БДЖ няма да спира губещите влакове

Цените на билетите засега остават същите
Обновена: 19 ное 2015 08:17 | 19 ное 2015 07:31, Анисия Иванова
21
БДЖ няма да спира губещите влакове
Снимка: архив, Булфото

Най-губещите пътнически влакове на БДЖ засега няма да се спират. Това каза за „Монитор” зам.-министърът на транспорта Антон Гинев. Той добави, че от средата на декември новото разписание ще влезе в сила и там не се предвижда съкращаване на влакове.

В началото на годината имаше протести срещу изваждането от разписанието на тренове, возещи по няколко човека, и те не вървяха по-малко от месец и бяха пуснати отново.

Гинев каза още, че засега не се предвижда и поскъпване на билетите и цените за превоз на товари. „Няма увеличение на горивата и за това не виждаме основание за вдигане на тарифите”, добави зам.-министърът.

По данни от сайта на жп превозвача в момента цените на билетите по най-далечните дестинации към Варна и Бургас за билет от втора класа са конкурентни на автобусните.

До Бургас масовият билет втора класа за ускорения бърз влак (наричан на времето експрес) от София, през Карлово струва 25 лв., а за автобуса той е около 32 кинта. Возилото обаче използващо новия аутобан „Тракия” може да вземе разстоянието до морето много по-бързо - за не повече от 4 часа. В същото време и най-скоростният в момента трен у нас изминава 418 км по подбалканската линия за почти 7 часа. По скорост се очаква родните влакове да станат конкурентни на автобусите едва след завършване на реконструкцията на цялото трасе между столицата и Бургас. Това се очаква да стане най-рано до 10 години.

В момента останалите влакове, пътуващи до Бургас са евтини, но пътуват още по-бавно. 2 от тях са с прекачване от влак на автобус и обратно, а трети - с голямо чакане на Карнобат от почти 2 часа. Причината са продължаващите ремонти и обновявания на жп линията между Пловдив и Бургас. Цените на билет от втора класа за тези влакове към Южното Черноморие са между 19,30 лв. до 20,80, а на двупосочните - 33,35 и 36,05 лв.

Също така трагично за железницата стоят нещата засега и по другата дълга дестинация към морето - към Варна. Там експресът не може да конкурира автобусите дори и по цена. Билетът втора класа за него е колкото за рейса. Автобусът обаче успява да измине пътя за около 6 часа и половина. Тренът взема 543-те километра между София и Варна през Мездра и Горна Оряховица за 7 часа и 10 минути, но по разписание, а то в България е нещо много условно.

 За любителите на силни усещания или небързащите за никъде БДЖ предлага пътуване от София за Варна през Русе, траещо "само” около 12 часа. За него цената за билет втора класа е 26,80 лв., а за първа - 33,50. С половин час по-бързо може да се стигне с влак до морската столица от София през Пловдив. За този бърз влак цената е 23,60 лв. за втора класа и 29,50 лв. - за първа.

 „Надяваме се до края на годината да приключи подготовката от Агенцията за приватизация и да бъде обявена и процедурата за раздържавяване на БДЖ "Товарни превози”, каза още зам.-министърът на транспорта Антон Гинев.

Той прогнозира, че няма да загубим европари за големите жп проекти. „Един от критичните, който вървеше със забавяне бе Димитровград - Свиленград. Там вече отделни участъци имат акт 15. По-голямата част от отсечките ще приключат навреме и парите ще бъдат усвоени. Цялото трасе от Пловдив до турската и гръцката граница ще е готово с изключение на гарата в Симеоновград. Там се наложиха изменения в проекта. Пресичането на р. Марица е сложно и за това бенефициентът по европроекта НКЖИ избра различно решение”, обясни Гинев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още по темата: БДЖвлакове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
джурналя преди 8 години
"32 кинта"Тази "медия" достигна дъното
17
0
 
0
 
! Отговори
Калина до 17 преди 8 години
Може би пътуваш от терминал 1. Терминал 2 е съвсем различен от представите ти. Поддръжката е скъпа, но няма аерогара, която да е на загуба. Интереси има. Безспорно е. Но да се говори, че аерогара е излишна, е смешно!
16
1
 
