Снимка: Reuters
|
Омраза се заражда към моловете след първоначалната еуфория от тях, отчитат търговци и консултанти.
Все повече българи отказвали да пазаруват в големите търговски центрове. 60% от посетителите в работните дни са ученици, показва проучване. Родители дори се притеснявали за децата си и търсели начини да ги предпазят от мол манията, пише „24 часа“.
Свитото потребление пък се отразявало върху продажбите, които трудно стигали за покриване на разходите. Освен това у клиентите оставало впечатлението, че в моловете е скъпо. Разпространено било мнението, че цените на дрехите и обувките са по-високи, отколкото в Европа.
„Става като с Facebook – много нови потребители се регистрират, но и много закриват профилите си“, коментира Мариана Анастасова, управител на „Спорт депо“ по време на конференция за имоти в София. Според нея да прекараш уикенда в мол пък било „много потискащо“.
„Аз пък обичам да ходя в молове, защото пазарувам бързо и лесно, имам къде да паркирам“, контрира Иван Велков, шеф на „Райфайзен имоти“. Според анализи най-голям потенциал за привличане на нови клиенти имало при мъжете.
Различни са и мненията дали у нас има място за още молове. Според представители на „Фортън“, „Колиърс“ и „Риджънтс“ има потенциал, но от „Райфайзен имоти“ отчитат, че и съществуващите са много.
Потреблението е ниско и това се отразява на продажбите на търговците в моловете, единодушни са консултантите. Според Драгомир Марков от „Лендмарк пропърти“ проблемът е и у търговците, защото колекциите са стари, а у потребителите остава впечатлението, че цените са по-високи в сравнение с Европа.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase