Метрото вдига стандарта на живот, дава и работа на стотици

Над 900 млн. евро са инвестициите в изграждането на тунелите само за 7 г.
Обновена: 3 дек 2016 20:05 | 3 дек 2016 17:42, Веселина Йорданова
102
Метрото вдига стандарта на живот, дава и работа на стотици
Снимка: архив, БулФото

Метрото е не само най-удобният, бърз и екологичен транспорт в София, а и мощен фактор за развитие на бизнеса, промяна на облика на цели квартали и повишаване на стандарта на живот в столицата.

Само преките инвестиции от строителството на метротунели от 2009 г. досега ще възлязат на над 900 милиона евро, сочи справка на “24 часа”. Ударното строителство на метрото започна през 2009 г. В сумата влиза разширението на първия лъч и изграждането на втората линия на столичното метро.

Само инвестициите в изграждането на тези 19 станции възлизат на над 483 млн. евро. Към тях в следващите две години и половина ще се добавят още около 430 млн. евро, които ще бъдат инвестирани в изграждането на 12 станции от третата линия, доставка на влакове и строителство на метродепо. По данни на общинската фирма “Метрополитен” ЕАД в момента строителството на 8 станции от третата линия дава работа на между 700 и 1000 души.

Очакванията са броят им догодина да надмине 2000 души, след като започне изграждането на всички обекти от проекта за новата линия. И ако преките инвестиции в града от строителството на метрото са ясна сума, то за непреките, които идват с пускането на новите станции, статистика няма. За всички обаче е видна промяната в район “Младост” например.

В последните години той е сред най-бързо развиващите се и вероятно с най-голямо строителство на нови жилищни сгради. За бурното развитие на района допринесе и строителството на метрото. В последните 4 години там бяха пуснати 4,7 км метролинии. Първо през 2012 г. беше пуснат участъкът от “Младост 1” до бул. “Цариградско шосе” с 2 станции и подземен паркинг с 1500 места.

А през 2015 г. - 3 станции от “Младост 1” до Бизнес парка с подземен паркинг за 120 места. Около метростанциите бяха направени 600 паркоместа, а паралелно със строителството на трасето на подземните влакчета бяха ремонтирани булевардите, тротоарите и осветлението над него. Обновени бяха пет основни транспортни артерии на района – бул. “Цариградско шосе”, бул. “Ал. Малинов”, който беше разширен, южната дъга на околовръстния път, кръстовището на бул. “Копенхаген” и ул. “Самоковско шосе” и ул. “Н. Генадиев”.

Булевард “А. Сахаров” беше удължен, за да се осигури алтернативна връзка между “Младост 1” и “Младост 2”. Натискът за строителство на нови сгради в “Младост” и последвалото напрежение сред живеещите там именно с метрото обвърза и преди дни главният архитект на София Здравко Здравков.

Нови административни и бизнес сгради, а това означава работа за строителните фирми и нужда от квалифицирани служители за компаниите, които имат офиси в тях, се появиха в последните години и по бул. “Цариградско шосе” около метростанцията при “Интер експо център”. Според експерти не е случаен и фактът, че трите искания за изграждане на небостъргачи в София са именно до метростанции или до такива, които в момента се строят. Един от обектите – 202-метров гигант, за който вече има разрешително, е точно на бул. “Цариградско шосе”.

Друг е близо до най-новата станция, която беше пусната това лято – на ул. “Сребърна”. Там е и единственият мол у нас, който си е платил, за да има пряка връзка с входовете на метростанцията. Именно собственикът му иска да строи до него и 215-метров небостъргач с търговска зона, офиси, хотелска част. Третият обект пък е цял комплекс с лагуна по средата, кръстен “Град в града”. Четирите му кули от по над 50 етажа трябва да се появят на ъгъла на булевардите “Гешов” и “Тотлебен”, близо до трасето на строящия се трети лъч на метрото.

Строителство на жилищни комплекси с по-големи темпове се вижда и в “Дружба” - друг от столичните квартали, които наскоро се сдобиха с метро. А имотите, близо до станциите, независимо дали са нови или стари сгради, са с по-високи цени точно заради това предимство, обясняват брокери на недвижими имоти. За сериозен строителен натиск след пускането на втората линия на метрото през 2012 г. признава и кметът на район “Надежда” Димитър Димов.

