Обещано: София – град на хората и велосипедите

Догодина ще заработи системата за велосипеди под наем
2 окт 2018 12:30, Анисия Иванова
41
Обещано: София – град на хората и велосипедите
Архив: Булфото

Превръщаме градовете си от "градове на автомобилите и предприемачите" в "градове на хората", каза главният архитект на София Здравко Здравков.

Посоката е свързана с цялостна промяна в столицата, която приоритизира пешеходните пространства, премахване на незаконната реклама, подреждане на града, оправяне на фасадите, премахване на кабелите, обясни той пред БНР.

По негова покана в София е главният архитект на Москва Сергей Кузнецов.

"Опитът, който има в Москва, е огромен и това ни дава предимство, за да може ние взимайки доброто от техните решения да го превърнем и при нас в София", обясни още Здравков.

Велосипедната система продължава да се развива, посочи той и допълни, че посоката на развитие е свързана със създаване на онези липсващи звена на развитие на велосипедно придвижване, така че да се направи "велосипеден пръстен и довеждащите връзки към него".

"А системата за отдаване на велосипеди под наем - в момента разработваме такава система, която да бъдат предоставени велосипеди, но не на принципа на стоянки, които са фиксирани, а да може да се вземат от определени места и посредством GPS да бъдат оставяни в други локации. И очакваме следващата година тя да заработи в София", разказа още българският архитект.

"Сериозно ограничаване на паркирането в центъра е въведено в Москва и това е нещо, което се възприема положително от повечето хора", допълни на свой ред главният архитект на града Сергей Кузнецов. Той смята, че намаляването и усложняването на автомобилния транспорт и паркирането дава положителен резултат в централната част на града.

"Намаляха задръстванията по улиците на Москва, стана по-трудно да се паркира, но ситуацията се подобри много силно", добави той.

"В София виждам един голям потенциал и трябва да кажем, че тук такъв остър проблем като в Москва преди няколко години със задръстванията липсва. Струва ми се, че София да се развива в един комфортен град би било дори по-просто като се има предвид ,че градът е по-компактен", смята Кузнецов.

По думите му София е много озеленен град и в един кратък период биха могли да се постигнат много положителни промени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
34
 
! Отговори
Движение преди 5 години
Трябват кръгови, надлези, мостове!София се задъхва няма къде да се паркира.В центъра трамваи, метро, велосипеди. в новите тролеи лятото пускаха климатици.Да има ленти само за обществен транспорт и коли на специални режими.Жесток контрол при каране в тези ленти.Хората плачат, че нямат пари, а С-я е задръстена с автомобили, пушещи рейсове и стари микробуси и джипове.Създайте условия и ще слезем от автомобилите.Къде са парите от зоните?Влагат ли се в кварталите, до Пирогов улиците са тъмни!
38
0
 
32
 
! Отговори
Велосипеди преди 5 години
Чудесно със стоянки под наем - хубава идея!За кабелите - проблемът е че строителните предприемачи не са направили улеи за тях.Дупчи се вратата, а кабелът минава през целият апартамент и става на решето.Спряхме да гледаме новини (то едни новини), ще спрем нета.И вестници не четем, отказахме пушенето и пиенето - скъпи са.Отказах мобилния - бил вреден и се подслушвал. Отказвам колата.Жената ми е проблем.Там трябва по-здрав закон.Твърда ръка.Щот съм мекушав.
37
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дрън дрън дрън докога ще ги тъпиме да ни се подиграват
36
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Явно живея в някоя паралелна вселена и София е нещо друго от това в което живея аз. Много шизофренична статия, която ме кара да се чивствам много объркан.
35
0
 
40
 
! Отговори
SS преди 5 години
Трябва да сложат емотикони за да не се губи време в писане.Тука щеше да е една огромна тиква която се спуква от смях на всичко написано.София и колело е все едно мадама с минижуп в Индия.Обречен си.
34
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От къде го докараха този църBул за гл.архитект?Не приема опита на страни като Дания,Холандия, Германия....а поканил пияницата от Москва, където няма грам традиции в сферата на Вело трафика!Аман от комунисти в това герберско некадърно управление!
33
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много гръмки амбиции! Това от кога от 2050 г. ли? Ако се мислеше в тази посока, защо не се направи велоалея свързваща бул. България с бул. Цар Борис III по Тодор Каблешков?
32
0
 
