Триетажен възел свързва "Люлин" с Околовръстното

Първият участък на Западната дъга ще бъде открит октомври
18 авг 2015 12:20,
29
Триетажен възел свързва "Люлин" с Околовръстното
Снимка: В. "Труд"

Първият участък на Западната дъга на софийското Околовръстно ще бъде довършен и открит в края на октомври, съобщиха за "Труд" от пътната агенция.

Така след 3-годишно строителство и двукратно удължаване на крайния срок с общо една година, магистрала "Люлин" вече се свързва по подходящ начин с Околовръстното.

Първата копка на Западната дъга бе направена през 2012 г.  Смяташе се, че строителството ще приключи през август 2014 г., но когато срокът наближи се оказа, че не всички отчуждителни процедури са били предвидени и това попречи да се изгради навреме пътният възел на три нива.

Жителите на "Филиповци" пък забелязаха със закъснение, че никой не е предвидил достъп от техния квартал до новия път. Заради протестите им общината и Агенция "Пътна инфраструктура" решиха да проектират и изградят срещу 4,2 млн. лв. нов пътен възел. Неговото строителство обаче ще започне след откриването на Западната дъга през октомври и то ако се осигури финансиране, казаха от АПИ.

3-етажният пътен възел на "Сливница" и Околовръстното шосе е първият по рода си в столицата. Най-долното му ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява огромно кръгово, което ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към жк "Люлин" и в посока към началото на магистрала "Люлин". Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард "Сливница" директно към пътя за Калотина.

Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на булевард "Царица Йоанна" с Околовръстното. Западната дъга струва общо 59 млн. лв. с ДДС и се финансира по оперативна програма "Транспорт".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ми то крайните къщи на филиповци опират точно до тоя "възел" Сега ли се сетиха, че няма връзка и роми и проектанти. Мамма мия, немам думи.
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това ли ще е вторият диамант на Баце? Е, и ако Баце е дал някои идеи със сигурност ще е объркан като първият. Да му мислят тези които ще карат по него. Хубавото на Баце, че разбира от всичко. Ако не в той какви ли диаманти ще се творят, не знам.
21
4
 
4
 
! Отговори
разБойко преди 8 години
Строя възли, възелчета, магистрали всякакви. Важно е далаверата да върви , фирмите на котараците да строят, че покрай тях и ние да намажем
20
2
 
13
 
! Отговори
7 преди 8 години
жИТЕЛИТЕ НА ФИЛИПОВЦИ забелязали ,че нямат достъп до техния квартал.Би трябвало да забележат тези които са взели милиони за направа на проекта.Какви са тези жерналисти слуги които ВМЕСТО да кажат ,че проекта не е направен правилно ,а обвиняват обикновенния човек.
19
4
 
11
 
! Отговори
Гражданин преди 8 години
Не виждам как ще го довършат до края на Октомври, защото напоследък никой не работи там! Надлеза за Сливница е толкова тесен, че отсега виждам как ще има огромни задръствания, че дори и на кръговото, понеже българина е тарикат и ще цепи през колелото, за да надхитри останалите хиени! Отделно от магистрала Люлин, преди да продължиш на околовръстното, ще трябва да почакаш, защото има светофар! В обобщение, хубаво е че се прави, но е недомислено! Щом се пусне в експлоатация, очаквайте в скоро време пак преправяния и ремонти!
18
0
 
11
 
! Отговори
me преди 8 години
Ми че те и миналата година така казаха? Не трябваше ли да отворят пътя юли месец мин. година? Нищо де, сега идват избори, може пък да го отворят...
17
1
 
1
 
! Отговори
доц. д-р чоко боков преди 8 години
До Анонимена един мармот завива шоколад. моля да си вземате медикаментите. редовно. в пълнота също
16
31
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Докато престъпникът Орешарски открадна 10 млрд лв, фалира две банки, закри здравеопазването и уволни 100 000 души от работа премиерът господин генерал Бойко Борисов строи и развива инфраструктурата и икономиката на България.
15
16
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В офиса гледахме карта на София с ремонтите които се правят сега. Преборихме 15 без този възел - диамант. Защо 15 наведнъж е ясно, Картофка и Рапонкьо ще гушкат кинти а и идват и избори, ще трябва да се купува наред. Щото ако не купуват нещата ще се покажат в действителност, че за крадливите герберунгели ще гласуват 5-6%. Ако и този възел е като Диаманта на Боцко то в двата му края ще трябва да се открият погребални бюра, за облекчение на изтрепаните. Боцко дал идеите за Диаманта и ..смех,смех.
14
4
 
20
 
! Отговори
Един Българин преди 8 години
Директната връзка на бул. Европа с "пътя за Европа" е много тясна и няма да позволи повече от лента в платно. Като се има в предвид натоварването с ТИР-ове, турски работници и автобуси идващи от две ленти на бул. Европа по този път ще трябва преправяне на проекта и още 60 милиона седмица след откриването.
13
10
 
13
 
! Отговори
доц. д-р чоко боков преди 8 години
до пишещите ***, хейтърчета и дежурни спамаджии няколко интересни факта1. парите ни ги въртят, крадат и т.н. доги хидроинженера, боко проектанта, компирската принчипеса и цецо умния. ето затова е такова дереджето2. тиквата проста и неграмотна се гордее, че още е с партийната книжка в джоба, това е за плюещите някакви комунисти, каквито никога не е имало, както и комунизъм, поради което3. джавкайте си се, а те си гепят милиарди по поръчки4. с чаткане по клавиатурата не става
12
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тия възли пари струват - лилито каза че следващата година винетките поскъпват.
11
3
 
12
 
! Отговори
Нало преди 8 години
Да са живи и здрави котараците, барем ни черпат по едно бонбонче.
10
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Забавил се възела по една причина, не могли да се разберат кой колко ще крадне и кой ще прави ремонтите всяка година.
9
7
 
33
 
! Отговори
Мариян преди 8 години
За това време хората втори суецки канал направиха, тия не могат няколко км път да вдигнат. Кой е строителя? Трябва да е на челно място в списъка за компрометирани участници в обществените поръчки и никога повече да не се допуска до кнкурс, каму ли да го спечели.
8
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"...Така след 3-годишно строителство и двукратно удължаване на крайния срок с общо една година, магистрала "Люлин" вече се свързва по подходящ начин с Околовръстното..."Това твърдение е малко бременно и невярно. Винкелщрасе и сега си се свързва по подходящ начин с околовръстното. По-скоро имаше нужда от доизграждане пресичането на околвръстното с изхода от Люлин за Филиповци. Друг въпрос е защо на вече изграденото кръгово на АМ Люлин се заринаха към 100-150 м готов отклонение към Западен парк?
7
3
 
25
 
! Отговори
Джукър преди 8 години
Рядко съм съгласен със селяка от Сидни, но като ни сравнява с Индия и с гетата е прав. Иначе си е тъпо чалгаджийче, неграмотно до безобразие.
6
2
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Яд ме е, че всичко построено ще остане за каруците.
5
21
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да не го направят само като Белкопитово, където трябва да караш 2 километра за да направиш обратен 180-градусов завой. Сигурно самият Боце го е проектирал това безумие. Но това са подробности - важното е да му се резне лентата (няколко пъти де).
4
9
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
пътните възли в българия ще станат едно от 100-те задължителни за посещение места. Всеки по-причудлив от предишния.