Е-бариери препъват гратисчиите из трамвая по "България"

Правят електронна система за достъп по още три ключови булеварда
11 апр 2016 09:00,
74
Е-бариери препъват гратисчиите из трамвая по "България"
Снимка: Facebook

От есента на 2017 г. трамвайните спирки по един от най-натоварените столични булеварди – "България", ще бъдат опасани за първи път в София с електронни бариери, през които ще минават задължително пътниците, преди да се качат на превозното средство.

Електронната система за достъп до мотрисите ще бъде въведена на 7 спирки в двете посоки от трасето на трамваите по линия №7.

"Целта ни е да сведем до минимум гратисът в обществения транспорт и това е една от мерките, които ще приложим в тази насока", заявява пред "Новинар" зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.

28-те електронни бариери ще бъдат по подобие на тези в метрото – с турникети, които ще бъдат поставени в подлезите при спирките. Въртележките ще пропускат пътниците към перона, след като си валидират билетчето или картата. Отстрани ще има и вратички за достъп на хората с увреждания и на майки с колички.

До турникетите ще бъдат поставени и 13 автомата за билети. Единствената разлика с метрото е, че няма да има гишета за ръчна продажба на хартиени билетчета. По спирките ще дебнат за вандали и 27 камери за видеонаблюдение. Изграждането на системата ще струва 1,7 млн. лева и ще се направи от Центъра за градска мобилност.

Идеята е ЦГМ да започне да я монтира в началото на 2017 г., когато стартира довършването на останалия неремонтиран 700-метров участък около кръстовището с бул. "Иван Гешов".

По подобен начин ще се качват столичани и в скоростните трамваи по "Цар Борис III", които ще бъдат пуснати от началото на 2019 г. по булеварда. Дотогава общината трябва да завърши планираната мащабна реконструкция на 10-километровото трасе от "Княжево" до Съдебната палата. Тя ще бъде извършена с европейски средства по оперативна програма "Региони в растеж" и в момента в кметството изготвят апликационната форма, с която ще кандидатстват за финансирането й.

Христов каза, че след като бъдат готови електронните бариери по "България" и "Цар Борис III", общината ще изгради такива и по други два ключови булеварда – "Ботевградско шосе", в участъка от началната спирка на трамвая до Подуяне, и по "Искърско шосе" от Гара Искър до кв. "Гео Милев".

И на двете места трамвайните трасета са обособени от автомобилното движение и има пешеходни подлези, които позволяват поставянето на е-бариери, уточни Христов. Там за първи път ще бъдат изградени и асансьори, които да качват хората с увреждания и майките с колички от подлеза до перона на трамвая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тъй де... За редовия гражданин по-скъп билет и бариери, за Фъндъкова и компания служебни автомобили, пак платени от гражданите. Що не се вози Фъндъкова с градски транспорт, а?!?!?!
33
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако се возиш гратис си най-големият престъпник, как не те е срам, но ако ограбиш парите на стотици общини и предприятия от банка, просто си депутат и ти дават още и още пари. Най-абсурдната държава в целия свят, дори сърбите са по-напред от нас, а румънците вече ще са химера в нашите очи! Отново тръгнали от ситните нещица, които най-лесно ще минат през ситото, абе оправете си свинете и свинщините първо!
32
0
 
6
 
! Отговори
vlady преди 8 години
ТМ 5 поне от Княжево до Руски Паметник и 7 от НДК до Борово се нуждаят от пълно обособяване за да станат пълноценни скоростни трамваи.
31
0
 
4
 
! Отговори
vlady преди 8 години
До АнонименТМ5 в момента се движи на минимално възможния интервал 4-5 минути в пик, по-малък е технически невъзможен, тъй като трасето не е изцяло обособено. Движат се най-дългите мотриси в София и няма как да се движат по-дълги или състави тъй като радиусите на обръщателните колела Княжево и Съдебна Палата не позволяват.
30
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ами дайте нищо да не правим, щото не си струва!Според мен това ще е варианта за метро на "България". Особенно ако направят възможност с едно и също билетче да се пътува с трамвай и метрото.слизаш от трамвая на гешов или на НДК и влизаш в метрото. Определено ще е по-евтино отколкото изграждане на метро по тези булеварди.
29
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цената трябва да е ниска в часовете, когато се возят по-малко хора. Цената трябва да е висока в часовете, когато се возят повече хора.
28
21
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Другари , много бързо забравихте градския транспорт в София при Тодор Живков . Трамваи , тролеи , автобуси , всичко грохнало и старо . Икарусите , Чавдарите пушиха като комини и течеше вода по време на дъжд върху главите на хората . Разписание никакво , кой кога дойде . Сега всичко модерно и красиво , особено метрото . Никога повече БКП-БСП .
27
1
 
