Осветени пешеходни зони около "Александър Невски"

Без автомобили в зоната, предлагат архитектите
Обновена: 31 мар 2015 14:27 | 31 мар 2015 13:00,
10
Осветени пешеходни зони около "Александър Невски"
Снимка: Булфото, ахрив

"Зона 4 – около храма "Александър Невски", вероятно е най-значимата зона в София, защото в нея са включени два от големите площада, най-значимите образци на архитектурата, над 40 паметника", обясни авторът на проекта за новия облик на тази зона арх. Иво Пантелеев.

"Много важно в намеренията ни е зелената система, както и нощното осветление", отбеляза той пред bTV.

Според него, за да няма злоупотреби и да се избегне обновените места след няколко месеца да бъдат с напукани плочки и течове, техниката на полагане и качеството на материалите трябва да бъдат описани в обществените поръчки.

Ще бъдат разширени и пешеходните зони. Според Пантелеев, подобряването на градския транспорт, както и ринговете за извеждане движението е начин да се отворят повече пешеходни пространства. Това означава и че няма да има задръствания, ако се създадат повече такива пространства.

"Присъединявам се към мнението, че центърът трябва да се освободи максимално от коли", това каза и арх. Стефан Добрев, който е автор на Зона 1 - Перловска река.

Той коментира критиките, които провокира проектът му, като обясни, че планираното разширяване на платната на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" няма да засегне много от дърветата, покрай булеварда, както се опасяват природозащитници.

"Има няколко дървета, които са засегнати, но имаме технологии, с които да бъдат преместени", коментира той, като увери, че става въпрос за около 14 дървета. Освен това мястото ще изглежда като на плановете на проекта само след две години", допълни арх. Добрев.

Проектът на архитектите предвижда централната част да заприлича на централната алея на Амстердам.

През май трябва да са готови окончателните проекти, с които общината ще кандидатства по ОП "Региони в растеж". Идеята е след 2 години сърцето на София да е изцяло модернизирано. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
2
 
! Отговори
??? преди 9 години
Какво предлагат тези пишмат архитекти по отношение на примерн два от булевардите изсипващи основното количество коли в Центъра на София - Цариградско шосе и Тодор Александров? Ако ще се осовбождава от коли Центъра на София, то трябва да не се допускат коли, примерно между Опълченска, Сливница, Васил Левски и Скобелев, освен може би масовия градски транспорт. Това обаче означава, общината да осигури паркоместа за хората живеещи в този район, за да може и те да паркират някъде.
9
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
От кои коли ще се особождава центъра? От колите на живеещите там или от колите на политиците или работещите там. Май просто искат да махнат колите на обикновените хора, за да не се пречкат на колите на политиците и любовниците им. Защо политиците и шайките им не ходят с метро на работа, а си паркират колите по жълтите павета?
8
0
 
4
 
! Отговори
??? преди 9 години
""Присъединявам се към мнението, че центърът трябва да се освободи максимално от коли", това каза и арх. Стефан Добрев, който е автор на Зона 1 - Перловска река."Колко много манипулация има в това на пръв поглед простичко изказване. Първо, дали изобщо има такова мнение, каквото цитира архитекта? Според мен няма. Второ, какво значи да се освободи максимално от коли? От движещи се коли или от коли стоящи в задръстване, от паркирани по улиците коли или от паркирани по гаражи в центъра? От кои ....
7
1
 
3
 
! Отговори
az tam преди 9 години
Точно като Амстердам ще заприлича София след две години, да. То дотогава дупките ще станат като плавателни канали.
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Странно, това на снимката ми прилича на градинката на св. Седмочисленици, а не площад Александър Невски...
5
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
колите си отиват! ДОВИИЖДААНЕ! крайно време беше. дано не измрем от белодробни заболявания, докато затворят центъра за автомобили.
4
2
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
Пак ще се правят промени към по-лошо, замаскирани зад красиви думи. Пешеходна зона около Александър Невски - на пръв поглед звучи добре, но реалността е точно обратната. Такава пешеходна зона има смисъл, само ако е част от много по-голяма пешеходна зона в центъра на София. Определяйки едно малко парче за пешеходна зона, на практика само се затруднява движението, а и практиката е показала, че такива зони не се особождават от колите на политиците и останалите мафиоти, а само от колите на нормалнит
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Самоче, като се направи това, ще ви питам къде ще паркират автомобили и движението от къде ще минава. Ще задръстим центъра тотално... Да не говорим, че първо правим пешеходни зони, а после почваме да се чудим къде да паркират автомобили около административните сгради. Тва архитектите са доста вредно нещо в българската реалност... Помнете ми думите, това ако стане реалност около Ал.Невски ще настена транспортен АД, както искат да забранят и паркирането по Дондуков....
2
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"без автомобили в зоната"Ама ако бяхме нормална държава нямаше да има и трошки по тротоарите навсякъде. *** грозотията. Няма 1 метър нормален тротоар в София без паркирани трошки за скрап.
1
0
 
14
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
На снимката е Св. Седмочисленици, дайте истинския проект