Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

Евродепутатите Андрей Новаков и Петър Витанов - в "Брюксел 1"
19 сеп 2021 14:30, Александър Попов
166

Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП," коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR.

Предложението на ЕК е от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.  

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея? Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", каза Новаков.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", допълни пще той.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025-а, други - от 2040-2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на е-батериите ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова ВАН-овете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г.", смята Петър Витанов.

Целият разговор за електромобилите и бъдещето на въглищните райони у нас във връзка със Зелената сделка - вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
2
 
6
 
! Отговори
До 53 преди 2 години
На теб могат и да ти дават по 15 бона в Дания,в България заплатите са по 1500 лв средно. Така че ако направят данъците като в Дания доходите на хората ще паднат много. Така че датски данъци в България не искам.Заплатите няма да станат като техните щото всички дребни и средни бизнеси ще фалират.
61
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А ток от къде за електрическите коли. Перките и солните панели могат да покрият само малка част от потреблението за битови нужди, освен това отка от тях е 10 пъти по-скъп.
60
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пълна утопия. Както с ваксините - дадоха милиарди и още няма ваксина за ковид, а инжектират хората с някакви експериемтнални препарати.
59
2
 
2
 
! Отговори
От 58 преди 2 години
Ето го! Отновево! Поредния завистник! Очаквам цитати от рода на "пази боце, сляпо да прогледне", като след товаотиде в кръчмата и започне да се налива с ракия, още в 3 следобяд.
58
2
 
2
 
! Отговори
Стар преди 2 години
Понеже се сетих за утопията, на хората им трябват такива неща да вярват, като няма друго на какво да се вярва. Аре чао, и успех с теслите.
57
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 57 - Ако е на 5 години, ще ми обясниш ли КАК ТОЧНО, имат модели от 2012 с пробег от над 600 000 км? юХАХАХАХАХХАХАХАХАХА!
56
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 56 - Ако съм луд, как имам 15к заплата, работя средно по 5 часа на ден и имам достаъчно време за приятелка и следване на магистратура? Но виж, ако искаш да живееш в жалката клоака, която представлява държават ни в мемента, това си е втой проблем. Моята цел е, да коригирам тази държвата. Вече успях да накарам ВТОРА компания, да отвори офис, за да дава високи заплати и опит, на малдите у нас.
55
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тука някакъв си мисли че електрокара е голямо подобие на детската количка с която си е играл в детството!Няма такова работа мой!Електората има един тон батерии като тези в лаптопа ти които струват средно стотина лева!Умножи го това по 10 000 батерии и сметни колко струват!И това през най много 5 години трябва да се бракува и сменя!За 1 гр литий се преобръща хиляда тона земя и се използва колосална енергия..и за преработката още толкоз!Ами тока като поскъпне 100 пъти ще ми карашуя))))
54
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 32Ти си по луд от мен.....хахахахаха :))) Требват такива като теб, иначе нема на кой да се смеем :)
53
3
 
1
 
! Отговори
от 53 преди 2 години
О lol ... на някой не му е харесло. Ем ... майната ти, мухьлооооо!
52
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 48 - Сигурен съм, че си най-обичания в махалата ...
51
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 38 ?!?!?!?!? Дай малко по-конретни сметни, може ли? Защото в тези "50%", всички пропускат да ти кажат, че се включват здравни, пенсия и осигуровки, а 50%, за да ти стигне целия данък, трябва да взимаш над 25 000 лева на месец, като допреди това, няма да е 50%. А за работата, з акоято едва се навиват да ми дават по 2500 лева в Българи, в Дания ми дават по 15000 лева.
50
3
 
1
 
! Отговори
Берлин преди 2 години
Едно предимство има: като те накарат да си купиш електрокар, ще се научиш да караш бавно. Така ги задминавам теслите по аутобана - карат с 90, за да пестят ток, а аз с 190 и 15л на 100км.
49
3
 
15
 
! Отговори
Кауня от Аскюу преди 2 години
Евробюрократите се оказаха по големи лъжци от комунистите.Едните обещваха светло бъдеще а другите екорай.То и в двата случея ще е само за някои а останалите глад и мизерия. Както и да го смятаме след 20г. личен автомобил ще притежават 20-30%от населението-точно колкото в светлото соц. минало.Трафика ще е лош спомен.Хората ще стоят с бабините губери завити в къщи защото ще се отопляват само на слънце и вятър, но 80% от тока ще отива да се зареждат атериите на богатите. И Сталин надминаха зелените
48
3
 
4
 
! Отговори
Стар преди 2 години
Бех чул едно време за утопията и си мислех, че остана в миналото, но всичко изглежда се повтаря. Зеленият комунизм идва. Младите да му мислят. Отивам да измия стария мерцедес W202 на 300к км.
47
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
2034 г ще си купим стар дизеляк за 1000 лева ще дам 20 бона за 10 тона нафта и ше пушим по улиците поне още 5 години след забраната, като заварено положение хахаха ви у прозти ( тутките) зелено- червени на другаря от израелско- маджарски произход сороЗ! Да е жив и здрав бай Дончо, ако се върне 2024 ще видите колички на батерии и вятърни мелници на куково лято!
46
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електромобилите не стават за извънградско, освен ако не си решил да не вдигаш повече от 90 и да не караш зимата. Дано поне до 2035 да са им изчистили проблемите и да не са с надценка 100% над аналогичен автомобил с ДВГ.
45
4
 
2
 
! Отговори
Стар преди 2 години
За леки коли може, малки като реното, карат през лятото в жегата с 40кмч като пуснат климатика. Бегай бе. Това никога нема да стане. Или ще си сложиш бомба с водород в багажника???
44
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен"Датзанина", за разлика то теб, знае кога се ползва пълче член. Какво стана, "българино"? Много си глупав и е било грешка, че си се родил.
43
2
 
3
 
! Отговори
До 38 преди 2 години
Ами не са 200 лв.Сега плащам 200 лв данък,ако стане наполовина на заплатата ще е 1000 лв.За година са 10 бона отгоре. За 10 години 100 бона.Хайде няма нужда да ми хвалиш болници.