Зам.-кметът по транспорт за новата реогранизация по "Витоша"

По проект на "Патриарх Евтимий" изобщо не трябва да има паркиране
8 май 2024 12:08, Инна Ангелова
27

Продължава да расте недоволството срещу реогранизацията на движението след ремонта на  бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша”. Таксиметрови шофьори попитаха къде са определените за тях места. В студиото на “България сутрин” Илиян Павлов, зам.-кмет на София по транспорт даде повече яснота.

"Проектът е дълго отлаган и е част от плана за устойчива градска мобилност, чиято цел е да намалим колите в центъра и да направим града ни по-добър за живеене. Това става точно с такива проекти, които дават алтернатива на автомобилното придвижване, най-вече ограниченото пространство в центъра. Проектът в момента е напълно балансиран. По проект на "Патриарх Евтимий" изобщо не трябва да има паркиране. Ежемесечно ще се правят замервания да видим дали ефектът е достатъчен", заяви зам.-кметът на София по транспорта.

Според него велоалеята се използва активно и има ефект от свалянето ѝ на пътното платно. Павлов допълни, че не се прави нищо на парче.

Екип на Bulgaria ON AIR посети мястото със спорната маркировка и показа трафика, който е доста интензивен. Не липсват изнервени шофьори, които често вкарват в употреба клаксоните на своите автомобили. Оказва се, че на стоянката за таксита паркират и цивилни граждани. От таксиметровия бранш настояха за стоянки, които да използват само те.

"Бул. "Витоша" става с по една лента в посока. Да, има забавяне с маневрирането назад, но има и две нови пешеходни пресичания, които създават трафик. Пресичаше се нерегламентирано към НДК. Вчера имах среща с такситата, от 8 години никой не им е обръщал внимание. В проекта има нови стоянки за таксита. До дни тези неща ще бъдат изчистени откъм сигнализация и маркировка. Набелязахме други стоянки", посочи Павлов.

Павлов е на мнение, че гражданите и живущите в центъра ще свикнат с новата реорганизация и няма да има проблем. Целта на СОС обаче е да промени изцяло обстановката и да създава алтернативи за придвижване. Заместник-кметът изрично подчерта, че паркирането никъде не се забранява.

"Никъде не се забранява паркирането, оставяме го във всеки един участък. Около 50 места са надолу, но това е нищо на фона на цялата подзона от около 3000 места за платено паркиране. Отваряме и малък паркинг от 50-60 места за живущите", подчерта зам.-кметът на София по транспорта.

"Пуснахме нова трамвай линия - №15. По "Цар Борис III" до центъра вече може да се стига по-бързо, отколкото с автомобил. Линия 8 целодневно ще е на 10 минути, линия 27 ще стига до "Гара Север". Метрото се движи много добре в "Левски" и в "Слатина", всичко е в срокове, наваксахме забавянето", каза още Павлов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от София
Диана Русинова срещу нововъденията по "Витошка" и "Патриарха"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
3
 
! Отговори
Мекере преди 1 седмица
Тоя няма диплома за това което е сложен там и ето го хауса!Те с борис бонев са опасно близки повече от приятели ще ви стане ясно още малко време трябва
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Много е нагло и непремерено е изказването "ще свикнете".
20
0
 
4
 
! Отговори
ехоооооо преди 1 седмица
някой е взел много пари за проекта,и връщане назад няма,защото е дал кинти и на тия дето са го одобрили.
19
1
 
1
 
! Отговори
ГжегошБженчешчикевич преди 1 седмица
Само с приказки не става. Сядат на осевата линия и ,,глас бароден..."!
18
2
 
8
 
! Отговори
Готин преди 1 седмица
Искам да напомня на зам. Кмета, че е поставен там, за да създава добри условия за живот на гражданите, а не да ги поучава и обяснява как ще свикват с новите му умотворения. Зам. Кмете, НЕ СТАВАШ! ВЪРВИ СИ!
17
2
 
8
 
! Отговори
ВЕЛОАЛЕЯ преди 1 седмица
ПРЕД ПАРЛАМЕНТА И ОБЩИНАТА ЗАЩО НЯМА?! ПАРКИНГИТЕ ПРЕД ОБЩИНАТА И ДО ПАРЛАМЕНТА ЗАЩО НЕ СА ПРЕМАХНАТИ?! НАЛИ НЕ ИСКАТЕ КОЛИ В ЦЕНТЪРА?!
16
2
 
6
 
! Отговори
Охооооо преди 1 седмица
Да намалели колите в центъра искали нашичките! ОТ ДНЕС ЗАПОЧВАМ ДА МИНАВАМ ПРЕЗ ЦЕНТЪРА, КРАЙ ОБЩИНАТА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! И АКО НЯКОЙ ТУТМАНИК МИ ПРЕЧИ - НА КЛАКСОНА!!!!!!!!!!!!!!!
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Велоалеи, нещо весело, без тях още по зле.:)) статия:/Потрес! Гол колоездач тръгна по улиците, а полицията... СНИМКИ 18+/ блицоо
14
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Живущите ще паркират на последна станция на метрото и после с метрото до вкъщи.
13
2
 
6
 
! Отговори
Аз преди 1 седмица
Поредният *** от жълтопаветната гнус
12
2
 
8
 
! Отговори
Жозефа преди 1 седмица
къв е тоя льольо
11
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Искахте промяна искахте Бонев искахте Терзиев ИМАТЕ ГИ РАДВАЙТЕ И СЕ
10
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Къде е този паркинг за живущите???
9
2
 
28
 
! Отговори
Махора преди 1 седмица
За нищо не ставате подменкаджии , работите в ущърб на гражданите и гледате откъде да вземете пари за тройно увеличените си заплати!
8
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Оставка бе некЪдЪрник
7
2
 
28
 
! Отговори
Факт преди 1 седмица
В момента гей дружинка детелинка "управлява в София
6
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Честито! И отново да гласувате за ППДБСпаси София.
5
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Който е карал колело ще си го кара. Който е с кола ще продължи да си бъде с нея. Велоалея няма дя свали хората от колите. По-малко ленти е равно на по-големи задръствания и повече замърсяване! Както и да го въртят за да оправдаят глупостта която сътвориха истината е че вместо да решат проблем го направиха по-голям като не си съобразиха с хората които ги избраха, харчеха парите на същите тези хора и никога няма да си признаят че всъщност са некадърници с огромни амбиции и плачевни дела
4
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Абе важното е, че "избраните" знаят най-добре какво е добро за нас, тия дето им плащаме заплатите... така, че ще седим, ще си траем и само ще благодарим, когато Те мислят за нас.
3
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Става дума за едни пари. Боята е обикновена, колчетата скъпи по документ, но не отговарят на изискванията за светлоотражаемост както и боята. Велопътеките са по тесни от нормата, няма знаци по кръстовища. Нали взеха парите, това е важното.