"Месинджър" ще търси лед на полюсите на Меркурий

На 18 март сондата влиза в орбита на най-близката до Слънцето планета
Обновена: 16 мар 2011 11:14 | 16 мар 2011 10:15,
"Месинджър" ще търси лед на полюсите на Меркурий
"Месинджър" в орбита около Меркурий. Изображение: NASA

Сондата "Месинджър" (Messenger) на НАСА, която на 18 март ще предприеме маневри за влизане в орбита около Меркурий, ще търси лед на полюсите на планетата, който съществува според някои теории, стана ясно на пресконференция, посветена на мисията, пише РИА Новости.

"Месинджър" е изпратен от НАСА през август 2004 г. Основната задача на апарата е изучаването на Меркурий. Апаратът вече три пъти е прелетял покрай планетата.

"Според някои теории на Меркурий, където температурите може да стигнат до 600 градуса, може да има лед – в сенчестите кратери на полюсите. Това не можеше да бъде проверено в хода на предварителните сближавания, но в орбита е възможно", казва Шон Соломон, ръководител на проекта.

По-рано учените с помощта на сондата LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) откриха воден лед в полярните райони на Луната, в т.нар. студени капани, кратери, където никога не достигат слънчевите лъчи. Такива постоянно засенчени области възникват поради това, че оста на въртене на Луната е практически вертикална и дъното на някои падини може да е завинаги скрито от Слънцето.

Тъй като наклонът на оста на въртене на Меркурий също е много малък – не повече от 3 градуса, учените разчитат, че такива "студени капани" може да има и на най-близката до Слънцето планета, където максималната температура на повърхността достига 430 градуса.

"Може да се окаже, че на полюсите на Меркурий има повече лед, отколкото на полюсите на Луната", казва Соломон.

От сряда и в течение на няколко дни след влизането в орбитата на Меркурий, което е планирано за 2,45 ч. на 18 март, апаратът ще предава само техническа информация за състоянието на всичките си системи. Научните инструменти на "Месинджър" ще бъдат включени на 24 март.

Първите орбитални снимки на Меркурий сондата ще направи на 29 март, 11 дни след влизането в орбитата на планетата. В този момент  "Месинджър" ще се намира над Южния полюс на планетата и на снимките ще се вижда тази част, която досега никога не е заснемана.

НАСА доказаха, че и без съществена пилотирина програма могат да направят невероятно много и успешни миси. Докато червените чугунени с великата пилотирана програма се превърнаха само и единствено в скъпи таксита до МКС.

Ама къде им е пилотиранат програм, няма я...Американците все се провалят в най-важното!Дали ще е просто да могат да си осугурят достъп до космоса, или да направят изтребител като F-22 да изисква 9 часа ремонт за всеки 1 час полет!

Хахаха що бе 8 Руснаците да не би да са пилотирали нещо. До луната ли отидоха самолет пето поколение ли пилотират :).Та те дори не са кацали на самолетоносач тук на земята. Да си Муле пък било то и до МКС вече не е голяма гордост за технологично постижение.

А къде им е пилотираната такава?Няма яяя...Изчезна яко дим, ха ха!

То НАСА направи голямо откритие. Откога е известно, че в кратерите при полюсите на Меркурий има лед? От трийсет години? Да бяха чели списание космос от 1980. А не да пращат сонда.

Странно къде се изпариха руските чугунени гъзоблизци под новината за поредното откритие на упадналата космическа програма на НАСА.

Температура на полюсите е изчислена да е постоянна около 102 Келвина (-172 градуса целзий). А Меркурий е покрит плътно с кратери от сблъсаци с метеорити и по-големи тела. Кометите например са съставени в голяма част от лед.Азимов има един раказ в който Меркурий се споменава като идеалното място за обсерватория точно поради малкият си наклон спрамо остта си на въртене.

бат Миро преди 13 години
Чоки, Чокииии - на слънцето на полюсите е около 6000 градуса. Кви милиони градусите те гонят?!

Доколкото помня Меркури е изпепелена планета която е останала само едно голо метално ядро останка от голяма планета, изгубила е всичката си останала материя, струва ми се абсурдно да е останала и капчица вода като от цялата планета, която май е била в пъти по-голяма от Земята а сега е останала само голо яддро.

Чоки преди 13 години
Вижте за лед и на полюсите на Слънцето!!! Там е малко под 10млн. градуса. :))

Като намери лед на Меркурий, да потърси уиски на Венера, малко бадеми от Юпитер и да се прибира насам!