Прачовекът е кръстосвал из цяла Азия

Идентифицираха предшествениците на човека от Денисовата пещера
Обновена: 23 дек 2010 12:09 | 23 дек 2010 12:06,
Прачовекът е кръстосвал из цяла Азия
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учени заявиха, че отделен вид предшественици на човека, идентифициран въз основа на открити кости в Сибир, е съжителствал и се е кръстосвал с други видове прародители на човека, съобщи Асошиейтед прес.

Като сравнил ДНК от въпросния вид с такава от съвременни хора, международен екип от учени под ръководството на антрополога Сванте Паабо от института "Макс Планк" в Германия установил, че предшествениците на човека от Денисовата пещера в Алтай са кръстосвали из цяла Азия. Те са живели преди повече от 30 000 години и, изглежда, са се кръстосвали с прародители на човека, които сега се срещат в Меланезия - група острови, разположени на североизток от Австралия.

За последните няколко месеца това е второто изследване, което използва геноми на предшественици на човека, за да хвърли светлина върху човешката еволюция. През май същата група учени се позова на генома на неандерталеца, за да докаже, че неандерталци са се кръстосали с прародители на днешните неафрикански популации хора. Това се случило в Близкия изток, след като прародители на човека напуснали Африка, преди да се появят в Евразия.

Колкото до хоминидите от Денисовата пещера, новото изследване вероятно е само началото на онова, което можем да научим от генома им, смятат учени от Нюйоркския университет.

Съществуването на нов отделен вид прародители на човека за пръв път бе разкрито преди 9 месеца въз основа на ДНК проби от кост от пръст, открита в Южен Сибир. Няма достатъчно доказателства, за да се определи дали хоминидите от Денисовата пещера са отделен вид, заявиха учените.

Геномът, дешифриран въз основа на кост от пръст, показа, че хоминидите от Денисовата пещера са по-близки роднини с неандерталците, отколкото със съвременния човек. Това означава, че предшествениците на човека от Денисовата пещера и неандерталците са произлезли от отделен клон от семейното еволюционно дърво, за разлика от онзи, с който е свързан съвременният човек.

Учените не знаят какъв е бил външният вид на хоминидите от Денисовата пещера, заяви Дейвид Райх от Харвардския университет.

Учените открили също горен кътник в Денисовата пещера. Той е с по-големи размери и се отличава от зъбите на неандерталеца и на съвременния човек. Нито костта от пръст, нито зъбът са датирани директно. Изследването на намерените наблизо животински кости обаче показа, че останките от хоминидите от Денисовата пещера са на най-малко 30 000 години, а може би и на повече от 50 000 години, отбеляза Райх.

Открити са доказателства, че около 5 на сто от генома на сегашните обитатели на Меланезия могат да бъдат открити в този на хоминидите от Денисовата пещера. Това е знак за древно кръстосване, което изненадва учените. Когато го забелязахме, си помислихме, че е станала грешка, поясни Райх. Оказа се обаче, че навремето хоминидът от Денисовата пещера е кръстосвал из Азия.

Той се е срещал с прародители на човека, които напуснали Африка преди около 55 000 години и стигнали до Папуа Нова Гвинея преди около 45 000 години.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

пиянист преди 13 години
тоя прилича на една пиянка от моето село

до 10Лъжеш, няма агрументи, които да оборват теорията за еволюцията. Ако смяташ, че си произлязъл/ла от Адам и ***, твой проблем.

Българин преди 13 години
Учените търсещи т.нар. "междинно звено", вместо да копаят из пещерите, да отидат в Столипиново или във Виетнамските... но да внимават, защото липсващите звена там не само са живи, но и опасни.Нищо чудно едно подробно изследване на гените на *** действително да докаже, че те са ***.

Влади преди 13 години
Кости от неандерталец са откривани многократно и , най-вече в Западна Европа и в Близкия Изток. От много време учените смятат, че той не е междинно звено е еволюцията, а отделен клон в развитието на човешкия вид и е изчезнал преди около 15-20 000 години. Последните му открити останки са в Португалия или Испания, не си спомням точно. А колкото до "липсващите" според някои, междинни звена, непрекъснато се откриват фосили на все по-древни на човека, вече от преди 7 млн. години.

Това на снимката е митичният античен македонец.

Интересно как са взели кости на неандерталец (освен, ако под това име не разбират нещо друго, а не междинен вид м/у *** и човека, защото такъв няма - няма открити фосили).Самите еволюционисти казват, че липсата на фосили на междинни видове е озадачаваща.

Дарвин казваче ако не се открият фосили на междинни видове (на сега съществуващите), теорията му ще рухне.Досега нито един фосил на междинен вид не е открит.

Томов преди 13 години
До 10,само в твоята глава.

Лъжци преди 13 години
Снимка: Getty Images/Guliver PhotosИ това сега е снимка на прачовека ли?Лъжа и измама.

ПРОСТ преди 13 години
P.S.Спокойно - вас ви е създал или Господ, или извънземните! Стига сте се чувствали обидени, че ви сравняват с маймуните!

ПРОСТ преди 13 години
И какво друго, освен "Забранената археология, сме прочели! Блогчета в Нета? Очевидно нямаме нужда от БАН и пари за наука - всеки с компютър е велик учен!

Самото наименование "предшественици на човека" е манипулативно и пристрастно спрямо "теорията" за еволюцията. Това е "предполагаем" или "хипотетичен" предшественик АКО изобщо е имало еволюция, което все още не е доказано и най-вероятно никога няма да бъде, защото аргументите "против" са много повече от тези "за".

прародителите на *** са различни от всички други

Интересно! преди 13 години
За тези, на които им е интересно - вижте "hominidae from dennis cave".Ще намерите препратки и към други обекти, както и за Neanderthal Genome Project. Приятно четене!

ИЗИДА преди 13 години
Искам същото! Не само за UAO(гугъл примери колкото щеш),но и НЛО и т.н.Мислиш,че няма доказателства ли или пък обяснения.Има,но достигат до малцина,след което потъват...

Хм преди 13 години
Не провокирам изобщо - наистина ми се иска най-сетне да намеря накакви научни доказателства за "дръжка от кофа на 12 млн. години (!?!?!)". Защото за такива "открития" чета само по такива форуми от люти поддръжници на нееволюционната (божествена) теория или на теорията на извънземното зараждане на живота... Спокойно човек може да напише "търсете в нета за еди-кой-си професор" или "еди-кое-си откритие на еди-кой-си университет" без да дава линкове - така съм правил и не са ме банвали.

Тука банват за източване на трафика от Днес.бг(даже и тяхна статия да постнеш пак ще баннат царвулите) така че недей да провокираш ...

Хм преди 13 години
до Изида Дай източниците на цитираните от тебе "открития". Защото без надеждни източници и научни потвърждения историйките ти са от типа "една жена в тролея каза...".

БРАВО,ПРАВИЛНО

ИЗИДА преди 13 години
Всичко с еволюцията е много интересно.Защо няма такива статии за НИО (неиндефицирани изкопаеми обекти)? 1851 в Дорчестър е открит предмет от сплав на сребро, бронз и метал. Той представлявал камбана според В. Потапов.1884 е открита дръжка от кофа в Северна Британия на възраст 10 - 12 млн. години.1885 в Австрия е открит метален паралепипед на възраст 66 млн. години.1928 в Родезия е открит череп на динозавър с идеални очни отверстия. те според иследователи са обработени от човешка ръка?