Още ден включваме късите задължително, после - ако щем

Шофирането с включени къси светлини е задължително от 1 ноември до 1 март включително
1 мар 2009 08:24,
93
Още ден включваме късите задължително, после - ако щем
Снимка: Булфото

1 март е последният ден, в който задължително всички шофьори трябва да карат автомобилите си с включени къси светлини през светлата част на денонощието.

Според Закона за движение по пътищата управлението на автомобилите с включени къси светлини през светлата част на денонощието е задължително от 1 ноември до 1 март включително.

От Пътната полиция обаче съветват шофирането с включени светлини да продължи и в периода 2 март – 31 октомври, защото така се подобрява пътната безопасност и се намалява броят на катастрофите.

В 13-те държави, където шофирането с включени къси светлини е целогодишно, катастрофите са намалели с 25%.

От началото на годината у нас са станали 842 катастрофи, с 1009 ранени и 96 загинали.

След като ЕП прие закон, движението с включени къси светлини и през светлата част на денонощието ще стане задължително целогодишно за всички страни от ЕС от 7 февруари 2011 година.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
NEiO преди 15 години
Eii veche nqma da mi pishat aktove za farovete, nai-posle!!pisna mi be :D
51
0
 
0
 
! Отговори
Вече Никой преди 15 години
Да, статистики може да вадите по цял ден. А можете ли да ги анализирате?В европейските страни наистина са намалели ПТП-тата след привеждането на такива закони. Но това е най-вече заради европейския им начин на мислене, и спазването на Правилата. В България са малко тези, които наистина спазват правилата, и е твърде възможно не само тази мярка, но и никоя друга подобна мярка да не даде резултати.Защо все пак са заложили в тази идея от дата до дата, ами не "в мрачни, облачни, дъждовни и т.н. дни"? ... Защото не е възможно да се заложат и тълкуват 10 страници условия, затова! ... И ето го решението - условието е само едно. От 01.11 до 01.03 включително. Ако ще камъни да падат от небето - КАРАШ С ФАРОВЕ, и това е. Кое точно от това не ви е ясно!? Тъпaнapи такива.В България тази мярка в някои случаи доведе до обратния резултат - станаха ПТП-та на места, където без тази мярка можеше да не се случат. Например - карам си аз, излизам на кръстовище. Мрачно време, студено, стъклата са поизпотени. Оглеждам се внимателно, коли не се виждат. Тръгвам, и засичам идващо отдясно такси без светлини. Защо не съм го видял!?!? Защото съм гледал за коли СЪС включени светлини, затова.
50
0
 
0
 
! Отговори
gino преди 15 години
Като те слуша теб човек остава с впечетлението, че този закон е световна конспирация на петролните компании, за да печелят. Те горките само на твоите крушки разчитат, бедничките. Как може толкова глупави хора да има не знам. Аз като активен шофьор каращ по около 5000 км на месец смятам, че трябва да се кара на всетлини. За съжаление често дори и в ужасно лоша видимост има мноо шофьори "спестяващи" пускането на фарове.
49
0
 
0
 
! Отговори
da преди 15 години
вие да не сте от тия *** къде натискат всички копчета на таблото и ми вадят очите с онея силни ярко червени фарчета за мъгла Я се съвземете хората трамвай не виждат камо ли че фарове си запалил еми да пускаме уличното осветление и след някоя друга година могат да въведат уреди за нощно виждане
48
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Бъди гъзар за половин час! Карай ръждивия Хлопел без светлини!
47
0
 
0
 
! Отговори
Гоуф-Перник преди 15 години
Най-мразим да даваме пари за крушки, масла и гуми, най- обичаме-за тЮнинг и музичкЪ
46
0
 
0
 
! Отговори
читателче преди 15 години
Не падате на гърба си. Сигурно пика и в другите държави от Европа е през последните три години. Глупости!Когато си на пътя по 5-6 часа на ден (като мен) фаровете, насочени в очите на насрещния водач водят само до лоша акомодация и неправилна преценка на разстоянието. Всичко останало личи от статистиката.
45
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Български манталитет-и то андрешковски-не гледаме да ни е добре, ама понеже киселяка със скъпа *** кара без фарове-а нали сме яко комплексарчета-дай и ний да сме тарикати- и ний да караме на огасени, че инак-набутка, а нали най- много ни е страх да не настинем и да не се минем...Карайте си както ви се иска, ама с първата глоба и кяра ви отива по- дяволите селяни
44
0
 
