Затварят центъра на София за най-замърсяващите автомобили

Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт
Обновена: 20 юли 2022 10:38 | 20 юли 2022 09:40, Петя Славова
165

Стана ясно, че са предложени по-добри условия  за разсрочено плащане на задълженията на столичани към "Топлофикацията София".

"Причините за тези облекчения са влошената икономическа обстановка в страната и активният ни диалог с гражданите. След като анализирахме работата на обществените посредници и оплакванията, които получаваме от гражданите, стигнахме до извода, че трябва дружеството да е по-гъвкаво във възможностите, които предлага за изплащане на задълженията. Предлагаме 4 опции за разсрочване до 3 години, когато се отговаря на определени критерии", заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Той разясни, че първият критерий е ниски доходи. Тази опция ще бъде налична за клиенти на дружеството, чийто доход е равен на или под минималната работна заплата от 710 лв. Вторият критерий е влошеното здравословно състояние. Обхващат всички членове на домакинството, за да бъде максимално широка отстъпката.

"Целта тук е да облекчим тези, които имат нужда, които отговарят на критериите. Има ясни начини за кандидатстване, които разписваме, и ще получат подкрепа. Първият вид отстъпка - разсрочване до 6 месеца, ще е налична и за фирмите с оглед състоянието, в което се намира икономиката. Това решение е много добро и по друга причина. То ще даде възможност едни иначе несъбираеми вземания да бъдат вземани. По-важното за гражданите - да се избегнат безбройни дела и запори, когато не са успели да си погасят задълженията", коментира Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че тази промяна ще влезе в сила седмица, след като бъде приета, ако не бъде върната от областния управител. Председателят на СОС очаква в средата на август вече да започне да се прилага.

Гостът коментира и възможната забрана на замърсяващи автомобили в центъра на София.

"Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София. Ние сме предвидили много изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози", каза гостът.

Георгиев смята, че в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист. Той добави, че около 38 хил. са автомобилите, които попадат в изключението.

"Над 170 хил. са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 хил. автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години. Доказано ефективна е", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт.

"С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства. Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

"Работата на водача е да управлява превозното средство, не да продава билети. Днес, когато над 70% от билетите, които продава ЦГМ, са дигитални, очевидно хартиеното остава в историята. Затова само когато по изключение се купува от водача, има промяна в цената, за да може той да не се разсейва в други дейности", каза още гостът.

За ремонта на тунела на "Люлин" Георгиев каза, че има организация на място от хора, които са от съответната дирекция в общината - със знаци, табели, така че хората да знаят, че има такова ограничение и да стигат по-лесно до работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
12
 
7
 
! Отговори
Striker преди 1 година
По принцип подкрепям. Само, че ГТП са пълен фарс, затова е честно центърът да се затвори изцяло за автомобили с ДВГ и да се остави само градският транспорт и електромобилите.
80
2
 
7
 
! Отговори
До Българин преди 1 година
Държавата не е виновна ,че си глупав. Ако беше чел на младини сега нямаше да е така,
79
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как да не е виновна държавата - точно Киро и Радев пътуваха до една дестинация с отделни лични самотели а баба ти Урсула за 50 км. пали самолета. Аз съм богат, но защо трябва да давам 150к за нещо което след 3 години ще бъде изместено от по-добра технология както комопютрите преди се сменяха на всяка година?
78
1
 
10
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
До 81: а ако имаш протокол от Полицията, че са ти откраднали катализатора? На много хора липсва не защото са го махнали, а защото държавата пак спи и цяла армия хрантутници люпи семки по цял ден вместо да си върши работата. Тези които са откраднати държавата ли ще ти даде пари за да ги подмениш след като тя не си е свършила работата? А, че голяма част от замърсяването е в резултат от нискокачествена та нафта? Горивата ни са покъртително зле, но и за това пак държавата спи!
77
6
 
9
 
! Отговори
Бойко Българоубиец преди 1 година
Фандънка смаза електората на герб.. основно те са тия с 20 годишните.. хахах и те пак ще гласуват за нея, защото им харесва да им го набива ;)
76
2
 
21
 
! Отговори
Печка на дърва преди 1 година
Защо камионите нямат екостикери те ще си карат в центъра? Защо мотоциклетите не плащат винетка? Защо пропан бутанът за колите е без акциз все едно е екологичен и не се прави от нефт? Как може едно дружество като Топлофикация София да не си плаща дълговете и да продължава да работи на загуба? Това е държавата на изключенията и недейте мрънка че нещата не вървят
75
17
 
