Обичате да хапвате мазничко? От гените ви е!

Хората с дефект на гена MC4R обичат храни с повече мазнини
6 окт 2016 12:22,
Обичате да хапвате мазничко? От гените ви е!
Снимка: Reuters, архив

Индивиди, които притежават специфична генна вариация, показаха по-голямо предпочитание към храни с голямо съдържание на мазнини и по-малко предпочитание към хранителни продукти, които съдържат много захар, заявиха учени от Кембриджкия университет, цитирани от ЮПИ и БТА.

Те нарекоха изследването си един от първите опити да се установи наличие на директна връзка между предпочитания към храни и генна вариация у хората. Събраните данни сочат, че биологията играе първостепенна роля, за да се определи как вкусът, външният вид, ароматът и текстурата на храната привличат някои хора.

Участниците в изследването имали достъп до неограничено количество пилешко с къри. Външният вид и вкусът на ястията били променени, за да станат едни и същи, докато съдържанието на мазнини в някои от тях било 20-процентно, в други - 40-процентно, а в трети - 60-процентно. Участниците включвали хора със слаба фигура, затлъстели хора и затлъстели хора с дефект на гена MC4R. Учените не открили разлики в количеството консумирана храна, макар че участниците с дефект на гена MC4R имали по-голямо предпочитание към храни, съдържащи повече мазнини.

След това на участниците бил поднесен десерт - смес от ягоди, разбита сметана и натрошени целувки. Този път затлъстелите хора показали предпочитание към храни, които съдържат много захар, докато индивидите с дефект на гена MC4R консумирали по-малко количество от трите съставки на десерта.

"Изследването ни разкрива, че дори ако контролирате външния вид и вкуса на храната, мозъкът Ви може да открие съдържанието й - заяви ръководителят на екипа Садаф Фаруки от университета. - Често консумираме храни, които съдържат голямо количество мазнини и захар. Тествайки поотделно тези съставки и относително рядко срещаната група хора с дефект на гена MC4R, констатирахме, че специфична пътечка в мозъка може да промени хранителните навици".

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

сминдух енд чесън преди 7 години
Безвъзвратно изостанал,нашите политици вече години наред падат от там.

:)))))) преди 7 години
алоо, аювердата, ходете да коментирате в био-веган-органик форумите :)

без преди 7 години
1. Връзка между гените и хранителните предпочитания са открити преди 3 000 години (Аюрведа)2. Това, че мозъкът разбира какво съдържа храната се знае поне от 2 500 години.Добре обаче, че са западните учени да ни светнат. ***.