13
 
! Отговори
Хм преди 8 години
като наслагат такива в автобус 79 в маалата да дойдат да ми се похвалят... чудиме се за какво да похарчим пари...
26
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Предимството да не живееш в София, че можеш да не използваш градския транспорт.
25
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ник, тези които пътуват в маршрутка не са тези които пътуват с градски транспорт. Маршрутките струват по-скъпо, но возят по-бързо, а и ако с градския транспорт имаш поне едно прекачване, маршрутката си излиза на сметка.Цената на градския транспорт трябва да е такава, че да излиза на сметка спрямо другите видове.Кола на газ харчи по 10 ст. на километър. А на бензин по 17. Тоест за растояние под 5 километра е по-евтино с кола (ако има паркинг). Вдигането на цените на билетите не помага.
24
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
1,7 милиона за да се справят с гратисчиите качващи се от 7 спирки. Звучи като доста добре похарчени пари. Обяснете мили Гербери, като използвате ваща Герберска математика и ваще Герберски финанси как е ефективно това. Колко гратисчии трябва да има. Аз ще ви помогна, че на вас краденето а не смятането ви е сила. при цена на билетчето 1,70, вие сте толко нагли че и толко мое да го направите. След милионния гратисчия сме на печалба, демек след 20 години като ще трябва да сменяме трамвая :D
23
9
 
3
 
! Отговори
Ончо преди 8 години
Вместо да дават пари за Е бариери и простотии да почнат да глобяват наред и да пълнят хазната. *** като му бръкнат в джоба тогава се спира.
22
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хах, не знаех, че по бул. България има най-много гратисчии! Явно е направен сериозен анализ, който да си струва парите! В противен случай - оставка поради некадърност!
21
13
 
4
 
! Отговори
Ник преди 8 години
Много е интересно как някои са "счупиха" да коментират (бучат, вият, пищят, приплакват) за цената на градския, който бавно, но все пак се обновява, а в същото време чинно си плащат от години същата цена за да "висят" с наведена глава, като стриди в маршрутката и да се чудят дали са попаднали на добър "шофер" и здрава кола (каруца ?).
20
3
 
3
 
! Отговори
do 8 преди 8 години
Потърси в нета Теория на счупените прозорци Ню Йорк, и ще разбереш, че инвестицията си заслужава!
19
5
 
20
 
! Отговори
Епикриза преди 8 години
Олигофренията е налегнала Данчето от Самоков...
18
0
 
30
 
! Отговори
Цанко преди 8 години
И Берлинска стена да направите пак няма да спрете гратисчийте, друг въпрос е кому е нужно всичко това освен на богопомазаните фирми, които ще лапнат като топъл хляб някое и друго милионче за поредната тъпотия
17
11
 
5
 
! Отговори
Аз преди 8 години
По коментарите ясно се разбира защо ни е скапана държавата...Някакви хора обясняват, че пак щели да намерят начин да се возят гратис, а други им се радват...А тази ссистема е добра. В метрото билетчето ти важи 30 мин. така че не можеш да си се возиш цял ден. И тук ще е така. 5-цата е мега натоварена, защото това е единственият транспорт на хората от Овча купел към центъра. Като им пуснат метро ще се оправи.
16
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
т.е за общо 14 спирки 1.7 милиона. Само не разбирам какво ще спре това?в другите страни как са си решили проблема? тази бариера е В автобуса, на първата врата и се влиза през шофьора, а те ще ми слагат въртящи се бариерченца и тн. .единственото хубаво е в новината е автомата за билети.
15
0
 
4
 
! Отговори
Ани преди 8 години
А колко пресичат неправилно и прескачат оградата (където я има)... подлезът и е-батериите няма да ги бъркат.