Юруш! Кметът открива метрото до Юнак, а до Сердика – наесен

6 км с 5 станции, четири влакчета и за 7 мин от Младост до Националния стадион
7 май 2009 12:48,
68
Юруш! Кметът открива метрото до Юнак, а до Сердика – наесен
Снимка: Булфото

В 11,00 ч. в петък официално ще бъде открит участъкът на метрото между станцията край Националния стадион "Васил Левски" до квартал "Младост" 1" в София, съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев.

Общата дължина на участъка е 6 километра, с пет станции, допълни той.

Интервалът на движение на метрото ще бъде 7 минути.

В този участък ще се движат общо четири влака.

От общо шестте километра по него, 1,6 километра са над земята и това е главно заради мостовите съоръжения, през които трябва да преминава метрото.

Заради оплакванията за това, че при движението на влаковете живеещите край линията чуват шум, Братоев заяви, че това е в допустимите граници според българските стандарти.

Той добави, че според българските стандарти е предвидено до блоковете да стига ниво на шум до 50 децибела, а в случая става дума за много по-ниски нива.

В момента продължава изграждането на участъка между стадион "Васил Левски" и станция "Сердика", каза той.

Вече е поставен релсовият път във втория тунел между стадиона и станцията при Софийския университет.

До края на юли ще бъде поставен релсовият път и в останалата част от участъка, каза Братоев.

Очакванията на "Метрополитен" АД са целият участък на първия лъч да влезе в експлоатация до средата на септември.

След крайната станция на новооткриващия се участък в квартал "Младост" 1 са предвидени две отклонения.

По едното от "Младост" 1 през "Младост" 3 до бул "Цариградско шосе" се
работи.

То ще бъде пуснато в експлоатация през 2012 г., заедно с втория лъч на метрото от станция "Обеля" до станцията на бул. "Джеймс Баучер".

В момента пък се търси финансиране и за участъка от "Младост" 1 до Бизнес парка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


68
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
0
 
! Отговори
petkan преди 14 години
savsem se obarkax ot vsi4ki tezi stancii na tova proslovuto metro.edna se sega edna na esen edna neznam si koq godina.vse takava mu e rabotata na na6iq kmet-po4va ne6to i vse nedovar6eno si ostava.karpi dupkite,pravi remonti a te vse sa si neopraveni ulicite.sabira kofite ama samo v nqkoi kvartali.vse da se pokaje 4e se var6i ne6to ama v kraina smetka ni6to nama na lice.
46
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
До 43:В Младост няма станции, отдалечени по 2 км, а трасето си е точно същото, което е било и по проект (за Младост 4), така че за каква мафия говориш?Може би за тази, която и в момента ограбва България... и която 30 години не можа да го построи това метро, защото държавата под нейното управление вечно е била разграбвана?До 44:Ами наземния участък и сега е изцяло покрит със шумоизолиращ материал, така че, преди да се правиш на умен : погледни за какво става дума.Отделен е въпросът, че не трябва да се прекалява с наземните участъци - така построени, те с нищо не помагат на трафика на и без това тесните улички.Мястото на метрото е под земята - то трябва да е извънуличен транспорт. Само така е ефективно.Обаче нашите управляващи *** са замислили да загробят София, като пуснат през целия град по този наземен начин Третия диаметър.Така че не само Братоев е виновен...
45
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Би било добре, но цялата осигурителна инсталация е руска.
44
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Каква е разликата между българи и западно-европейци по отношение на шума ?! Да те разбирам ли, че стандартите за шум в ЕС са различни само защото нашите хора следва да са по-издръжливи на шума ?! Предлагам ти да помислиш за шумо-изолиращи огради, където ги има на път и под път из Европа.И още нещо - айде стига с тия първобитни вагони от "Мытищи" - "ушанките" все едно са ги дялали с теслата, да не говорим за шума и клатенето... Няма ли нещо японско да видим ? И не е редно да пускате по 2-3 вагона в композиция, когато чакащите пътници (особено в часовете пик са двойно повече).Имате пари - ами, повикайте някой консултант (само да не е пак с *** !!!) да ви научи как се управлява такава система....
43
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Номер 36 и 42, поразгледай картата - До Младост 1, където ще е сегашната крайна спирка, разстоянията между станциите са съвсем нормални, само от стадиона до Интерпред е доста голямо, но там е нормално. Следващата станция към Младост 4 ще е при Деница, на пръв поглед наистина е доста близко, но там метрото завива и трябва да намали, а и разстоянието е колкото между Опълченска и Сердика. Следващата спирка е след около 2 километра, което е прекалено в случая, но после има три станции около Бизнеспарка в Младост 4, които не е ясно за какво са и кого обслужват, в всеки случай почти не обслужват Младост 4. И станциите в Младост са пет, а не девет, както си писал, като три от тях са неизползваеми за живеещите в Младост - остават само две - сегашната крайна станция в Младост 1 и бъдещата станция при Деница и Била.Две станции на 200 хиляди живеещи там - нещата загрубяват, но така действа мафията в България.
42
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Вземете една карта и измерете колко е разстоянието между стадионът и Интерпред не е ли към два километра и половина? Между тях няма други станции, значи? Всъщност докъде точно стига метрото, защото информации противоречиви - ако е до Ал. Малинов, що-годе добре е пет станции... а че са девет - говоря общо - с тези, които тепърва трябва да бъдат построени - вижте градоустройственият план.А стонциите не бива да са нагъсто, защото метрото трябва да се движи с голяма скорост - как да стане, ако трябва да почне да спира половин минута след като тръгне?
41
0
 
