Обещано: София – град на хората и велосипедите

Догодина ще заработи системата за велосипеди под наем
2 окт 2018 12:30, Анисия Иванова
41
Обещано: София – град на хората и велосипедите
Архив: Булфото

Превръщаме градовете си от "градове на автомобилите и предприемачите" в "градове на хората", каза главният архитект на София Здравко Здравков.

Посоката е свързана с цялостна промяна в столицата, която приоритизира пешеходните пространства, премахване на незаконната реклама, подреждане на града, оправяне на фасадите, премахване на кабелите, обясни той пред БНР.

По негова покана в София е главният архитект на Москва Сергей Кузнецов.

"Опитът, който има в Москва, е огромен и това ни дава предимство, за да може ние взимайки доброто от техните решения да го превърнем и при нас в София", обясни още Здравков.

Велосипедната система продължава да се развива, посочи той и допълни, че посоката на развитие е свързана със създаване на онези липсващи звена на развитие на велосипедно придвижване, така че да се направи "велосипеден пръстен и довеждащите връзки към него".

"А системата за отдаване на велосипеди под наем - в момента разработваме такава система, която да бъдат предоставени велосипеди, но не на принципа на стоянки, които са фиксирани, а да може да се вземат от определени места и посредством GPS да бъдат оставяни в други локации. И очакваме следващата година тя да заработи в София", разказа още българският архитект.

"Сериозно ограничаване на паркирането в центъра е въведено в Москва и това е нещо, което се възприема положително от повечето хора", допълни на свой ред главният архитект на града Сергей Кузнецов. Той смята, че намаляването и усложняването на автомобилния транспорт и паркирането дава положителен резултат в централната част на града.

"Намаляха задръстванията по улиците на Москва, стана по-трудно да се паркира, но ситуацията се подобри много силно", добави той.

"В София виждам един голям потенциал и трябва да кажем, че тук такъв остър проблем като в Москва преди няколко години със задръстванията липсва. Струва ми се, че София да се развива в един комфортен град би било дори по-просто като се има предвид ,че градът е по-компактен", смята Кузнецов.

По думите му София е много озеленен град и в един кратък период биха могли да се постигнат много положителни промени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
то все едно автомобилите се карат от маймуни, не от хора, ама че ***
18
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако София беше 2х по-голяма движението щеше да е като в Бангладеш. Има едни хора, които контролират движението и ако те не си вършат работата става като... ми както е сега.
17
2
 
33
 
! Отговори
Таню преди 5 години
Е, в София няма (а няма и да има) Стоп Хам :)
16
2
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София няма нормален градски транспорт. Това е основният проблем. Мръсен, изпотрошен, миризливи.
15
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това пък кой болен мозък го измисли?!?
14
2
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Борисов и Фандъкова съсипаха София.Строител ата им мафия унищожи всичко. Само Иванчева се опита да ги спре, но те я оковаха. Факт.
13
0
 
56
 
! Отговори
не на провинцията преди 5 години
Първо да се подобри градският транспорт. Откакто Картофека и гробарите са тук - колко нови МЕТРА трамвайни линии има. Затвориха Шестицата, трамвая до Дървеница?!? А какво пречи шестицата да остане и да бъде продължена до Южния парк? Нали така деца и младежи ще стигат до парка - махаме трамваи - ясно е , че хората ще пътуват с коли. Искам да няма служебни коли - всички на велосипеди и то тандеми!!!
12
9
 
46
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Вие сериозно ли мислите, че един руски от падък ще ви даде добър съвет?Москва най-малкото е пример за подражание. Това е един силно дотиран град, в който се наливат неброени милиарди.
11
2
 
57
 
! Отговори
?!?! преди 5 години
Два милиона на велосипеди - това да не е Пекин. Главният архитект и учителката от Самоков нямат капацитет да управляват София. Когато тези двамцата, заедно с всичките замове на кметицата, общинските съветници и служителите от Общината паркират велосипедите си на Московска - тогава и аз ще сляза от колата. След като София ще е град на пешеходците, ЗАЩО СТОЛИЧНАТА ОБЩИНА УВЕЛИЧАВА СЛУЖЕБНИТЕ МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ НА ОБЩИНАРИТЕ????????? Целият площад "Св Ал Невски" е паркинг за общинарите!
10
2
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Картофа да каже защо Ремонтът на Граф Игнатиев не приключи на 1 октомври, както бе обещано.Откраднаха се 86 мило а за 952 метра и не е стигнал до никъде.АЯмите си зеят. Само около пл.Гарибалди има стотина метра, които са почти готови на около 50 %
9
5
 
38
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Точно с това поколение/вижте постванията в сайта/няма как да стане.Такива като 4 са повечето.Напъват за терминал 2 но за там трябва да имат пипе за да успеят,а повечето са с мозъка на този. Накъде бе пъпчиви ,голобради неудачници?Жална България с такива ,,чада".Ще хленчите непрекъснато как в Дания,ХоландияШвеция ,Норвегия и т.н. било хубаво ,но там велосипеда е в помощ ,а не проблем.Да има и кръгово и светофари умнико ,но там хората са истински,а тук всичко е на нож и Вежди е прав за ,,зелето"
8
0
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А след като сготвиха кметицата, в Младост денонощно вилнеят нерези с бетонпомпи. А бойко си харчи лептата и му дреме.
7
14
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Москва не е София, макар че имат някои градоустройствени сходства. Голяма грешка ще се направи, като се даде преимущество на велосипедите и пешеходците. Автомобилът вече се наложи като транспортно средство в рамките на града и лишаването от права на тези водачи ще доведе до повече конфликтни точки. Вместо това трябва да се помисли да се устроят крайградските зони в рамките на агломерацията за велоспедисти и пешеходци. Всеки трябва да си знае мястото.
6
0
 
51
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Виж какво, Здравков:- От както си гл. архитект на София, проблемите с движението стават все повече, защото правиш точно обратното на това, което трябва да се прави - да се строят подземни и многоетажни паркинги в центъра и по кварталите, а не да се усложнява изкуствено паркирането! И Москва не е най-удачният пример за това...- Предприемачите и шофьорите също са хора!
5
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"обещано"!?:)))))))))))))))))))))))
4
0
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Главният архитект на София Здравко Здравков(предшественика му Диков) и Фандъкова превърнаха София собственост на строителната мафия.
3
0
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Превръщаме градовете си от "градове на автомобилите и предприемачите" в "градове на хората", каза главният архитект на София Здравко Здравков."От първото изречение и вече лъжата е на яве. "градове на хората" върнете тогава кмета на Младост, а да не може не от ПП нещо си там и сега нашите ора ще махнат и въздуха от там!
2
1
 
64
 
! Отговори
обещано преди 5 години
София град на хората и велосипедите ...и каруците.
1
0
 
53
 
! Отговори
Dede преди 5 години
Да отидат в Студ. град. Там Данчето и приятели направиха чудо на чудесата