38
 
! Отговори
За Велоалеята преди 5 години
Питам аз какво правим в следната ситуация:Караш си колело по велоалеята на Мария Луиза посока Лъвов мост.Всичко супер. Широко, равно, тук там спираш на светофар.И стигаш до Лъвов мост и...........и..........и...........А сега накъде???? Алеята свършва и.....накъде господин Главен архитект????Освен наобратно, ама аз за какво стигнах до Лъвов мост?На това ли му казваш развита велосипедна система? Велосипеден пръстен или велосипедна скоба? Има алея, няма алея. Европейско изпълнение!
31
7
 
34
 
! Отговори
Край преди 5 години
София ще стане хубав и подреден град ако колите намалеят наполовина.За целта поддържането на кола в София трябва да стане СКЪПО и събраните пари от това да се налят в силен градски транспорт. За това обаче трябва кмет с огромни топордаци. Да възпиташ населението и трудно и неблагодарно.
30
2
 
39
 
! Отговори
Край преди 5 години
Българчето гледа на колата като на най-ценното нещо което притежава. Според него тя е престиж и да я нямаш значи си задръстен. Това е щото българчето е бедно и доста простичко. Колата е средство за придвижване - и това средство в София е възможно най-неудобното и нерентабилното.Средната скорост в час пик е под 15км. /час. Колите работят на място и тровят народа, отделно задръстват елици/тротоари и градинки.Борбата с колите ще е борба с манталитета - трудна работа.
29
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този наш "главен архитект" комсомолска сбирка ли ще прави? Ще черпи опит от Москва? Тоя бил ли е някога в Москва? С колело? Не от Виена, която води цял свят с опита си за велоалеите, а Москва?!? Не за метрото, което там е наистина забележително, а за велоалеи консултации? Самата идея за велосипед в София е толкова тъпa, че изобщо не си заслужава да се отваря темата. Да хване едно колело и да го видим.. След 1 час без всякакви експерти ще разбере сам. След дъжд качулка.
28
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тези изобщо вярват ли си. Инфраструктурата за придвиждане с велосипед с София е под всякаква критика. Велоалеите са абсурдни и няма почти никаква логика в направленията им, липсва отделна организация за велотрафика, понижени бордюри и др. Могат поне да вземат някакъв пример от Пловдив в това отношение - алеите обслужват всички направления и въпреки че има какво да се желае, са един добър пример. Няма как да очакваш някой да се движи с велосипед, когато инфраструктурата затруднява дори пешеходец.
27
0
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много искам да пътувам с велосипед до работата си но имам няколко проблема:1. след като пренаправиха Малинов лентите са по тесни и преча на леките автомобили...2. Крадат ми 3-то колело, резултат 3:0 за крадците срещу МВР.3. Вело алеите са толкова измислени че пиян таксиджия на мотор ще ги направи по кадърно.
26
1
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Манталитета на "хората" не е такъв, че да вървят извън вело алеите... На места го правят и от невъзможност, просто защото няма къде другаде да се върви, след като вело алеята е заела тротоара, особенно когато има и неправомерно паркиран автомобил на него. В София няма качествено изградени вело алеи!
25
4
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Опитът, който има в Москва, е огромен и това ни дава предимство, за да може ние взимайки доброто от техните решения да го превърнем и при нас в София", обясни още Здравков.__То понеже Москва е много уреден град, та и на нас ще дава акъл, надали има друг град в Европа с толкова проблеми като Москва, особенно по отнопение на трафика и градоустройството
24
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Господин архитект вие от Москва ли ще черпите опит, защо не от европейския съюз? Ясно личи че сте *** на Русия.
23
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Понеже вело-алеите са напрвени нали........
22
2
 
55
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз да попитам - държавните служители с лични велосипеди ли ще ходят на работа или със служебни?Щото в момента идват с колите в центъра.....
21
2
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Велосипеди има предимно в градове и държави с голяма плътност на населението, а София не е от тях и е голяма грешка да се ограничава изкуствено автомобилния транспорт, за да има велосипедни алеи, които малко хора ползват и то само през лятото. В Москва плътността на населението е 2 пъти по-голяма от тази в София, а в примерно Париж, е 10 пъти по-голяма, Колкото до зелените площо в София, то мафията вече ги застрои, особено в годините на ГЕРБ и сега зелени площи почти няма.
20
1
 
55
 
! Отговори
Жо преди 5 години
КАКЪВ ВИД ТРАНСПОРТ да ползват жителите на София- това ще го решат самите жители, а не кмета и главния архитект.Това е като пазарната икономика- пазарът се саморегулира и изхвърля ненужното.Така е и с транспорта- хората сами ще се откажат от ненужното, когато те преценят. Няма нужда разни отворковци да ни налагат мнението и проектите си, за да гушнат едни кинти от Европата.