Откриха свръхмасивна черна дупка до центъра на Млечния път

Тя е сто хиляди пъти по-масивна от Слънцето
5 сеп 2017 10:23, Елка Василева
Откриха свръхмасивна черна дупка до центъра на Млечния път
Снимка: архив, Reuters

Японски астрономи откриха доказателства за огромна черна дупка, която е сто хиляди пъти по-масивна от Слънцето, в облак от газ близо до центъра на Млечния път, съобщи в. "Гардиън".

Ако откритието бъде потвърдено, тази черна дупка ще е втората по големина в галактиката ни след Стрелец А, която е в самия й център.

Астрономите от университета Кейо са открили доказателства за новия космически обект, когато са насочили мощния телескоп "Алма" в пустинята Атакама в Чили към газовия облак с надежда да изучат странното движение на газовете. Те се движели със съвсем различни скорости за разлика от газовете в други междузвездни облаци.

Наблюденията на астрономите показали, че молекулите в елиптичния облак, който е на 200 светлинни години от центъра на Млечния път и е широк 150 трилиона километра, се задвижват от огромни гравитационни сили. Най-вероятната причина според компютърните модели е да има черна дупка с диаметър 1,4 трилиона километра.

Хипотезата, че това е черна дупка, беше потвърдена от характерни радиосигнали, излизащи от центъра й.

"Това е първото регистриране на кандидат за черна дупка от среден клас в галактиката Млечния път" - каза Томохару Ока от екипа.

avram преди 6 години
коментара на 19 skillet е най точен . Централната черна дупка ще засмуче по малката , и ще последва цунами от гравитационни вълни . И тъй като това вече се е случило първите шокове започват да пристигат . Резултатът ше бъде вулкани,урагани,земетресения,цунами,глад,мародерства

СЪРП И ЧУКундур преди 6 години
измислил го е руснака бреей

Статия за млечния път, снимка на NGC 4845...

skillet преди 6 години
Знаете ли какво се случва като се засмучат две черни дупки?

До 17А ти благороднико със синя кръв, чий го дириш сред народа? Чети си "миллиет"-а и не се обаждай.

Коментарите пак са типичен пример за нивото на родното образование... балканска трагедия.

Пешо преди 6 години
До Primas PrimeТочно така. Сигурен съм че без таз черната дупка нямаше да я има Земята. Поклон пред новата черна дупка и всички черни дупки.

vlady преди 6 години
Цялата българска държавна администрация представлява сингулярност - изчезват безследно документи, пари и т.н.

vlady преди 6 години
До BlackradioПадащият в черната дупка газ се загрява до високи температури от порядъка на десетки милиони градуси и излъчва основно в рентгеновата и гама област преди да премине хоризонта на събитията.

i'm преди 6 години
Ако световните учени разгледат по-отблизо българската Здравна каса, според мен ще открият най-голямата и масивна черна дупка от вселенски мащаб

Тъмната Страна преди 6 години
"тази черна дупка ще е втората по големина в галактиката ни след Стрелец А"Мноо ясно бате :най - голямата е на Дарт Сидиус а тая втората е на Дарт Вейдър!

Primas Prime преди 6 години
В центъра на почти всички галактики има черни дупки не е кой знае колко лошо, вярно черните дупки са опасни, но ако си на безопасно място от тях няма проблем.Например Слънцето не е опасно за Земята, както и неговата гравитация, ако черна дупка с гравитация равна на тази на Слънцето и Земята е на същото разстояние от нея както от Слънцето Земята ще е в безопасност.Следователно черните дупки са безопасни, ако сме на безопасно разстояние от тях.

Това е расизъм! Какво значи " черна"? коректно би било да се напише-" дупка с африкански корени"! Къде е джукестия да ви дръпне един съд?

Щом е в газов облак - начи е черна дупка, няма кво друго да е ...

тоя Петър преди 6 години
е по дупките под черната козина между краката на адвокатките, стреми се към тях тъйкато имал носталгия към мястото откъдето е излязъл на бял свят.

ме преди 6 години
Добре бе, как може една научна новина да бъде политизирана (и то малоумно) в коментарите? Нямате какво да кажете по върпоса и гледате да се изтропате от долу?

а преди 6 години
сигурно от там изтича млякото, тия от пътна да се самосезират, че ми писна от дупки вече:))

Щом е намерена в облак газ, със сигурност :D

редник преди 6 години
Икономистите с помощта на финансистите открили черна дупка в Северна Америка ! Засмуква петрол, ресурси , малки държави и наивни хора !

ЩО Я ТЪРСЯТ ЧАК ТАМ преди 6 години