Вместо при минус 20 замръзва при -13°. А уж дизел!

При експеримент са открити и примеси – вода, бензин, увреждащи двигателя
2 яну 2014 10:47,
157
Вместо при минус 20 замръзва при -13°. А уж дизел!
Дизел във фризера. Снимка: архив, Булфото

Вода, утайка и първи стадий на замръзване на дизеловото гориво… само при минус 13 градуса.

Това са резултатите от експеримент на Нова тв с дизелово гориво от седем български бензиностанции – шест от водещи вериги и един по-малък обект.

При експеримента бутилките с дизела са поставени във фризер за около час, в рамките на който температурата не успяла да достигне минус 20 градуса – температурата, установена като норма у нас.

Под тази граница се приема за нормално да започнат изменения във вида, гъстотата и качеството на нафтовото гориво, но не и замръзване. Негативните промени обаче били факт дори при измерените едва минус 13 градуса.

При тази температура още в първата бутилка било установено, че кристализацията е започнала. Във втората и третата нафтата се оказало даже още по-кристализирала. Констатацията се повторила и при останалите образци. В една от бутилките дори плували ледени кристалчета.

Промяната на цвета и кристализацията се дължи на наличие на парафини и неустановени примеси в нафтата, обясни инж. Радослав Киров, управител на сервиз, който коментира, че често се сблъсква с последствията от зареждането на дизеловите автомобили с некачествено гориво.

"Такива промени в горивото при ниски температури увреждат филтрите. Обикновено вместо да пожълтяват, те почерняват в резултат на наличието на твърди примеси", обясни той.

Друг проблем е примесването на нафтата с по-евтиния бензин, посочи специалистът. Неговото наличие води до увреждане на горивната система на дизеловите автомобили, особено на съвременните, които са оборудвани с комън-рейл система. Твърдите частици пък износват буталата и цилиндрите на двигателя.

Петър Костадинов от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор обяви, че наличието на вода в дизеловото гориво не е приемливо, но отбеляза, че подобни случаи са намалели в последните години, за миналата е имало само един или два в рамките на направените проверки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


157
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
132
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До ТомаСтойностите, които гледаш на 1:26 и 3,56 са във фаренхайт, фризера е секонд хенд внос от чужбина, най-вероятно UK. 0 F = -18 C, -12F=-24C., физика 5-6 клас.
131
0
 
1
 
! Отговори
Мишо преди 10 години
Оригиналният клип с цялото предаване все още го има на Nova Play, Здравей България, Епизод 83, гледай на 2:05:30 :)
130
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Фризер, който сваля до -12 по целзий не е фризер, максимумът за да се съхраняват продукти е -18, а те често пъти свалят до -24 -26, което е точно -13 F.
129
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До ТомаРепортажът в новините е различен от този сутринта, където ясно се виждаше на минута и малко как термометърът вътре показва -13F. На Този термометър, който извадиха по новините аз честно казано нищо не видях.
128
2
 
0
 
! Отговори
Тома преди 10 години
До МишоБи ли казал в коя минута да гледам, от клипа аз не виждам добре показанието на термометъра?, извода който правя е че мн добре се вижда че, фризера може да замръзи максимално до -12г, т.е ако не ползват друг фризера няма как да замръзне до повече от -12?но може нещо и да бъркам затова питам?
127
1
 
1
 
! Отговори
Мишо преди 10 години
Гледай клипа! -13 е по дясната скала, която е в градуси Фаренхаит. По лявата скала, която е в градуси Целзий, температурата е -24. Направо не мога да повярвам какви *** работят в телевизиите и автосервизите...
126
2
 
3
 
! Отговори
Тома преди 10 години
До обективенИ аз като Тома неверният:) къде видя че "ляво съответно е -24"??? току що направих тест с моят фризер аристон, пише 1-12, термометъра който позвам в хола показа точно -12! ?защо си мислиш че е -13,но то е по Фаренхайт?
125
3
 
5
 
! Отговори
обективен преди 10 години
До vitosha.Като не си сляп, си пусни репортажа на повторение в сайта на НТ.Аз също в началото се подведох.Вижда се много ясно ,че показанието по дясната скала е -13,но то е по Фаренхайт.От ляво съответно е -24 по Целзий.Значи дизела си е много добър, щом няма добавка против замръзване.Това е истината.
124
6
 
4
 
! Отговори
vitosha преди 10 години
Да, голЕма е разликата и колкото и да повтяряте измислицата, че е по Фаренхайт, хората не са слепи.Платените лукойладжииски плъхове в атака!
123
5
 
