Откриха суперземя – уж съседна, а на 32 светлинни години от нас

Масата на екзопланетата е 5,4 пъти по-голяма от земната
18 ное 2016 21:48,
Откриха суперземя – уж съседна, а на 32 светлинни години от нас
Снимка: Reuters, архив

Учени заявиха, че открили съседна суперземя – название, което се дава на скалиста екзопланета, чиито размери са няколко пъти по-големи от земните, предаде ЮПИ.

Установено е, че въпросната суперземя орбитира около червеното джудже GJ 536, което е на разстояние 32 светлинни години от нашата планета. Масата на екзопланетата е 5,4 пъти по-голяма от земната.

Макар да не е в обитаемата зона на звездата, суперземята GJ 536 b се намира близо до нея. Затова ще е интересен обект за атмосферни изследвания.

"Новооткритата планета може да се наблюдава и от северното, и от южното полукълбо. Това я прави интересен обект за бъдещи спектрографски изследвания и в частност за търсене на други скалисти планети в обитаемата зона около звездата", заявиха учените от Астрофизическия институт на Канарските острови.

Те очакват при бъдещи изследвания на GJ 536 да бъдат открити други скалисти екзопланети.

"Досега сме открили единствено планетата GJ 536 b - поясни астрономът Алехандро Суарес Маскарено от института. - Продължаваме обаче да наблюдаваме звездата, за да установим дали можем да открием компаньони на планетата. Скалистите планети обикновено се откриват на групи."

Резултатите от изследването са публикувани в Astronomy & Astrophysics.

ан преди 7 години
Това разстояние от 32 светлинни години извънземните го преодоляват за минути. Ако с нашата техника тръгнеме към тази планета никога няма да стигнеме. Още сме недоразвити и както казваше Бай Тошо недоносчета!

До ШибиРиби А бе, влизаш и излизаш целия.

Коментарите както винаги не разочароват. Простотия се лее с кофите.

ТЕХНО преди 7 години
Това новите смартфони с камери по 20 мегапиксела са голяма работа . Насочваш си камерата и откриваш нова Планета .Аз вчера видях живот на една планета близо до Марс . Защо наса не ми се обади да им покажа снимката ?

мечо пух преди 7 години
До весо бакшишаКаква е цената за светлинна година ?

весо бакшиша преди 7 години
Айде, правя курсове до суперземята с таксито. Утре има три свободни места сутринта и две следобед към 16 часа. Който иска да ме чака до НДК-то.

Сандо преди 7 години
на разстояние 32 светлинни години - това разсоряние може да го преживее единствено и само Лили Иванова!