Чудото на сателитите: Дете откри изгубен град на маите

Уилям Гадори открил, че всеки техен град съответства на звезда
10 май 2016 18:47,
Снимка: архив Reuters

15-годишен младеж твърди, че е открил отдавна изгубен град на маите. Момчето открило забравения град само със сателитни снимки и скромни познания в астрономията.

Уилям Гадори от Квебек настоява, че маите са строели градовете си, съобразявайките се със разположението на звездите.

Той се задълбочил в картите и установил, че липсва град, на който съответства една звезда. Другите две звезди си имали съответните градове, но липсвал третия, пише "Индипендънт".

Въоръжен със сателитни снимки, Google Earth и данни на Канадската космическа агенция, той успял да локализира мястото на липсващия гряд.

Снимка: Canadian cosmic agency

Градът се намира на полуостров Юкатан в Централна Америка. Уилям кръстил откритието си "K'aak Chi", преведено - Огнена паст.

Даниел де Лисле от Канадската космическа агенция обаче посочи, че вероятното местонахождение на града е доста трудно за проучване заради гъстата растителност. На сателитните снимки обаче си личало, че има зелена област, която е доста по-изпъкнала от другите части.

"Има очертания, които предполагат, че има нещо под тази покривка от зеленина", смята де Лисле.

"Имаме достатъчно доказателства, за да предположим, че това е структура, създадена от човек", настоява още той.

Д-р Арманд ла Рок от университета в Ню Брънзуик също смята, че на някои от сателитните снимки се виждат очертанията на улици, и дори пирамида.

Откритията на Уилям ще бъдат публикувани в научен журнал и ще бъдат представени на Международен научен панаир през 2017 г. в Бразилия.

Още по темата: 15-годишенград на маите

Един от Северозапада преди 7 години
До Анонимен8Е те сега на мен ми просветна, защо пък вие , там , сте толкова напреднали, където и да е това вашето там. Толкова сте напреднали, че даже "бежанците от войната в Сирия" се срамуват от напредъка ви, и бягат още по-на запад.В една и съща *** живеем, приятелю, но твоята е с малко по-лъскава фасада, но пак си е ***.

БАН да прати полярните бандити,да се разходят упс...на експедиция де...за наша сметка..

Иван преди 7 години
Евала на малкия юнак!

Поредното лъжливо заглавия: "Дете откри изгубен град на маите"А в първото изречение: "младеж ТВЪРДИ, че е открил..."Сега напишете, че са открили и извънземен живот и после просто вметнете, че аз съм бил твърдял така. Журналистическа пoмия.

Още не го е открил а предполага че е там.слага тигана а рибата в морето поне според заглавието.

ЕИМ преди 7 години
И все пак може нищо да не е открил. Няма абсолютно никакви доказателства, че там има нещо различно от зелена полянка.

и от мене браво ;)

Един от Северозапада преди 7 години
И ако се окаже вярно, кажете после, че "Те" не са били на земята, и човечеството само е открило и природни закони, и звездни карти, и всички точни науки само.И най-вече обястете, от къде са дошли двете хромозоми, в ДНК-то ни, дето нямат аналог в друго живо същество на земята.Браво на момчето! А на 15 години някои от нашите, ако сутринта им размениш обувките , до обяд няма да могат да излязат от в къщи, няма да оправят коя лява-коя дясна.Добре че има и процент ориентиращи се.

az преди 7 години
Браво на момчето! Наще тинейджъри само у фейса гледат пачици и се чудят как да отскубат до некоя чалготека.

Dan преди 7 години
Хайде сега, малкия, да разгледаш пирамидите на траките, и пак да погледнеш към небето. Щото наш'те учЕни са кьорави!