Там за миналата и за тази година са издадени 17 строителни разрешения само за нови жилищни сгради. “На всеки мой приемен ден идват по двама-трима строители. Преди година излезе класация, според която “Надежда” е в топ 5 на столичните квартали по търсене на имоти и растеж на цените им. Има много сериозен инвеститорски интерес към терени не само близо до метрото, но и навътре в квартала.

За това вероятно допринасят и добрата училищна мрежа и достатъчният брой детски градини, които има в “Надежда”, смята Димов. Според данните от статистиката само за 4 г. София е нараснала с около 100 000 души, което се дължи основно на високия механичен прираст на хора от страната, които идват в столицата заради повечето възможности за работа и по-високите заплати. Според експерти това означава нужда от между 600 и 1000 нови сгради.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
3
 
1
 
! Отговори
опетков преди 7 години
До Селянин За по-смешна връзка пробвай Лондонското метро.
37
14
 
7
 
! Отговори
oпетков преди 7 години
До Анонимен На свинята метро не и трябва. Стига и *** и помията. Не напразно казват : " На свинче, звъбче. Това сте софиянци-*** и неблагодарни. Парите за метрото в действителност са откраднати пари от други много по-належащи инфрастррукурни проекти в страната. Но оправданието беше, че нямало проектна готовност и парите ще бъдат загубени.
36
15
 
17
 
! Отговори
Поръчкова статия преди 7 години
Метрото били давало работа на еди-колко си човека, а на колко човека отне работата? Според мен на 1 работно място заради метрото, се падат две отнети работни места, примерно на шофьори на гардския транспорт, на маршрутки, на таксита, ...Паркирането - метрото създаде огромни порблеми с паркирането, поради некадърността на кмет и неговите общинари. Където има станции на метрото, е препълнено с коли и хората живеещи в околните сгради няма къде да паркират - паркирането не е за хвалба, а за срам.
35
5
 
14
 
! Отговори
Франкофил преди 7 години
Метрото е символ на могъществото и цивилизационното величие на една страна. Париж, Лондон, Москва, Ню Йорк - всички те имат развито метро със стотици станции, чрез които гражданите могат да достигнат до всяка точка на града за няколко минути. Малките и незначителни държавички (от ПРОВАНСА и периферията) нямат развито метро. Интересно е да се отбележи, че София има по-развито метро от Варшава.
34
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Tazi reklama dostigna do vas blagodarenie na gerb ood.
33
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
хаха "ударно" били строели. 3 години строиха от Младост 1 до Биснес парка и до Летището !!! Голяма хранилка си бяха направили.
32
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото не е причина за стандарта на живот в София, то е изградено благодарение на този стандарт, а този стандарт се дължи на концентрацията на власт.
31
2
 
18
 
! Отговори
Васо преди 7 години
До Гражданинът Иванов: Когато ни нарочат и ни планират една българска пролет или руска зима. Ама изпуснаха влака. Член сме на ЕС, на обединеното европейско семейство. Не, че то е решаващ световен фактор, ама не може и толкоз лесно да се прескочи. Влизане то на Отечеството в ЕС е най-доброто политическо решение за миналия век. И не трябва да пищим и се оплакваме. Бедите ни идват не от него , а от нашите си политици айдуци. А ние си ги избираме. Какво да направи ЕС. Военна интервенция ли.
30
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото няма нищо общо със стандарта на живот в София. Там са концентрирани властта и парите, там се разпределя баницата и заради това стандартът там е по-висок. Така беше и преди първата копка на метрото.
29
1
 
13
 
! Отговори
някой си преди 7 години
До някой,Така е за Сингапур, ама имай в предвид, че същият е град-държава, а София не е град-държава! Автомобила за България си е необходимост, особено ако имаш близки в някое малко градче или село, до което трудно можеш да стигнеш с обществен транспорт за по-малко от денонощие!
28
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото ти вдига стандарта на живот, плаща ти тока, данъците, следи да не ти дерат кожата от гърба, оправя ти съдебната система и ти вдига заплатата. Добре, че е метрото иначе не знам как България щеше да съществува. Софиянци преди строежа на метрото живееха в пещери и едвам свързваха двата края, но благодарение на него, реки от злато текнаха и задминаха цяла България по стандарт на живота.
27
1
 
