София е опасна за колела - лоши велоалеи, неспазване на правилата

С добра инфраструктура велосипедистите ще се увеличат
Обновена: 9 дек 2021 21:20 | 9 дек 2021 21:00, Анисия Иванова
21
София е опасна за колела - лоши велоалеи, неспазване на правилата
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Въпреки че има надежди въвеждането на идеята за зеления транспорт в България да се засили – като по-чисти автомобили, велосипеден и железопътен транспорт – все още няма конкретни мерки и целият процес е на много начално ниво. Инициативата за по-нисък ДДС за зелени стоки и услуги в ЕС би трябвало да даде нови възможности на стартиращи и по-големи компании в сферата, стига да не ограничи достъпа до средства. Това коментира Цветан Илиев, автомобилен инженер и изпълнителен директор на Vinghen, в ефира на предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.

„В София откъслечно има велоалеи, които са на много ниско ниво – със стълбове по средата на алеите и резки завои, сякаш проектирани от хора, които последно са се качвали на колело като деца, и не гледат на това като форма на транспорт... София е опасна за каране на колела – не само заради инфраструктурата, но и заради неспазването на законите от всички – шофьори, велосипедисти и пешеходци.“, допълни гостът.

Все повече хора използват колела за транспорт в столицата и с една по-добра инфраструктура техният брой само ще се увеличи, смята Илиев.

Фирмата има специален интерес в тази област, в момента е в процес на сглобяване на първата серия от своите условно наречени електрически колела. Устройството – което все още търси правилното си определение между push scooter или push bike – е насочено не толкова към спортния сектор, а към ентусиасти, които биха искали да го използват и в градска среда за придвижване до работа например, разказва Илиев.

„Гголяма част от нужните части се произвеждат в България – рамката, батерията и някои от периферните компоненти. Имаме батерия, която се зарежда за пет часа и може да направи пробег от 30-40 км. в зависимост от терена и начина на каране.“, обясни гостът.

Освен разнообразието, употребата на подобни устройства ще намали и транспортните разходи за ходене до работа в градовете, смята Илиев.

Компанията ще предлага различни по мощност батерии и двигатели, а цената на първите бройки ще е около 1000 евро. След първите произведени бройки компанията възнамерява да търси последващо финансиране, за да разшири участието си на пазара.

Повече по темата - във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За съжаление такива не си взимат поука, уви. Сега за тези платените на поставеното лице на туморното образование на София- фъндъчето. Пак фучат навсякъде и което е и по нагло паркират на абсолютно абсурдни места. Особено обичат на местата за автомобили, които така и така са кът. *** те от фирмата не ги събират или отбиват номера. Но един съсед им хвана цаката. Вече три е пратил в контейнерите за смет и на сметището от там да си ги вземат :).
19
1
 
3
 
! Отговори
Velos преди 2 години
Първо за частните където ги карат някви нахакани келемета, мислещи се за безсмъртни и с предимство навсякъде. Вече два пъти като съм с колелото се случи да ошамаря такива (единия път може би и лека телесна все пак беше *** и нагъл скочи ми от тези където не са се били през живота си, или са били винаги по слаби но налитат на бой :). Щях да забравя и тротинетката няколко удара в бордюра от тези скъпарските :). Тъй като бях с каска и маска не ме е запомнил, но аз него да.
18
1
 
3
 
! Отговори
Velos преди 2 години
За съжаление велоалеите са пародия в България. Аз също съм и шофер уважавам колегите с колела които са с жилетки и каски и подчертавам спазват до някъде правилника (все пак в нашата страна на абсурдите дори да спазваш всички ограничения пак ще извършиш нарушение по независещи от теб причини). Сега относно електро тротинетките в София, които наистина фучат хаотично и навсякъде при това с голяма скорост... Първо за частните където ги карат някви нахакани келемета, мислещи се за безсмъртни и с пре
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 1Учудващо е при такива коментари, че живеем почти толкова добре, колкото в Нидерландия. Мятам се на джипката 3000 кубика, ще си карам колело, като отида в Германия. Тук е очевидно е опасно.
16
0
 