5
 
! Отговори
Shadow преди 10 години
Между -13F и -13C разликата е доста голяма не мислите ли? Пак доказахте колко е некадърна българската журнлистика. Тая от полето ли я хванахте?
122
0
 
4
 
! Отговори
usa преди 10 години
Triabva da ima jalbi,jalbi,jalbi...:-) za da se opraviat neshtata,tova ako se sluchi v Monako ili Swizserland,ama tam prosto niama kak da se sluchi.
121
0
 
16
 
! Отговори
ЧОВЕК преди 10 години
И КАКВО ОТ ТОВА ,ВСИЧКИ ОТ КОИТО ЗАВИСИ КОНТРОЛА И ПРЕВЕНЦИЯ ЩЕ СИ ПОЛУЧАТ ПОРЕДНИЯ ВИСОК БОНУС ИЛИ ХОНОРАР ЗА Н Е И С П Ъ Л Н Е Н И ЗАДЪЛЖЕНИЯ И Т.Н. ИМА ЗАКОНИ,НО НАЛИ НЯКОИ ТРЯБВА ДА ГИ ПРИЛАГА И СПАЗВА.ЗАТОВА БЪЛГАРИНА ЩЕ БЪДЕ НАЙ-БЕДЕН И ЛЪГАН ,ЗАЩОТО ТОВА ГО ПРАВЯТ ДРУГИ КАТО НЕГО-БЪЛГАРИ
120
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
DA AMA KATO RABOTI6 NA KOMUNISTI4ESKA MUTRA I MU KARA6 KAMIONA I NAPRAVI6 EDIN KURS BALGARIA - GERMAMIA - BALGARIA KATO SI ZAREDIL GORIVOTO OT TUK . KATO SE VARNE6 MUTRATA KOMUNISTI4ESKA PO4VA DA TI CITIRA KAKAV RAZHOD DAVALI ZAVODA PROIZVODITEL NA KAMIONA . I RAZLIKAYA V RAZHODA NA6IA TAPANAR E SPIRA OT VODA4A . A NAPRAVETE SI SMETKA ZA KAKVI PARI RABOTI BALGARSKIA VODA4 NA KOMUNISTI4ESKATA TRANSPORTNA MAFIA TA I DA E FINANSIRA
119
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
от 114гледайки минусчетата явно от нова са се оказали прави - народа е достатъчно *** да се върже на тази скалъпена история. Хайде сега поръчков материал как само един дизел не замръзва и всички овце - юрвайте се натам. Пак подчертавам - не защитавам бензиностанциите - ясно е че не им е чиста работата. Но този репортаж едва ли може да се наречеобективна журналистика. Още повече - що не се бръкнаха да направят представителни изследвания в лаборатория, а се завряха при някакъв тенекиджия.
118
1
 
1
 
! Отговори
120 преди 10 години
До 114 имаш право....
117
1
 
7
 
! Отговори
СмаХнат преди 10 години
Според анализ в Германия, дизелово гориво с 2 пъти по-високо съдържание на парафин от така прокламирания и оскъпяващ горивото ЕВРОДИЗЕЛ. Но г-н Костадинов е държавен чиновник и му дремана на фара за тези подробности.
116
3
 
11
 
! Отговори
шофьор Форд преди 10 години
И с бензините е така !С 10л от Петрол минавам градско 90 км, с 10 л от Лукойл 120 км по същия маршрут! На какво се дължи това???? Колата и малшрука са същите!
115
1
 
25
 
! Отговори
opa! преди 10 години
Е.ати ши.аната държава/подчертавам ДЪРЖАВА/!До кога бе вОле български, ще мъкнеш тия продажници на гърба си, не стига че ги носиш а те и с остен те ръгат, до капка да те изстискат. Да им го ... на всики продажни *** и предатели. К'во ще стане с вас като ние изнезнем? Искам да видя как след 20ина години *** ще пълнят хазната и ще изхранват пенсионерите щото будали-българи няма да са останали и да видим как ще си събирате дупетатските заплати.
114
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Едно време ,стока,която не отговаряше на БДС /разбирай определени технически и технологични изисквания/се унищожаваше или преоценяваше.Не е необходимо да се работи винаги с тоягата и виинаги в интерес на финансовата дисциплина.Нека си работи бензиностанцията,но горивото със неотговарящи показатели да се продава напр.с 50% по-евтино.Да ги видим тогава бензинджиите.82596
113
0
 
20
 
! Отговори
И.Иванов преди 10 години
А господин Петър Костадинов кога ще си подаде оставката? В нормалните държави след подобно скандално разкритие следва това! В България няма никакъв контрол и това е страхотен проблем.