3
 
! Отговори
Българин преди 1 година
Държавата не е виновна, че вие сте бедни! Единствено и само вие сте виновни за това! Каквото сте си надробили на млади години, такова ще сърбате сега!
74
7
 
6
 
! Отговори
Груйо Михалов преди 1 година
Всеки лек автомобил на дизел да се проверява на место и при премахнати филтри да се спира веднага от двеижение.Това е химическо оръжие попринцип...
73
2
 
19
 
! Отговори
До Алекс преди 1 година
Тоест в центъра да ходят само тези, които имат метро. Във Витоша около нас например има едно 102 и това е. Реално където и да искам да отида трябва да се прехвърля 2-3 пъти. Когато съм с бебе с количка и малко дете е просто уникално изживяване. Два часа не ми мърдат- срещу 20 минути с колата. Е няма как да стане.
72
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Магаренцето е чисто животно, мое да носи и по двама барабар с дисагите, ше пасе тревичка край театъра и ще пие водичка в шадравана край Фигурантството...
71
1
 
16
 
! Отговори
Мхмм... преди 1 година
Само че Еко категориите които се получават при ГТП са на база годината на производство на МПС, а не толкова на реално измерените стойности. Така че 15 годишен дизелов автомобил със реално хубави показатели ще получи 1 категория и няма да може да влиза в центъра, а 6-7 годишен дизелов автомобил с по-лоши измервания ще получи 4 категория и ще си кара без проблем...
70
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Никой не му пука колко замърсява колата ти.жГледа се само година на производство. Колата ми на газ дава много подобри показатели от новият дизел на мъжа ми (2018г.), обаче реално е все тая.
69
1
 
12
 
! Отговори
Зад мола преди 1 година
Един камион РТС на БНТ щеше да ни удуши все едно гори мазут пушеше яко и отдолу и отзад
68
15
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В София трябва 2 км радиус около центъра да не припарва автомобил, освен ако не е еликтричка.
67
3
 
12
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
Какво правим тогава? Как се реши този проблем?2. Какво се направи за да се спре горенето на отпадъци от родата на фъндъка? Това не е ли по голям проблем?3. А като има проблем с праховите частици защо се мие веднъж на високосна година улиците и това е национална новина?4. А защо си мислите, че нормалния човек кипи от желание да кара стара кола, а не нова? Какво се направи в тази насока?
66
3
 
11
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Да се завираш в центъра с автомобил е безмислено.С метрото е по-бързо,по-удобно и по-евтино.
65
3
 
12
 
! Отговори
ъцз преди 1 година
интересното е как "интелигентните" хора пишат за селяни и дизели без да си дават сметка, че замърсяването с ФПЧ далеч не идва само от колите, но те от къде да знаят - така са им казали :D Същите могат и да се замислят защо в зимните месец това замърсяване е най-голяма и защо тогава е най-голямата врява срещу колите... Само че сега нали наказахме Путин и газ няма да има и топлофикация като мине на мазут пак ще има врява вижте колите колко замърсяват...
64
3
 
17
 
! Отговори
До Таня преди 1 година
Ако колите в града ви пречат е редно да се преместите на село. Там колите са малко и въздуха е чист. Как в Рим и Барселона и старите коли се движат навсякъде...Няма как да живеете в голям и да искате да ви е тихо и да няма коли.
63
4
 
13
 
! Отговори
Xaxa преди 1 година
Ето това са "европейските ценности" и доказаните простотии за "глобално затопляне", "замърсяване" и "зелените" copocoидни милиции финансирани от частни НПО-та - тормоз над населението. В скоро време трябва да очакваме и забрана за спортуване в центъра, защото ще издишваме повече въглерод и ще надвишаваме въглеродния отпечатък.
62
1
 
11
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
1. Някой да каже на фъндъка, че в закона е записано, че няма как да изискваш по висок стандарт за МПС от този заложен в момента на производството му. С други думи няма как да ограничиш МПС-та с Евро 1 защото в момента на производството им това е бил приетият стандарт. Щом са минали технически преглед, значи са годни за движение по пътищата. И като са толкова загрижени защо не решиха проблема с кражбата на катализатори? Може да имаш кола 2020 година и пак родата на фъндъка да ти го открадне.