0
 
! Отговори
Гневен преди 14 години
Въпреки Бойко Борисов и предшествениците му Мафиянски и Янчулев, София се развива. Е, доста по-бвано, но все пак това става въпреки кметовете на София, а не благодарение на тях.
40
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Какъв трамвай те гони и тебе, бе?!?Метрото у нас е класическо подземно!!! Возят метровлакове, а не трамваи! Ако не си наред с понятията - никой не ти е виновен!Като са ти нагъсто станциите - не се вози! Умник!
39
0
 
0
 
! Отговори
Гневен преди 14 години
Номер 36, как ги преброи 9 станции в Младост - започвайки от тези в Люлин ли?
38
0
 
0
 
! Отговори
Георги преди 14 години
Въпреки зложелателите и анонимните мишки, града се развива!А *** да пишат, след като кажат какво става с магистралите за цял един 4-годишен мандат!!!
37
0
 
0
 
! Отговори
Факт преди 14 години
Номер 36 - 15:48 - Трамвай?Поразгледай картата и после пиши, а и 5 станции на 6 км метро, означава средно разстояние между станциите от 1 километър и половина, т.е. 3 пъти повече, от това, което си написал.
36
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Какви са тия пет станции на шест километра, като се има предвид, че от стадионът до интерпред са 2.4 километра? През 500 метра ли са ги набучкали тия станции? Това метро ли е или е трамвай наистина? Как може в Люлин да има три станции, а в Младост да са предвидени девет? Някоя саката бабичка, дето за нея сто метра пеш са ужасно голямо разстояние ли го е проектирала това безумие?
35
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
До номер 8. - 13:20Ами ти като си много умен - не го ползвай!Не било удобно? До никъде не било?А бе, умнико, ти да не искаш да ти построят трите диаметъра, пък тогава да го пуснат?В цял свят така се строи - на части.Участъка в центъра (между СУ и "Сердика") го забавиха японците, затова ще се пусне наесен. А пари за разширението до Младост 4 вече са осигурени : живот и здраве до няколко години и то ще е готово. Сега започнаха и Втори Диаметър: през 2012 и той ще готов.Малко ли ти е?За четири години ще наваксаме изоставането на 30 години строеж!Няма значение кой се кичи с лаврите - за софиянци е добре!
34
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Баба ти е трамвай!Все едно да кажеш че "Харлей Дейвидсън" е само една тротинетка с двигател!
33
0
 
0
 
! Отговори
пишман преди 14 години
Парите за метрото ги глътнаха яхтите,лимузините,къщите като на разбойко,кичозните хотели по морето и т.н.
32
0
 
0
 
! Отговори
Eehehehe преди 14 години
eeee bravo taka sega predizborno otwori metroto xaxaxa a prez celiq mandat na kmet spa ... " Boiko e pulen s iznenadi "
31
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Освен да ви кажа едно "евала" а? *** турски ***!
30
0
 
0
 
! Отговори
.... преди 14 години
вие от днес.бг журналисти ли сте? какво е това юруш, анадолски неграмотници!
29
0
 
0
 
! Отговори
преди 14 години
Абе моля ви се гласувахте за тоз бОйко, че дано по бързо се махне от София и да ходи да Оправя и останалата част от Б-я, че ни писна само нас да ни Оправя, нека малко отпочинем, докато му мине мерака да Оправя и останалата част от страната. Пък след време туко виж се наситил и туку виж - Ооо чудо забележи и простосмъртните хора около себе си и вземе и направи нещо полезно.
28
0
 
0
 
! Отговори
Без Име преди 14 години
Какви комунисти, какви глупости, я вижда в Русия комунистите кво метро са направили още през 1945г,......а не като тука с 5 станции.....дето едва сега се сещат да направят и не се знае кога ще е готово евентуално.......хахахаха супер смешни като чели нз кво са направили.....***!