали пенсионна възраст и продължават да си клатят краката и да си взимат заплатите.
64
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
AVTOBUSNIJAT TRANSPORT E KRAJNO NEUDOBEN - VDURVJAVASH SE OT SEDENE NA EDNO MJASTO - NJAMA KUDE DA STANESH I DA SE RAZTUPCHESH, NJAMA BUFET, STISKASH SE KATO MAGARE PO 3-4 chasa ZASHTOTO NJAMA I T O A L E T N A v avtobusa ... KOSHMAR! A e i po-riskovo ot vlaka - mnogo *** ima po shosetata...
63
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До морскиNaj-naglo i bezpardonno chouzjdestrannoto ni pravitelstvo dovursjva likvidiraneto na Bulgarskata durzjava. Ne se chudete - zdraveopazvane njama - no ima 320 chastni bolnitsi, obrazovamieto e na kota "nula", sigurnostta e otdavna minalo svursheno vreme - startsite spjat s bradvi pod glavata, telekomunikatsiite sa prodadeni na susedni durzjavi, energetikata - sushto, e ostnahme za prodan nie s tsiganite, ama nikoj ne ni iska. A nie gledame kato hipnotiziranim kak boata ni poglushta.
62
1
 
11
 
! Отговори
Yakov преди 9 години
Да не забравяме защо е това бързане с магистралите! Ами питайте Л. Павлова! А може би знае вече кой ще прибира ТОЛ таксите от магистралите и кой има интерес от закриването на БДЖ. Май, че знаем отговора......, нали!
61
0
 
2
 
! Отговори
Приклякващ преди 9 години
Пуф-паф трака трака иде влака
60
1
 
15
 
! Отговори
морски преди 9 години
ГЕРБ дойдоха на власт и започнаха да закриват и фалират всичко що мърда още!Накрая ще закеият и държавата.
59
0
 
14
 
! Отговори
гето мангалски преди 9 години
Като сме тръгнали да съкращаваме субсидираните поради нерентабилност, то нека съкратим и депутатите наполовина,министрите също заедно с общините! Ама там се не пипа, щото там са на'ште ора...Смърт на народа!
58
13
 
4
 
! Отговори
не ми е ясно.... преди 9 години
Защо бсп не е забранена със закон!?Отрочетата и също!?
57
1
 
7
 
! Отговори
не ми е ясно.... преди 9 години
Що ривете като магарета, а не се борите за правото си на достоен живот?ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО НА ПЪТНИЧЕСКИТЕ ФУНКЦИИ НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА Е СОЦИАЛНО! ТАКА Е В ЦЯЛ СВЯТ!Останалите алабализми са просто или глупости или с цел извличане на облаги от определени партии или частни лица!
56
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До РудиКрадете за това няма
55
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Банкя, Перник и др. в Софийска област имат хубави шосета и магистрали и влакове не са им нужни. Не стига че са богати а и трябва държавата да им плаща субсидия за евтини влакове.
54
5
 
3
 
! Отговори
Руди преди 9 години
До като е криза 59 Ама то тук в СОФИЯ няма криза бе другарююююю.
53
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
И аз не искам да плащам данъци на държавата за други жп линии и ремонти, ако не мога да пътувам с влак. Като съкращават влаковете, трябва да нарежат и жп линиите.
52
11
 
9
 
! Отговори
Х преди 9 години
БСП 100 години брани фалирали нерентабилни и крадливи структори.
51
2
 
16
 
! Отговори
като е криза преди 9 години
Почвайте първо със съкращенията от София - министри, депутати, кметове, градски транспорт, топлофикации, болници, МВР и т.н. всичко гълта яка пара в София. Нужни са икономии от поне 10 милиарда лева на година в София. И така после и в провинцията. Тогава и БДЖ е нормално да се съкрати. Но да съкращаваш само парите за БДЖ без другите реформи, не е честно и то се вижда че провинцията стана пустиня след 25 г. "реформи".
50
12
 
7
 
! Отговори
az tam преди 9 години
Как ми липсва мъдрия Орешарски. Как хубаво се справяше и с железниците и с майките и с пенсионерите, въобще на всички таковаше ... под ценните указания на Доган и вашия мишок. Досега БДЖ да беше продадено за 1 лев, боядисано в оранжево и да имаше на него вагон "Lafkа". Ама щото не успяхте да го откраднете Вие, надавайте жалостив вой сега.
49
1
 
3
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
До 23ами да се поучим от пропуските на англичаните - в евентуалните договори да е включена и модернизация например. В момента държавата няма откъде да извади толкова пари за да направи бдж конкурентна на автомобилите да речем. Затова и се прави от малкото към общото - първо Пловдив-Бургас и ПЕрник-София, после Бургас-Варна и София-Пловдив, после София-Русе, София-Видин, Видин-Русе, Русе-Варна и т.н.
48
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Спада на населението след 1989 г. е рекорден и нормално спада и броят на пътниците на БДЖ. Магистралите също не са натоварени оптимално. Българите емигрират и естествено в чужбина населението расте. В същото време администрацията в София и кметствата по села и градове се е увеличила 4 пъти след 1989 г. и липсват съкращения въпреки населението е намаляло доста.