Живот на Земята е имало преди 3,95 млрд. години

Учени извършиха изследвания на полуостров Лабрадор в Канада
28 сеп 2017 14:45, Елка Василева
Живот на Земята е имало преди 3,95 млрд. години
Снимка: архив, Reuters

Примитивна форма на живот е съществувала на Земята преди 3,95 милиарда години, когато нашата планета била подложена на интензивни бомбардировки от комети и астероиди, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

"В седиментни скали, датиращи отпреди 3,95 милиарда години, на полуостров Лабрадор в Канада открихме най-древните доказателства за живот на Земята - заяви един от авторите на изследването Цуйоши Комия от Токийския университет в Япония. - По онова време Земята, която се е формирала преди 4,56 милиарда години, била бомбардирана от комети."

От една година вестите за точната дата, когато се е появил живот на Земята, се редуват една след друга и предизвикват ожесточени дебати сред учените. През септември 2016 г. учени оповестиха, че в Гренландия открили строматолити - варовикови структури, формирани от фосилизирани микроорганизми, на 3,7 милиарда години. През месец март бе съобщено, че в скалните образувания Нувуагитук в Канада са открити фосилизирани микроорганизми на 3,77 - 4,29 милиарда години.

Този път японски учени извършили изследвания в северната част на полуостров Лабрадор, където скалите са на около 3,95 милиарда години. Бил проучен изотопният състав на зрънца графит (въглерод), за да се разбере дали е с органичен произход или не. Учените се поинтересували какво е съотношението между въглерод 13 и въглерод 12. "За да се развият, организмите предпочитат леките изотопи, като например въглерод 12, пред по-тежките, като въглерод 13", поясни Комия. Екипът му установил, че зрънцата графит са със значително по-голямо съдържание на въглерод 12. Учените заключили, че "подписът" на този графит е биогенен, т.е. произлиза от живи организми.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

Още по темата: животЗемята
Още от Наука
Разкриха тайната, свързана с "ледените игли" на Плутон

Слави преди 3 седмици
Аматьори - че нали Лили Иванова пееше сред два брахиозавъра преди 5 141 295 840 години.

Mirko преди 3 седмици
Стига сте вярвали на глупости. Въглеродния анализ доказано не дава информация за възраста на какъвто и да е материал. Сега сме 6 милиарда и нещо. 1900 - та година сме били милиард. Я сметнете с аритметична регресия да видим колко назад ще стигнете ? Земята е на 25 - 30 000 години. Сътворена е за 6 дни с различна продължителност от нашите дни сега. Теорията на Чарз Дарвин е толкова невярна, че чак е смешна. Нашата ДНК спирала е 32 двоики информация, а на низшите са по 12.Както и са мешат,не става

До Анонимен
Доказателства ?

Анонимен преди 3 седмици

Не се знае нищо. Рзбиранията ни за нас самите и средата ни, просот се променят през всеки 50-100 години и то коренно.

Анонимен преди 3 седмици
Да, преди 100 млрд. години! Тия милиарди за нищо ги нямат.

Анонимен преди 3 седмици
4 милиарда години еволюция и ..................бълга*рак с мотика.
Боже-боже каква мъка е Вселената

Анонимен преди 3 седмици
"Примитивна форма на живот" - иначе казано български политик/бизнесмен.

Анонимен преди 3 седмици
4 милиарда години еволюция и ..................*** с мотика.
Боже-боже каква мъка е Вселената........

анонимен преди 3 седмици
Като ни люшне и отмие от лицето на земята, и изчисти цялата мърсотия сътворена от нас, след още 3 милиарда години пак ще се говори, че е имало живот на нашата планета. Все някой ще оцелее и ще търси топлата вода!

Анонимен преди 3 седмици
Хора е имало още от създаването на света като цяло! Да не би тези да са си мислели че те са първите които живеят на земята? Живи същества има и в хилядите галактики до които нито един от тези никога няма да стигне! Природата или както се казва господ е направил така че никой да неможе да отиде по далеч от земята! Земята ни е определена като майка и на нея ще се раждат живеят и умират хиляди поколение докато господ реши че е време за унищожение и създаване нова планета и нови хора по адекватни!

телепортация преди 3 седмици
Ааа,малко ми се виждат тея 3,95млрд.години.Вчера си дойдох от миналото и броих годините,минавайки през тях.Някъде към 3,98млрд.бяха,татък.

Анонимен преди 3 седмици
Примитивна форма на живот има и сега,на юг от България

Анонимен преди 3 седмици
Баба Лила се е родила тогава.

Анонимен преди 3 седмици
Със сигурност македонската азбука е имало преди 3,5 млрд. години.