Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти

Въпреки единодушното си решение синдикатите искат преговори
Обновена: 7 ное 2011 14:53 | 7 ное 2011 13:37,
167
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
На 24 ноември влаковете ще спрат от 8,00 до 16,00 ч. Снимка: Булфото

На 24 ноември железничарите ще спрат всички влакове между 8 и 16 ч. Това са решили единодушно двата големи браншови съюза в КНСБ и КТ „Подкрепа“, обяви председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев.

Всъщност железничарите са в стачна готовност от март, когато направиха предупредителната си стачка за час, а арбитражът им разреши да преминат към ефективни протести.

Решението им за национална стачка в края на ноември е в отговор на представения в петък план за спасяване на железниците от ръководството на БДЖ. В него са включени четири точки.

Съкращаването на 2000 души без преговори с шестмесечни обезщетения. Спирането на 150 влака по губещи линии, което ще доведе до още съкращения на служители. Продаване на губещи активи като „Товарни превози“ на холдинга и увеличаване на цената на билета.

Според Бунев повишаването на цената на билета няма да подобри състоянието на БДЖ, а спирането на влакове ще лиши хората да пътуват до работните си места или до училище, особено в по-малките населени места.

„Ще има дискриминация на регионален принцип“, заяви той.

„Съкращенията в този драстичен размер ще се отразят и на сигурността в железницата“, допълни го Зорин Йорданов от КТ "Подкрепа".

По думите му около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или са пряко свързани с безопасността хора на железницата.

Синдикатите прогнозираха, че до средата на 2012 г. ще бъдат съкратени още 1000 работници.

Синдикатите се надяват на преговори

„Разчитаме разумът да надделее и щетите за гражданите и за дружеството да бъдат сведени до минимум. Продължаваме да сме отворени и да търсим преговори“, казаха още те.

Пазарлъци няма да има, категорични бяха железничарите, искаме да бъдат изпълнени само ангажиментите, подписани до момента.

„Безспорно условие, за да не спрат влаковете на 24 ноември, е подписването на колективните трудови договори“, подчерта Петър Бунев.

Позиция на ръководството на БДЖ Холдинг

По-рано през деня обаче от ръководството на холдинга дойдоха други сигнали. Владимир Владимиров коментира щетите и възможностите на БДЖ в момента.

„Тези 2000 служители, дори тук не трябва да има изобщо намеса на синдикати, тъй като това е взаимоотношение между нас и служителите. Предлагаме им шест брутни работни заплати, след което те отиват на борсата за една година.

Още по темата

Това е изключително голям жест от страна на една фалирала компания още преди две години. Тази мярка е абсолютно неизбежна. Или вървим към тези реформи, които ние сега правим и които предлагаме, или дружеството върви към фалит и към съдбата на „Кремиковци”. Това е простичката истина”, каза той.

“Работниците е трябвало да стачкуват, когато дълговете са станали 800 млн. лева”, коментира пък министърът на транспорта Ивайло Московски.

"На всички трябва да е ясно – пари на БДЖ в това състояние няма кой да даде. Ако искат, нека стачкуват и да се ликвидират железниците. В краткосрочен план трябва да се минимизират разходите и оттам нататък да се търсят пътища за подобряване на работата", посочи Московски.

Според ръководството на БДЖ, ако тези съкращения не се извършат и железницата не излезе на печалба, няма да бъдат получени парите от еврофондовете в размер на 330 млн. евро за закупуване на подвижен състав през следващия програмен период.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


167
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
4
 
28
 
! Отговори
Odkuf преди 12 години
Тези от ръководството на БДЖ са пълна крадлива гербаджийска ***. При това доста некадърна. Искам да ми посочат една страна, в която са предприемани подбни мерки. И защо ще продават "Товарни превози", знае се че подготвено за Домусчиеви като порт Бургас. На ход са синдикатите, трябва пълна блокада, пърна стачка, ама като ги знам какви са прости бг синдикатите ...
12
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Некой много мрази ЖП-то и плющи минуси здраво на тия, които ги защитават.....Бе да не би некой железничар да те е обезчестил нещо....
11
15
 
13
 
! Отговори
kire liberalo преди 12 години
Като не са съгласни да съкратят 2000 човека, ще си ходят всичките след като фалира... друг вариант няма. Начело със синдикатите....
10
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Сега да надуят цените на автобусните билети. Ухааа
9
2
 
25
 
! Отговори
Томас преди 12 години
*** - товарни превози били губещи. Не просто *** - нагли лъжци. Искат да приватизират - откраднат бдж, и като закрият 150 влака съвсем ще обрекат малките населени места и ще принудят хората да ги напускат.
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хъхъхъхъхъххъхъ "Товарни превози" били губещи....мадаммм след като се оплакваме и откъм липса на така нужните ни магистрали....ех хе хехеххеххехехе...ми губещи са сигурно като ги спират нарочно как няма да са губещи...най-евтиния наземен транспорт кат ни е губещ....И щом ръководството на компанията крещят че са фалирали не знам кво ръководство е тва...сигурно по закриване....
7
10
 
10
 
! Отговори
до 5 преди 12 години
ДА МИ *** ***!
6
28
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мачкай Бойко! Мачкай тъпите мързеливи червени жепейци!
5
13
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мачкай Бойко!Народа ще то го върне ТЪПКАНО!
4
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Правителството да разследва кой е вкарал БДЖ в такива дългове и тези хора да бъдат съдени. И да изготвят план за спасяването на БДЖ. Съкращаването на работници няма да помогне с нищо, освен че ще затрие компанията.
3
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Московски говори като, че ли той живее в друга държава и България просто не го интересува.
2
2
 
29
 
! Отговори
Владко преди 12 години
Някой задава ли си въпроса защо се допуска да се стигне до това положение? Спред мен има последователна държавна политика за унищожение на железниците. Има много начини да се внасят коригиращи действия овреме, но нищо не е направено.
1
8
 
13
 
! Отговори
VREME BE6E преди 12 години
BRAVOOO!!!!!!!!! AIDE SEGA VSI4KI NA AVTOBUSITE..NIKAKVI VLAKOVE