Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
7
 
10
 
! Отговори
До 40 преди 4 години
Метрото върши перфектна работа. Сега като пуснат третият лъч ще покрива по-голямата част от градът. Ползвам и двете линии ежедневно, дори сега съм в метрото.
32
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В София няма алтернатива на автомобилите. Градския транспорт е много зле и непрекъснато се влошава. Метрото върши работа за малко от пътуванията.
31
7
 
12
 
! Отговори
Hex преди 4 години
Хахахха пак такси. А защо примерно не направят малко велоалеи, а? Не да забраняват и ограничават даден вид транспорт, а да стимулурат други. В София не става нито да ходиш пеш по тези разбити тротоари. Няма велоалеи за колело, пък за градски транспорт да не говорим, хем скъпо, хем неудобно, хем пълно с гратисчии, дето развалят настроението на редовните.
30
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То си имаше и статия наскоро - 14000 автомобила са за скрап директно.Други със сигурност почти не се карат - купил го за статуса и толкова, седи си на паркинга. После нямало паркоместа.
29
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Целта е да се разкаже играта на личния състав за да може едни наши хора да прибират едни лесни пари, само, като нарисуват едни бели линии.
28
3
 
3
 
! Отговори
До 29 преди 4 години
Ами ще си мръдне *** и ще отиде с градския транспорт с колело или пеша :)
27
7
 
11
 
! Отговори
До 24 преди 4 години
По официални данни у нас средно има 443 автомобила на 1000 души, в ЕС средното е 505, а в Германия 555. А защо в центъра на Виена например е доста спокойно? (Говоря за вътрешният ринг)? Как там имат огромна пешеходна зона и масово се използва градски транспорт? Тук всеки мрънка, че колата му била необходима.. глупости. Просто сте свикнали така. В офиса ни всеки може да си вземе чисто нов (до 5г.) автомобил (или имат такъв), но поне 70% от хората идват с градски,пеша или велосипед
26
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Точно така, не отиваш на работа с кола, за 15-20 минути, а вместо това взимаш такси, закарваш си двете деца до детските заведения, после за час и половина отиваш до работата си с обществен транспорт. Вечерта обратно по същия начин, само дето закъсняваш за децата. Аман от .....
25
3
 
14
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Тези са *** .... вместо да строят паркинги искаъ още пари .... и к'во ... колата е необходимост и хората пак ще пътуват до центъра, но ще си плащат и тия *** го знаят и затова ще рекетират ..... Щото това си е рекет ..
24
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Целта е да се оскубят хората и да се осовбоди място за скъпите коли на мафията. Е, мафията си има държава в България, има си и кмет на София.
23
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не отиваш на работа с кола. Това е.
22
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никъде по света в град с толкова малка плътност на населението няма такива обширни платени зони, както е в София. Може да направят част от една две улици платена зона, което в София би изглеждало като например бул. Стамболийски между Възраждане и бул Витоша да е платена зона, но толкоз.
21
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По закон кмета е длъжен да въведе ред в паркирането на цялата територия на общината, което Фандъкова не прави и нарушава закона. Вместо това тя въвежда платени зони, които създават по-голямо безредие в съседните неплатени зони и баламите крякат - искам платена зона, за да имало ред. Как човек да отиде на работа в платена зона с кола, когато му се налага или ако му се налага да го прави всеки ден? Паркинги няма, а където ги има са доста скъпи.
20
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това го няма никъде по света.В Белград съм виждал зона "30 минути". Бил съм в италиански градове - в определени часове в определени зони е забранено дори преминаването на други коли освен на живущите. Паркирането в центъра на Флоренция например е невъзможно. В Прага целият град е платена зона. Има и по-зле, но компенсират с точен, редовен и масов градски транспорт.
19
7
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Туй шопът, масово е лгтб, шот обичат общинариъе да му го завират редовно и то без вазелин и само си скимтите у панелките, чакайки наведени следващия немит и рунтав да ви налази.
18
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Съгласен, но при едно условие - или да разкарат цялата тази администрация от центъра (пък и направо от града), или да я електронизират.
17
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това го няма никъде по света. София е град с малка плътност на населението, а по света в такива градове нямат проблеми с паркирането и няма платени зони. Кмет и общинари разрешават презастрояването в някои части на София, вкл. и върху съществуващи паркинги, после защо имало проблем с паркирането. Личните коли на хората в София са около 200 на 1000 жители, при средно за ЕС над 500 коли на 1000 жители. Забраните винаги са ясен признак за некадърност, а платените зони са вид забрани.
16
4
 
8
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
От години копнея,горната част на ж.к.Яворов /бивш Ленин/ да бъде въведена ,някаква колкото се може по-рестриктивна зона.Говоря за комплекса ,а не за присъединените улица като "Хемус","Борис Христов","Симеонов век " и д.р..Лазят,лазят всякакви,паркират по тротоари,в предблокови алейки и .т.н.Съсипаха хубавия комплекс.При това само и само да отидат при "Илко",за да изпият една пира под кестените или я изядат една "тройка"
15
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То тоалетни няма в Софка, те паркинги искат, хаха, град на думи, село по същност
14
1
 
15
 
! Отговори
Петров преди 4 години
Учителката по руски Фандъкова откакто БокУ я нареди за кмет по негови акъли се чуди как да лъже хората за пари. София е направо непроходима.