Учени извлякоха човешки протеин от генно модифициран ориз

Постижението дава перспективи за производство на синтетичен човешки албумин
Обновена: 1 ное 2011 14:15 | 1 ное 2011 14:15,
Учени извлякоха човешки протеин от генно модифициран ориз
Снимка: Reuters

Учени от китайски университет оповестиха, че от генномодифициран ориз са извлекли албумин, който в медицината се използва за лечение на изгаряния и чернодробни заболявания, съобщи Франс прес.

Постижението дава перспективи за производство на синтетичен човешки албумин, увериха учените. Търсенето на човешки албумин в света възлиза на 500 тона годишно. Досега албумин е извличан изключително от кръв от донори.

Първоначално учените пристъпили към генномодифициране на зърна ориз, за да може те да произведат големи количества албумин. След това успели да отделят албумина от останалата част от оризовото зърно. Методът им позволил да се извлекат 2,75 грама албумин от килограм ориз. В рамките на тестове учените прибегнали до извлечения по този начин албумин, за да лекуват плъхове, засегнати от цироза.

Човешкият албумин често е използван за лечение на хора, засегнати от цироза. Резултатите от експеримента с гризачите се оказали сходни с тези при хората. От физична и химична гледна точка, албуминът, извлечен от
генномодифициран ориз, е еквивалентен на човешкия албумин, поясниха учените. Те увериха, че по-голямото производство на албумин на базата на ориз може да отговори на нарастващото търсене на човешки албумин в света.

Албумин е използван не само за лечение на сериозни изгаряния, но и като съставка на ваксини, допълва БТА.

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the National Academy of Sciences

Още по темата: човешки албумин

Ако искаш само "добрите гени" да се възпроизвеждат, сбъркал си биологичния вид. Хората оцеляват не благодарение на физическите си характеристики, а на изобретенията си. Дрехите, оръжията за лов, земеделието, домовете, използването на оръдия на труда и модифицирането на околната среда спрямо нашите нужди също "позволява на лоша генетика да се възпроизвежда", така че ако не ти харесва хващай гората и живей като дивите прасета.

ГМО ще спаси света!

Аморално е, ама ще го кажа - съвременната медицина позволява на лоша генетика да се възпроизвежда и това води до влошаване на гено-фонда. Ако няма генно R&D, рискуваме да си го набием много лошо. Яко на *** с генетиката - стига да се подхожда с научна критика и с голямо внимание - нещата ще са весели и занапред.

Браво! преди 12 години
Великолепно постижение! Аплодисменти! А е и един поучителен урок за регрогради и неграмотници (което често е едно и също!). Излиза, че и трансгенните ГМО имат своето място! Аз си мечтая за нови продукти, с които да се справим с артериалните плаки, диабета и още много други бели. Успех на мислещите и можещите!

Абе да не би наистина да няма господ ?

Оказва се, че с ГМО може и да се спасява човешки живот...