С лодка по Перловската, но и с миризмата на канализация

Новият план на София: Качвайте се по колите!
Обновена: 17 мар 2015 14:03 | 17 мар 2015 11:07, Камелия Цветанова
92

Снимка: Столична община

Повече ленти за автомобили, разходка с лодка в повдигната река Перловска, както и площадки за спорт между платната на една от най-опасно замърсените с фини прахови частици зони в Европа според данни на Министерството на околната среда и водите.

Това част от са акцентите на проекта за обновяване на центъра на София от бул. "Драган Цанков" до Орлов мост.

Още по темата

Според бивши кметове, както и архитекти, обаче планът вместо да реши проблемите с трафика, ще ги задълбочи.

С проекта трафикът в центъра на София се увеличава с 50%, отбеляза архитект Борис Енев по bTV.

Той упрекна проектантите, че вместо да търсят стратегии, в които голямото движение да заобикаля центъра, те го вкарват  там. Според него планираните площадки за спорт са напълно неизползваеми.

"Смислен ли е изобщо Площадът на спорта между две трилентови платна? Усилията са в създаването на нови атракционни зони със съмнителна ефективност, и то в близост до Борисовата градина, където има много възможности за спорт", подчерта още Борис Енев.

Той обясни също, че първото обществено обсъждане на спорния проект се е състояло при закрити врата и всъщност се е оказало затворено за граждани.

"Ако се разширят платната на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", само ще се увеличи трафикът, но задръстванията ще останат. Основният стратегически проблем е да свалим софиянци от колите, а с подобен проект ги караме да пътуват повече с автомобили", коментира и бившият столичен кмет Александър Каракачанов.

Според друг бивш градоначалник – Стефан Софиянски, в колите се возят хора и затова и техните нужди от бърз трафик трябва да бъдат разгледани.

"Важно е покрай Перловската река да има бърз трафик по тангентата към НДК. Деликатно трябва да се намери решение на конфликта със зелените площи", посочи той.

По думите на Каракачанов, проектът вече е избран и най-вероятно ще бъде одобрен, "за да се усвоят едни пари".

"Направление "Архитектура и градоустройство" трябва да утвърди проекта, за да не изтървем 7 млн. лева", коментира той.

И двамата бивши градоначалници са категорични, че ще има изсичане на дървета заради новите планове.

Проектът предвижда засаждането на 150 нови дървета, но остава въпросът как ще се отрази липсата на големи и стари дървета на най-прашното място в София, докато фиданките пораснат.

Според проекта около разширените автомобилни платна ще има площадки за спорт и пълноводна река Перловска, която ще предлага разходка с лодка.

Екзотиката на лодките от анимацията от бъдещата река Перловска рязко контрастират с миризмата на мръсна канализация, която се носи от канала.

За кварталите под Витоша река, Перловска и притоците са мястото, където хората изхвърлят отпадъците си. В тази река се изливат фекалните води на все по-гъсто населените квартали под планината.

За пълноводието на Перловската река допринасят стотици тръби като една в квартал "Киноцентър", които обогатяват реката с характерен жълтеникаво-кафяв цвят.

Обратно в центъра на София, Перловската река носи проблемите от кварталите, които нямат канализация и използват поточето като мръсен канал.

На моста на Перловската река пред стадион "Васил Левски", според проекта, се предвижда трилентово кръгово кръстовище без светофар за пешеходци и велосипедисти.

Как ще се пресича това натоварено и вече разширено кръстовище е един от въпросите, които се очаква да се поставят по време на общественото обсъждане за новия облик на София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Какво ли не прави оял се общинар за няколко милиона повече!Ами изцвъква поредната глупост и я вменява на обществото!Дали пък да не се направи с мисъл, прозрачно и в съответствие с нуждите на гражданите?Нали инвестираме в метро, за да намалим трафика в центъра? Ще спираме развитието на метрото заради автомобилите и асфалта ли? Пълна тъпотия и безсмислица, приета набързо, но с много вредни последствия и огромни противоречия! Няма ли единна стратегия за развитие на транспорта?
19
0
 
