"Синя" и "зелена" зона – социално поносими! Дали?

Няма точна сметка колко пари са постъпили от тях в София
5 май 2015 15:40,
42
"Синя" и "зелена" зона – социално поносими! Дали?
Снимка: архив, Булфото

Средствата от "синя" и "зелена" зона се използват за поддържане на една социално поносима цена, обяви Дончо Барбалов, зам.-кмет на Столичната община с направление "Финанси и стопанска политика" при представянето изпълнението на бюджета на общината към април.

Той обясни, че средствата от двете зони постъпват в Центъра за градска мобилност, колко са те обаче, Барбалов не се нае да обяви.

"Има сметка, която се одобрява от Общинския съвет. Нарича се "транспортна задача", където се посочва какви средства се очакват в рамките на годината и къде точно те ще бъдат използвани", заяви той.

По думите му, колегите му подготвят за 2015 година внасянето на такава "транспортна задача", в която ще има и отчет за средствата, които са постъпили през 2014 година.

"Има пълна прозрачност за какво се ползват средствата – за поддържане на една социално поносима цена на транспортната услуга в град София", категоричен бе Барбалов.

Зам.-кметът съобщи, че Столичната община създава спец звено за събиране на глоби и наказателни лихви, с което по думите му ще се подобри събираемостта им.

"Очаквам второто полугодие да заработи новата система. На практика ще се създава нова дирекция от два отдела. Единият отдел е от хората, които до момента работят по големите ревизии в общината, а другият ще бъде от нови служители, които ще работят по събиране на влезли в сила актове и наказателни постановления, издадени от Столичния инспекторат и от търговската дирекция, и свързани с местни данъци и такси", поясни той.

Според него важното е, че когато се санкционират някои нарушители, да се знае, че съответно те ще платят тази санкция на общината.

Дончо Барбалов отчете още, че се забелязва положителна тенденция в онлайн заплащането на задълженията за местни данъци и такси.

"Вече повече от година – даже две, хората имат възможност да плащат онлайн своите задължения за местни данъци и такси. Почнахме от една ниска база, но тенденцията е положителна", заяви той.

По негови сметки, за първите четири месеца има 1,6 млн. лв. платени онлайн, като за сравнение за същия период миналата година има 1,15 млн. лв. събрани от плащания онлайн.

"Увеличението е 38%, което е значително", добави Барбалов и изрази надежда все повече хора да се възползват от тази електронна услуга, която е за удобство на гражданите.

"Вече може би около година имаме и приложение, което е за преносими устройства. Казва се „Данъци София”, където хората могат да си го свалят и да проверяват задълженията си за местни данъци и такси онлайн, което е допълнително удобство", каза още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
2
 
5
 
! Отговори
88888 преди 8 години
Всъщност паркирането в центъра на София, отдавна е по-лесно, отколкото по крайните квартали, даже и преди да въведат тези мафиотски зони в Центъра. Сега с Синята и Зелената зона на практика няма как да си свършиш някаква работа, ако тя изисква по-дълго време или просто няма как да отидеш на работа с кола, когато се налага. С тези Синя и Зелена зони прецакаха най-вече живеещите и работещите в Центъра на София, но така ни се пада щом избираме мафиоти да ни управляват.
17
1
 
11
 
! Отговори
Един преди 8 години
"Социално поносимата цена" е хората от един етнос да не плащат градски транспорт, както и социално поносимо да се плаща на частници луди пари, за да обслужват определени линии. Тоест, яко щавене от синя и зелена зона, за да потъват парите в ръцете на частни превозвачи, и да возим безплатно етноса. Това е.
16
2
 
18
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Истината е, че проблемът с паркирането в София го създаде и създава най-вече общината, кмета и свитата му, но манипулирането на хората е много успешно, особено сред тези, които нямат коли и много хора приветстват всяко едно поредно издевателство на общината и кмета над хората в София на тема движение и паркиране.
15
0
 
11
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
Няма начин при все по-лошият градски транспорт, да искаме колите да са по-малко. Това може да го каже само някой психопат или болен на тема "таралясници", което за него означава всяко едно МПС. Примерно, преди повече от 25 години автобусът, който минаваше пнай-близо до мястото където живее минаваше в най-натовареното време на две минути и половина и за около 20 минути стигах до Орлов мост в София. Сега същият този автобус минава на 12-15 минути и за час час и половина съм на Орлов мост.
14
10
 