6
 
! Отговори
Допълнение преди 2 години
А за тези е-скутери да не говорим - те праг над 5 см не могат да минат, а сега през зимата стоят като статуи.
15
1
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Съсипахте общественият транспорт на столицата,за да изоглавите велотерористите.
14
0
 
2
 
! Отговори
Велосипедист. преди 2 години
Годишно има 3 смачкаби велосипедиста. Тъжно е, но е напълно приемлива бройка.
13
5
 
4
 
! Отговори
Надблюдател преди 2 години
Преди седмица се върнах от Нидерландия! Там колелото е издигнато в култ! В центърът на Хага прехвърчаха колелета отвсякъде, но така се бяха сраснали с колите, че на никого не правеше впечатление! Колелета караха на всякаква възраст, от тинейджъри, до възрастни дами! Голямо удоволствие правеха жени със скъпи тоалети, и навъртаха ***! И в интерес на истината, почти не можеше да се види дебела, или отпусната нидерландка!
12
1
 
2
 
! Отговори
цинк върху тенекия преди 2 години
Ходи пеша.
11
3
 
11
 
! Отговори
Факт преди 2 години
В София е пълно с напълно безопасни за велотерористите алеи - тротоарите, по които необезпокоявани хвърчат както колелета, така и тротинетки.
10
0
 
0
 
! Отговори
един с големи колела преди 2 години
За колела е опасна. Ами то колелото е открито отдавна , преди София.
9
3
 
8
 
! Отговори
Роки преди 2 години
В Холандия велосипедистите са с предимство на пътя.
8
4
 
4
 
! Отговори
Мхм.. преди 2 години
По чисти коли, виж ся карам си голфа TDI150 коня a тези тронинетки да си ги карат дечурлигата..
7
3
 
3
 
! Отговори
По принцип преди 2 години
винаги в тази държава правилата са именно за да се нарушават. Това далеч не е прецедент, манталитет майна......
6
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Велоалеите са прокарани често на супер бeзумни места. Пешеходци и велосипедисти яко си пречат! Това е някаква имитация, направена набързо, колкото да се прайме на "европейци", че има велоалеи.
5
5
 
13
 
! Отговори
Ужас! преди 2 години
За тия нахални велосипедисти няма закони! Карат като луди, и дори в забранени за това места! Като диви коне препускат! Блъскат те! И като им направиш забележка, слизат и ти налитат на бой, особено ако си възрастен човек! НЕНОРМАЛНА РАБОТА! В ТАЯ ДЪРЖАВА НЯМА ЗАКОНИ! И АЗ СЕ ЧУДЯ ДАЛИ ИЗОБЩО ТРЯБВА ДА СЪЩЕСТВУВА ТАЯ ДЪРЖАВА, НАРЕЧЕНА - БЪЛГАРИЯ!
4
6
 
9
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
Махайте ги тези велосипедисти. Да ходят да си карат по парковете и на Витоша. Не ни стигат заблудените пешеходци, които се мислят за безсмъртни, ами и тия с колелетата трябва да заобикаляме. Поне да се обличат с нещо светлоотразително.
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз излизам да покарам колелото, само ако ми трябват четири-пет месеца болнични. Ако след това ми се почива още два месеца, се ваксинирам срещу кихавица. И хоп годината на привършване. Догодина ще му мисля.
2
1
 
11
 
! Отговори
"Евроджендър&qu преди 2 години
Да! Велоалеята е най-голямата тъпотия!Разбира се и отенема около 30% от пътя там където е курдисана по шосето и няма място за паркиране накрая простия дъртак, който не знае, че велоалеята е двупосочна пак кара по шосето в насрещното право срещу мен.
1
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И велоджендърчето сложено на снимка... класика.