0
 
! Отговори
ЧЕНГЕ НЕПОДКУПНО преди 15 години
БРАТЯ ВОДАЧИ НЕ КРУШКИТЕ НИ СА ВИНОВНИ А ЧАСТНИТЕ ШКОЛИ ДЕТО С ДЕСЕТ ЛИТРА ГОРИВО ПРОИЗВЕЖДАТ ШОФЬОР....ПЪК ЗА ПОДКУПИТЕ НЯМА КАКВО ДА КАЖА......НЕ НАРОД А *** БЕ КАЗАЛ ЕДИН БЪЛГАРИН И ТО ВЕЛИК......ТАКА СИ И МРЕМ.....
43
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
....и като гледам и тук пишат много такива
42
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Шушумига е водач, който кара кола за 30 бона, ама му се свиди да даде няколко лева за крушки да не се набута
41
0
 
0
 
! Отговори
premeren преди 15 години
Знаете ли с колко коли съм се разминавал без да са им включени светлините, при мъгла, пороен дъжд и сумрак и то в периода когато това е задължително, когато си никои закон не може да те спре.
40
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Така и така им пълним гушите с разни измислени такси, защо да пестим от нещо, което се знае, че макар и малко, може и да ни предпази на пътя?!
39
0
 
0
 
! Отговори
mimoza преди 15 години
ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ДЪРЖАВАТА ОПРЕДЕЛЯ И ГРЕШКИТЕ НА ГРАЖДАНИТЕ ,ЧИИТО ЖИВОТ ТЕХНИЧЕСКИ Е ОБОСНОВАН ОТ СРЕДСТВАТА ЗА КОМУНИКАЦИИ,Познанията на високопрофесионалната армия винаги е определяла и броя на жертвите и,Процента на смъртност дава ясна престава за какъв вид професионализъм става въпрос,Тъй като човекът и неговото семейство са в силна зависимост с този висок професионален професионализъм периферното зрение е от значение не само за конете на немеца,
38
0
 
0
 
! Отговори
Павел преди 15 години
Мда... за тези, които не знаят - при включени фарове вместо в колелата енергията на двигателя отива за завъртане на генератора...от тук повече разход на гориво
37
0
 
0
 
! Отговори
читателче преди 15 години
Не падате на гърба си. Сигурно пика и в другите държави от Европа е през последните три години. Глупости!Когато си на пътя по 5-6 часа на ден (като мен) фаровете, насочени в очите на насрещния водач водят само до лоша акомодация и неправилна преценка на разстоянието. Всичко останало личи от статистиката.
36
0
 
0
 
! Отговори
баси преди 15 години
Виждам че сте фенове на статистиката...За съжаление не намерих данни за регистрацията на коли в бг за периода 2002-2005 и след 2006. Но със сигурност пика на регистрации е в последните 3 години.През 2008 са регистрирани 600 000 по данни от КАТ. 80% от тях са над 10год....а 20% са морги детo ги карат такива без пари за крушки... ;)
35
0
 
0
 
! Отговори
читателче преди 15 години
През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща: Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите: 1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини; 2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.) Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години: 2002 959 жертви 2003 960 жертви 2004 943 жертви 2005 957 жертви * поправката действа от 1 ноември 2006 2006 1043 жертви 2007 1006 жертви 2008 1059 жертви
34
0
 
0
 
! Отговори
Възмотен преди 15 години
до ВъзмУтенОт: АнонименДа си чувал за точки в краят на изречението.Колите не биле направени да карат по 24ч. на фарове.Ти по 24ч. нон- стоп ли караш?И колко ти се качва разхода-0.50ст. на 100км.Под пари ще останеш,ако ги спестиш.В Европа сигурно карат на фарове когато е облачно и когато се покаже слънцено през облаците -гасят фаровете.Когато се скрие пак ги палят.Баси и глупостите пишете постоянно.Виж си правописните грешки "" слънцено"" ВъзмУтен''Баси ''няма такива Български думи сложи си точка и не пиши повече неграмотнико .........
33
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Ами за какво е направено ве шушомиго ***,нали по най-разообразни начини в България ти вземат парите,чети коментарите на хората,точно това пишат че жертвите по пътя са се увеличили независимо че ти -шушомигата караш на къси.