11
 
! Отговори
Един българин преди 7 години
УТОЧНЕНИЕ:Както гледаме по американските филми, в съда се заклеваш пред Библията да казваш "истината, цялата истина и нищо друго освен истината".Това не е случайно! Премълчаването на част от истината се смята за лъжа/манипулация/пропаганда.А точно тук не се казва че метрото работи още от 1998 г., а "ударно се строи от 2009 г.".Но ние помним Стефан Софиянски.Ние знаем. А и всеки който не го мързи може да види цялата истина на сайта на софийски метрополитен.
26
3
 
15
 
! Отговори
Един българин преди 7 години
Айде стига лъгахте така тънко!"Само преките инвестиции от строителството на метротунели от 2009 г. досега ще възлязат на над 900 милиона евро, сочи справка на 24 часа. Ударното строителство на метрото започна през 2009 г."Това първото - за тунелите е вярно.Ама това второто е преиначаване. Защо не започнете още от началото - от 1998 г. когато е въведен в експлоатация първия участък от метрото. Или тогава не е било "ударно"? Само при бате Бойко ли се строи "ударно"?
25
4
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
София и Метрото не означават България бе селянжъри! Отидете в провинцията да видите каква мизерия цари! Всеки ден пътувам по цялата територия това ми е работата и направо се вцепенявам. Разбити пътища. Мърсотия. Опустели села и градове. Е не напълно има по някой оцелял старец и бабичка и ходят като призраци. Разпадащи се сгради къщите се държът на магия. Стопаните им сами са се прогонили след дивата приватизация на ТКЗС-тата и Заводите на оня синият от драгалевци. Разпад цари на всякъде.
24
3
 
13
 
! Отговори
Селянин преди 7 години
Удобно е спор няма,но за жалост капацитета на метрото не отговаря на броя пътници.А този *** тунел и смешната връзка с две ескалаторчета от линия две към линия едно просто е без коментар.Влакчетата са често без работеща вентилация и припадащите са ежедневие...Така че и аз като видя Фандъкова да се вози ще се ръгам с тълпата.
23
13
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото само ти съкращава пътуването от точка А до точка Б. Не ме правете на *** да ми обяснявате как ми вдигало стандарта на живот, защото изобщо не е вярно. Ако беше така, цяла България щеше да е опасана от метростанции и щяхме да сме добре. Хайде да баламосвате дечицата в градината.
22
4
 
11
 
! Отговори
някой преди 7 години
проблема остава трафика. Решението е да стане като в Сингапур, най-страхотния град, който съм виждал, в сравнение с който Дубай е неразвито село. Та там, за да имаш кола трябва да чакаш няколко годинки за едно листче, което струва 70 хиляди американски долара за срок от 10 г., после да я купиш със 140% данък върху цената и още за да я регистрираш. За това Сингапур е единствения град в света без задръствания, свеж въздух и зеленина навсякъде. Градски транспорт има всякакъв и то евтин
21
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До nkavrakov,Те хората, ако живееха добре в провинцията, намаше да идват в София! Лошото е, че в голяма част от провинцията живота за много хора стана невъзможен! Няма работа, затварят се болници, а за капак и на повечето места из провинцията ромите са голяма напаст! Крадат каквото и когато могат, че и други престъпления извършват и изобщо не им пука! Нали Хелзинския комитет ги защитава! Аз засега не съм в София, но нещата върват натам, че скоро време и аз може да стана софиянец!
20
4
 
20
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Метрото е едно от най-хубавите неща, които са се случвали в София. Откакто го има - не влизам с кола в центъра или където има метропокритие. Само аз си знам преди 10 години как пътувах от Младост до НДК по час, час и половина и после още 20 минути търсене на място (и вечер същото на обратно). В България преди години колата беше лукс. След това стана необходимост. Целта ми е в града вече дори да не е необходимост - а да се ползва само извънградско.
19
1
 
8
 
! Отговори
Васо преди 7 години
Голямата работа бил Младост. Един вход от Цариградско и той в тупик с километрични опашки в час пик. Вместо да има по 4 платна в двете посоки застроен покрай пътя. Щото не е имало ограничение за строителство в тая зона. Така беше и Южната дъга та после се вадиха куп пари за отчуждаване от бюджета "сиреч" от джоба ни. Ей управленци, крадете от нас, от децата и внуците ни, но те поне ви разбраха, и хващат пътя.