4
 
! Отговори
край преди 8 години
Средната скорост на предвижване с кола в София в час пик е около 10-20 км. в час. Няма никакъв смисъл да се тътрузят коли с по едно човече в тях /особено КЮ7, ГЛ или Х5 и кайен и тоарег с незнам си колко конски сили/. Високи данъци за колите /много по-високи от сега/ и платено паркиране на общинска територия иначе след 2 г. София ще е непроходима.
13
14
 
7
 
! Отговори
Край преди 8 години
Който иска безплатно паркиране да се изселва от София. Паркирането в София трябва да става все по-скъпо за да се откажат софиянци от модела - всяко човече с кола. Тенденцията е улиците да станат непроходими от таралясняци. Високи санкции за незаконно паркиране и платено паркиране НАВСЯКЪДЕ и силен градски транспорт /дотиран с таксите за паркиране/.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кой кмет би дал тази "лапачка" със зоните на частна фирма, ако част от парите не се връщаха при него?Просто НЕ Е ВЪЗМОЖНО!!!!!!!
11
0
 
9
 
! Отговори
то се вижда.... преди 8 години
Нова дирекция, два нови отдела.... А инспекторатът и столичен и по райони къде дреме, докога ще дреме и дреме ли му изобщо? Защото той (инспекторатът) каквото и да отчита на хартия е едно. Центъра си е център, но по кварталите всичко живо паркира, където и както му скимне.....?
10
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От както тиквата се набута в общината, такси, данъци глоби- всичко скочи многократно!Честно казано, не ми се ходи вече в центъра на този непривлекателен град!200 лв. за паркиране с две гуми на тротоара?!?!? При положение ,че общината не е осигурила място за паркиране! Таскъв грабеж няма никъде по света.
9
2
 
13
 
! Отговори
88888 преди 8 години
Столична община от много години работи по модела Мафиянски, а Синята и Зелената зона се стопанисват по най-мафиотската част от този модел.
8
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Градска мобилност е частна фирма, която събира такси от незаконните сини и зелени зони. Т.е. частна фирма събира пари за отдаване на общинска собственост (и то незаконно). А от общината не знаят колко средства са събрани, но знаят, че отиват по предназначение?!? Няма нищо нередно, нали?.
7
4
 
17
 
! Отговори
77777 преди 8 години
Простичко е - Синята и Зелената зона са, за да се освободи място за мутренските джипове и за колите на политиците, т.е. да не им се мотаят разни простомъртни да търсят къде да паркират.Иначе е ясно - парите от тези зони отиват в джобовете на мафията, а тези пари никак не са малко. Само от винетки от живеещите в районите с синя и злена зона, както и от паркоместата служебен абонамент, се крадат много милиони.
6
2
 
15
 
! Отговори
набюдател преди 8 години
Единственото дружество без лимит на горивото и телефоните!!!Толкова е прозрачно че на всеки му е ясно къде отиват паричките!!!
5
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Уважаемият" Дончо забрави ли, че е комунистическо синче? Или е с "изборна" памет, както са Боко за прословутия дядо и Цеко за бащата-шофьор на милиционерско величие? Поносима е цената, неуважаеми заместник-кмете за дерибейте от Столична община и партията, която храните - ГРАБ. Кой "контролира" Градска мобилност? И на загуба ли е тази крадлива структура? паричките за избори ли пак не ви стигат, неуважаеми? Сменете печатницата, може пак да мине номера! "Транспортната задача" я дай на Цеко и Лъчо!
4
14
 
6
 
! Отговори
вичо преди 8 години
Който не иска да плаща ,бегом на село-на дядо му на ливадата е безплатно !
3
7
 
15
 
! Отговори
Простичко е БГ-та ! преди 8 години
1. Който няма пари за паркиране, да ползва градския транспорт. 2. Който краде събраните от синя и зелена зони пари, да го съдят и да отива в затвора. Толкова е просто. Какво мучите само !
2
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да не знаеш колко пари постъпват при такава елементарна схема говори за безстопанственост и кражби в големи размери. Спомням си, че преди няколко години Градска мобилност - синята зона + паяците беше дори на загуба според документите....
1
3
 
33
 
! Отговори
zeus преди 8 години
Имало прозрачност за какво се ползват, ама не се знае колко са средствата. Що ни правите на калинки, а?