Учени откриха гигантска "водна фабрика" в недрата на Земята

Водата на Земята вероятно не е била донесена от астероиди
2 фев 2017 09:58, Елка Василева
Учени откриха гигантска "водна фабрика" в недрата на Земята
Снимка: архив, Reuters

Ирландски, канадски и китайски геофизици установиха, че водата на Земята не е била донесена от астероиди или метеорити, а се е появила в резултат на химични реакции в недрата й, съобщи Лента.

Учените създали модел на условията, които са характерни за недрата на Земята - температура около 1400 градуса Целзий и налягане, което е 20 000 пъти по-голямо от това на земната повърхност.

При подобни параметри съдържащият се в земната мантия силициев диоксид влиза в химична реакция с водорода и това води до образуване на вода и силициев хидрид.

Геофизиците заключиха, че такива реакции може да има на дълбочина от 40 до 400 километра под повърхността на планетата. Оказало се, че подобно взаимодействие може да предизвика натрупване на вода в скалите, а не по повърхността им, и налягане до 200 000 атмосфери. При излизането на течността от скалите въпросното налягане може да стане причина за силни земетресения.

Учените се надяват в бъдеще да изяснят дали описаният от тях феномен е характерен за всички слоеве на земната мантия или е локален. В случай че е локален, това ще означава, че водата на нашата планета е донесена от астероиди или комети.

Резултатите от изследването са публикувани в Earth and Planetary Science Letters.

Още по темата: вода на Земята

Чък Норис е бил много преди водата, даже преди скалите и планетата. Той е направил всичко докато си е почивал.

видове вода преди 7 години
До Анонименастероидите някога са били планета, а метеоритите са си гребнали по пътя докато са били комета

неанонимен преди 7 години
До Всезнайниковя го още един. Същия като оня с плоската земя/ глава

oпетков преди 7 години
Вода се получава като резултат от много химични реакции.

До АнонименИма само един бог - ПУТИН.И Сорос е неговият пророк.

Богът ти се е самопровъзгласил за бог сравнително наскоро, ако го сравним с времето през което е възникнала нашата вселена, и цялато структура, в която живеем. Били сме си много добре без него, но ей на - харесало му е да е властник и след неговото въздигане в целия свяр има само едно - страдание, войни, глад, нечовешки отношения... Така че не ми го хвали много, без него ни е по-добре! Добре, че скоро ще се върнем към тези Добри времена!

До Дедо ГогоТи със сигурност знаеш повече от тях.

До Анонимен""Учените" на Сорос могат да изобретят каквато теория искате стига да си платите. Светът на ционизма е произлязъл в следствие на Големия Взрив....пардон, Долар."Господи, след и си прибери вересиите...

Водата на Земята се е появила от плюннките на сорошшката сганн срещу Тръмп. А природния газ от урината им.

А аткъде се е появила вода на астероидите и метеоритите ?

До Дедо ГогоПозанимавай се ти тогава, може да разгадаеш нещо повече (но едва ли)

## преди 7 години
Стара вече информация, но да, определено е много интересно. Това дефакто означава, че всички планети подобни на нашата - с твърда повърхност, каквито има милиарди само в нашата галактика са способни да си 'произведат' сами вода. Което пък на свой ред означава, че шансовете за извън-земен живот се увеличават многократно, тъй като вече не е необходимо една планета да бъде случайно 'уцелена' от астероид за да получи вода.Какво ли още ще открие науката? Интересни времена.

Водата е кръвта на Земята.

група магадански преди 7 години
учени, пък откриха фабрика за водка!

измамен преди 7 години
Ама водата не е ли донесена от тези на които плащам сметките?

До ВсезнайниковСтига руски идиотщини!

Всезнайников преди 7 години
"Антарктида - врата в подземный мир иных Цивилизаций."-гледайте в тубата.Когато стигат до сондаж на езеро там, русите бягат като "Кук" от Черно море. Зарязват най-оборудваната полярна станция.Теорията: ***-мантия-ядро е за катерицата от "Ледена епоха".Земята е куха, а в центъра и има живот. Произхода на вулканизма и магнитното поле е недостъпен за познанията на масите.Засега.

Реалист преди 7 години
Последно, на кое да вярваме? Непрекъснато си сменяте теориите. В библията ясно е записано, но нали искаме да живеем без Бог.

Дедо Гого преди 7 години