2
 
! Отговори
..... преди 8 години
Кой е този дето продължава да пътува с автобуси и с влакове след като има споделено пътуване с кола и до двете дестинации-Варна и Бургас ? Цената е 20 лв и стигаш за 4:30 до Варна и 3:30 до Бургас.Освен това можете да си спирате,където си решите.
15
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Калина до 13Следователно няма смисъл да съществува. Летище София е ненужно, скъпо за поддръжа, остаряло, далеч от световните стандарти за международни летища.Срам ме е, че съм българин всеки пък като го ползвам, в сравнение с летищата на другите балкански столици, прилича на автогара. Затова вече предпочитам да летя през Букурещ.Но явно, както казваш, има нечисти интереси, и го държат.
14
0
 
1
 
! Отговори
Калина до 13 преди 8 години
Супер, че се опитваш да взвмвеш отношение по темата, но не са ти ясни нещата. Не стои въпросът дали да има аерогара или не. Тя ще съществува! Въпросът е, ще приходите от нея в момента отиват в държавата, а след концесията, ще отиват в джоба на концесионера!Номерът е, че комисиомната от концесията ще отиде в едни частни джобове.
13
0
 
3
 
! Отговори
Щирлиц преди 8 години
Веднага Ники Василев като главно"юпи"(съвсем глупи)да въведе ред в БДЖ!Няма да закриват губещи влакове,не ги е срам,а партийните поръчения кой ще изпълни,кой ще рапортува пред другарите западни партньори,мм?
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
32 кинта?
11
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До КалинаБез аерогара София може, защото наблизо има доста по-големи и нормални летища като Букурещ например.Без БДЖ не може. Цели региони разчитат на него.
10
0
 
3
 
! Отговори
Калина преди 8 години
Министър Москов?Защо не отдадете на концесия БДЖ, а вместо това ще съсипете аерогара София? Защооооооооо????Тези 100 милиона комисионна, които ще вземете са еднократни. Не подхождайте със "след мен и потоп". Поучете се от грешките си, министър Москов!
9
2
 
7
 
! Отговори
BG преди 8 години
То хубаво написали хората за колко време го взима пътя влака, ама да бяха написали че плюс това време се добавят неминуемите няколко часа закъснение поради простотията жп-ейска + отвратителните условия за път - липса на пълно отопление през зимата, или на климатик през лятото. За отвратителната мърсотия и миризма във влаковете - просто няма нужда да се коментира.За отношението на кондукторите към пътниците - да не говорим !След което БДЖ много наивно питат - що нямаме пътници !!!
8
0
 
4
 
! Отговори
Пешко преди 8 години
До EthnoКъде е това почти навсякъде да са на загуба? Ако от София до Бургас се пътува 2 часа с влак дали доста хора няма да предпочетат влака, независимо от по-високата цена? От БРюксел до Париж 400 км се изминават за час и 20 мин - билетът може да струва и 100, и 25 евро обаче в зависимост кога си го купиш. За да живне нашто БДЖ трябват инвестиции от поне няколко милиарда - дотогава ще си му викаме социален транспорт, щот така ни е удобно
7
2
 
9
 
! Отговори
caramba преди 8 години
Защо всеки работещ Българин трябва да плаща заради 1000 човека които използват тези влакове на цени "народни" ?Така е когато имаме държава която върти бизнес.....Щом има бизнес в ръцете на държавата има и МАФИЯ.......
6
1
 
4
 
! Отговори
Ethno преди 8 години
Почти навсякъде железниците са държавни и са на загуба. Тяхната функция е социална, а не печалбарска.Факт е , че трябват промени. Не може за 3 вагона да има две контроли, които да дупчат билети
5
2
 
8
 
! Отговори
haaa преди 8 години
е мноо ясно, тва са толкова кубици нафта на вятъра!?!?!! как да ги изтървеш
4
4
 
6
 
! Отговори
Бляк преди 8 години
Тая *** ни струва 540 000 000 лева (държавна субсидия) тая година, а "бързият" влак София-Пловдив пътува 3 часа!
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Брей, тези БДЖ много държеливи бря! Толкова години не могат да ги загробят, та да могат да ги "приватизират" за без пари.
2
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
губещи линии с по няколко човека??? .. има линии с по няколко билета закупени от бели хора, а вагоните фрашкани от хъхрящи гратисчии...
1
7
 
3
 
! Отговори
1 преди 8 години
В нормалните държави хората се возят във влак когато бързат - Женева-Милано 2 часа, Лондон - Париж 1ч40м. Да не говорим колко са "луксозни" и "удобни". Да закриват БДЖ. Няма никакъв смисъл от него. Няма ли закон за банкрутиране на фирми които над 5 години последователно са в загуба?