Обещано: Магистрала "Марица" готова до края на годината

Около 8 млн. лв. спестила пътната агенция от зимното почистване
Обновена: 8 яну 2014 16:20 | 8 яну 2014 14:30,
12
Обещано: Магистрала "Марица" готова до края на годината
Шефът на АПИ Петър Чайков. Снимка, архив: Булфото

Цялостното изграждане и пускането на автомагистрала “Марица”, завършването на обходния път на Враца, както и приключването на Лот 4 от АМ “Струма” ще са приоритетните проекти, които Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) обещава да завърши през 2014 година, заяви нейният председател Стефан Чайков на пресконференция във ведомството. “Всички обещани проекти за настоящата година ще бъдат завършени”, категоричен е той.

Чайков уточни, че на Лот 1 от АМ "Марица" има известно забавяне. Изпълнителят подготвя актуализирана работна програма, с която да представи начина, по който забавянето ще бъде наваксано, а за Лот 2 има внесено искане от страна на изпълнителя за удължаване на срока, който беше 16 февруари.

Основните причини за удължаването на срока са пропуснати инженерни мрежи в инвестиционния проект – два високоволтови далекопровода, два газопровода и пет кабела при пътен възел Димитровград, собственост на различни оператори.

"Тъй като процедурите не са завършени, трасето в обхвата на тези мрежи не е освободено за строителство и това не дава възможност на строителя да завърши в срок”, обясни инж. Чайков.

През настоящата година ще се работи фокусирано и върху обходния път на Монтана, който трябва да бъде пуснат в експлоатация в началото на 2015 година, каза още ръководителят на АПИ. През април трябва да стартира и строителството на Северната скоростна тангента.

"Обектът има важност за трафика по републиканската пътна мрежа, защото осигурява връзката между магистралите “Тракия”, “Хемус” и “Люлин”. Дължината му е 16,5 км, но 7 км от тях са в съоръжения”, обясни Чайков и допълни, че крайният срок за строителството е септември 2015 година.

“Този проект е ключов за София и страната ни”, каза той.

Чайков подчерта, че всички проблеми са преодолени и за още един важен проект за София - изграждането на Западната дъга. По думите му апликационната форма за първия участък от Западната дъга е приета за допустима от Европейската комисия (ЕК).

"Всички проблеми са решени и очакваме апликационната форма за Западната дъга да бъде одобрена от ЕК. Очакваме и тази за Северната скоростна тангента да бъде одобрена и всичко да се задвижи в срокове”, допълни той.

За втория участък от Западната дъга Чайков поясни, че все още се обжалва прекратяването на процедурата. “В зависимост от решението на съда ще предприемем стъпки напред”, обясни пътният шеф.

Западната дъга е част от общ транспортен проект, който включва скоростния път София – Калотина и Северна скоростна тангента. Самата Западна дъга включва два участъка – първи от магистрала "Люлин" до река Какач и втори – от реката до Северната скоростна тангента.

Шефът на пътната агенция се похвали и за реализирана икономия от предвидените средства за зимно поддържане. Икономията за месец ноември е около 1,5 млн. лева, а за декември - около 2 млн. лева.

„С тези 5 милиона лева, които успяхме да икономисаме от факта, че обявихме зимно поддържане от 15 ноември, вместо от 1 ноември, стават около 8 милиона лева“, обясни днес подробно Чайков.

Припомняме, че стартът на почистването бе изместен по идея на ръководителя на АПИ, който още тогава прогнозираше, че ще бъдат реализирани икономии по този начин.

По думите му през пролетта тези средства ще бъдат инвестирани в текущ ремонт на републиканската пътна мрежа.

Вижте още по темата в репортажа на Bulgaria On Air.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
а с южната дъга кво стана от Младост до магистрала Тракия кога ще си го довършиме ????
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нищо не се прави в северна България от 1989г насам са направили само около 30км от Нови пазар до Шумен магистралa
8
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Приоритет трябва да са 1 АМ Хемус 2 АМ Черно море 3. Тунела При Габрово След това Струми Марици.....
7
3
 
11
 
! Отговори
Petko78 преди 10 години
Орешарски е толкова некадърен като организатор, че цяла година ще му трябва да сложи маркировка и мантинели на една вече завършена магистрала от предното правителство.
6
0
 
15
 
! Отговори
Келнер преди 10 години
Някои не ядяха асвалт, обаче си го поръчват.
5
1
 
7
 
! Отговори
Ало, Чайков! преди 10 години
А какво стана с обходът на Габрово? Нали заедно с проекта за Скоростната тангента подадохте за одобрение и апликационната форма за околовръстния път на Габрово, който е част от проекта "Тунел под Шипка"? Какво стана?
4
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тая чайка за каква магистрала "Хемус" говори ! Северна България е зарязана от всички управляващи и обречена на бавно и мъчително унищожение. Вече ни търсят само за данъци и глоби. Колко магистрали построиха към Турция и Гърция , а за С. България все не идва ред
3
43
 
13
 
! Отговори
Неразбирко преди 10 години
И сега какво? Пак ли правителството на ГЕРБ-Бойко Борисов ще остане с най-малко и най-лошо построени магистрали? Отдавна се разбра, че парвителството на ДПС+НДСВ+БСП перз 2005-2009 напарви повече магистрали от ГЕРБ-Бойко Борисов през 2009-2013 години, но сега и правителството на Орешарски се очертава да построи повече магистрали от ГЕРБ.
2
4
 
14
 
! Отговори
?!? преди 10 години
От тези на обещано бе вярвам, обаче дано да стане.
1
14
 
31
 
! Отговори
слънце преди 10 години
И да не би това да е заслуга на кабинета на Орешарски? Добре, че беше топло и продължава да е така. Хайде не си правете политически изводи от това!