Огромен, но безопасен астероид приближава Земята днес

Близостта ще позволи на астрономите да го изследват
21 мар 2021 12:12,
Огромен, но безопасен астероид приближава Земята днес
Снимка: НАСА

Най-големият астероид, който ще се приближи до Земята през 2021 г., ще премине на около два милиона километра от нея днес, без риск от сблъсък, но ще позволи на астрономите да изследват този небесен обект, съобщава "Дойче Веле".

Наречен "2001 FO32" и с диаметър по-малък от километър, той ще измине 124 000 км / час, "по-бързо от повечето астероиди", които циркулират близо до Земята, според НАСА, цитирана от БГНЕС.

Скалистото тяло ще достигне най-близката точката до нашата планета в 16:02 GMT. Тогава ще бъде на 2 016 158 км от Земята, около пет пъти разстоянието между Земята и Луната.

"Няма риск от сблъсък със Земята", обясняват от американската космическа агенция. Неговата траектория е "достатъчно известна и редовна", за да се изключи всякаква опасност, гарантират експертите на Обсерваторията "Париж-PSL".

Голямото скалисто тяло обаче е класифицирано като "потенциално опасно", както всички астероиди, чиято орбита е по-малка от 19,5 пъти разстоянието между Земята и Луната и чийто диаметър е по-голям от 140 метра.

Астероидът "2001 FO32" е открит през март 2001 г. и оттогава се следва неговата траектория. Принадлежи към семейство "Аполон" на гео-круизни астероиди, които обикалят Слънцето поне за една година и могат да прекосят земната орбита.

"Понастоящем знаем малко за този обект, така че тази много близка среща ни дава невероятна възможност да научим много неща", каза Ланс Бенер, учен от лабораторията за реактивно задвижване на НАСА, от която зависи Центърът за изследване на близки на Земята обекти (CNEOS).

Нито един от каталогизираните големи астероиди няма шанс да удари Земята през следващия век.

Още по темата: астероидНАСАземя2001 FO32

До4 преди 3 години
Квантова механика и термодинамика - изследване на нищото и откриване на топлата вода.Това е много по-полезно занимание от някакви си там астероиди, които могат да ти паднат на главата.

Звездите ми го гово преди 3 години
Камъните падат, падат от небетое казал виден астроном

Едно парченце да се откъсне и да падне в Банкя, по случайност?

ПроСоТо преди 3 години

Астероидът не е ваксиниран и спазва дистанция. Отделно е видел че между облегалките на столовете на близките маси у БГ няма 1,5 м и се е отказал да пие кафе

Е, нищо, другия път.

физик преди 3 години
Айде сега е времето едни астрономи и астрофизици да измъкнат едни пари от правителствата.............за да си оправдаят безцелното зяпане на звезди и планети с телескопите!!!И аз съм физик, но не се занимавам с безполезни занимания................а с квантова механика и термодинамика!!!

Дон Симон преди 3 години