6
 
! Отговори
мда преди 9 години
Като софиянец (некореняк :) ) искам да се доближим до някои градове, които съм посещавал, но като пътен инж. Смятам че има пропуски в проектите. Смятам че от комуникационна гледна точка не е трябвало да се ползват услугите на архитекти... А колкото до кръговото с 3 ленти от гледна точка на одита по пътна безопасност такова решение не е з апредпочитане
18
0
 
7
 
! Отговори
пончо преди 9 години
Само две неща са безкрайни на този свят вселената и човешката глупост. А за първото не съм особено сигурен. А. АйнщайнОчаквайте скоро в София - детска площадка в тревната площ на кръгово движение.Волейболно игрище на Орлов мост.
17
1
 
14
 
! Отговори
Иди Амин преди 9 години
Столица с проблеми от Третия свят + естетика в стил турски сериал с европари = захаросан Чернобил.
16
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На тия плочки от проектите им давам живот до една година след изпълнението. По стара българска строителна традиция ще бъдат нахвърляни направо върху пръстта и след година ще са изпочупени и разместени, дори и човек да не е стъпвал върху тях. Парите ще са усвоени от фирмите строители, комисионните ще са раздадени на съответните чиновници и политици, а ние гражданите след година-две пак няма да имаме нищо построено.
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимка2 преди 9 години
До АнонимкаУхае, ухае, Особено през лятото. И това при моето намалено обоняние ...
14
2
 
5
 
! Отговори
Анонимка преди 9 години
Перловската река не ухае, на това което повечето тук се опитват да ни убедят!!! Живея наблизо и всеки ден минавам покрай нея в парка. Така е и по Евлоги Георгиев...
13
1
 
15
 
! Отговори
100ЙО преди 9 години
Какви нови платна бе???? Тия са за ЛИНЧ! дА ГО ПОКРИВАТ ТОЯ КАНАЛ-ОТДОЛУ ПАРКИНГ, ОТГОРЕ ЗЕЛЕНО И ТОВА Е!Софиянски защо не е в затвора?
12
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Discovery, за да е по-хубав и приятен, трябват по-малко коли. А с този проект реално пак набутват колите в центъра. Какъв е смисъла?
11
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Дядо Петре от километър миришеш на червен *** .
10
5
 
9
 
! Отговори
софиянски имоти преди 9 години
***, вместо да хейтват, да бяха направили нещо те!и във венеция каналите смърдят, но си ги обичат
9
1
 
13
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
Не трябва да има никакви коли в никакви центрове - само велоалеи и пешеходни зони. Всички коли - в тунели.
8
3
 
14
 
! Отговори
Пешо преди 9 години
Който го е мислил този проект, е пълен ***. Да, районът трябва да се облагодори. Но не като се разширява пътното платно, а точно обратното. Трябва да има една отделена лента за автобуси, и втора за коли. В лентата за автобуси се слагат широки трапове, за да не могат да минават коли по нея. Като правиха метрото, да бяха помислили и за подземни пробиви под стадиона. От Евлоги Георгиев задължително трябва да се направи такъв за левия завой по Цариградско.
7
0
 
11
 
! Отговори
666 преди 9 години
Велокултура нулева!
6
2
 
8
 
! Отговори
Pilot преди 9 години
Никой не пита в големите жилищни квартали в София, защо няма терени за паркове и спорт ? Защото кметовете и партийте не печелят от това !
5
0
 
13
 
! Отговори
Dobre kazano преди 9 години
Екзотиката на лодките от анимацията от бъдещата река Перловска рязко контрастират с миризмата на *** канализация, която се носи от канала...
4
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кой сега ще лапка най-много от това ново решение? Кметицата и Диков определено.
3
2
 
17
 
! Отговори
Павел преди 9 години
Проавтомобилни и недомислени проекти, едвали ще има хора които ще използват нещо освен трилентовите платна.
2
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
какво българско има в този модел ??? нищо
1
4
 
29
 
! Отговори
Дядо Петър преди 9 години
Докато главният архитект на София не увисне на някое дърво (преди да го отсекат), нещата няма да се оправят.А ако компания му правят и дузина общинари - цена няма да има.