Машинисти: Локомотиви с дефекти теглят влакове

Колеги на загиналия Венко Тодоров пред Dnes.bg
Обновена: 13 юли 2014 16:29 | 13 юли 2014 14:19,
47
Машинисти: Локомотиви с дефекти теглят влакове
Георги Апостолов работи в БДЖ повече от 20 години. Снимка: Dnes.bg

Масови дефекти има във влаковите композиции, които се движат по жп линиите в страната. За това алармират колеги на загиналия машинист при влаковата катастрофа край Стара Загора - Венко Тодоров от Пловдив.

38-годишният мъж е семеен и остава две деца - момче на 3 години и момиче на 6-годишна възраст.

Още по темата
"Работил съм с него, ще го запомня с всичко добро, две малки деца остава”, заяви пред Dnes.bg Георги Апостолов, който работи в БДЖ повече от 20 години.

Машинистите твърдят, че влакът, който дерайлира край Калояновец, е спазил скоростта за движение, защото разрешената скорост в участъка на катастрофата е 100 километра в час. Големият въпрос е каква светлина е светел семафора и дали са знаели, че трябва да се отклонят. Машинистите разказват, че понякога ръководството ги кара да излизат на път с неизправни локомотиви.

"Примерно с неизправни чистачки или спукано предно стъкло нямаш право да излезеш, а те принуждават да го правиш, защото нямало пари за ремонт”, твърди един от машинистите в Локомотивно депо-Пловдив.

650 лева е средната заплата за един машинист. От Локомотивното депо в Пловдив се оплакват от ниското заплащане и настояват за по-добри условия на труд. Според тях е необходима сериозна инвестиция в БДЖ, за да се подобри състоянието на влаковите композиции.

"Вътре в кабината на старите локомотиви няма климатик, температурата достига понякога 50 градуса, а шумът е по-силен от допустимия”, заяви пред Dnes.bg Митко Иванов, който също дълги години работи като машинист.

Общо 14 души бяха ранени при влаковата катастрофа с бързия влак София-Варна. Засега е ясно, че по време на инцидента локомотивът се е обърнал и се е ударил в третия вагон. Четирима души остават в болницата в Стара Загора.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименСтига с тази турция добре че са евреите и американците .а ние сме сами отникъде нямаме подкрепа.ЯВНО ПРОБЛЕМА Е ВЪВ СВЕТОФАРА ОТ РЪКОВОДСТВОТО
13
3
 
9
 
! Отговори
mm преди 9 години
От вчера чета коментари и не мога да се начудя, аджеба, откога всички станаха толкова компетентни железничари? Говорите за претупана работа по ремонтите на железния път и неизправна техника, а сигурно според вас влакът завива с волана в кабината. Хал хабер си нямате от правилниците за движение на ПС, от условията на труд и всички онези дяволити детайли на работата...
12
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Месечни заплати от650 лв за машинист и 700 лв за лекарЕгати европейцитеКои гадини ни държат в такава мизерия?Хайдуци!
11
2
 
10
 
! Отговори
до някой си велофан преди 9 години
Колко стотинки е нощния труд ?Сигурно е скочил?Баси *** си.
10
0
 
27
 
! Отговори
Градушка ааааа преди 9 години
Цялата ни жп мрежа е от времето на хитлер,все още има *** дървени положени през 1942г.Локомотив и стар да е пак може да се стегне и да го направиш да лети,но когато релсовия път е от 2-та св.война няма как да избегнеш хиляди катастрофи,иска се ремонт на цялото жп трасе подмяна на всички съоражения и въвеждане на електронно управление.А заплати под 2.500лв.не трябва да има за машинисти...
9
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кой е лапнал паричките за ремонт на жп линията?Който ги е лапнал,той сега фабрикува фалшиви причини за катастрофата,а "" журналистчетата"" чуруликатЕгати продажните канарчетаЧе нямате ли съвест бе?Поне един да си свърши работатаАма то цялата медийна мрежа е един Октопод,и да искат,няма да им позволят да кажат истинатаПо-рано Свободна Европа ни осведомяваше,сега и на тях не им пукаПо-зле сме от комунизъма
8
0
 
15
 
! Отговори
stst преди 9 години
До Камаз-Сила!Явно бирата ти е дошла в повече и си писал глупости, но искам да споделя нещо което е истина от 88 година и ако всичко е още така не се учудвам за катастрофите.Бях студент и ме разпределиха за лятна бригада/ тогава имаше такива/ в ЛВЗ Русе, демек локомотиво вагонен завод, не знам има ли такова нещо още. Ремонтирах един от редукторите на локомотивите. По документи всички лагери трябваше да се сменят, така и правех, на четвъртия редуктор идва бригадира и ми казва " ти луд ли си бе
7
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
В Турция в мините в град Сома миньорите получават по 820 лв. (12000 турски лири) заплата. Едва след трагедията, сега има предложение малко да им вдигнат заплатите.
6
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Трябва да се създаде комисия за защита на работниците (както има комисия за защита на потребителите), защото сега нищо не защитава работниците от работодателите. Синдикати реално няма, все едно живеем в комунизма, където синдикатите бяха казионни и защитаваха единствено работодателя. В днешно врме работниците в България продължават да са безправни както по времето на комунизма. Фирмите нямат интерес от това работниците да имат права, но това, което става в България не е нормално.Няма морал.
5
2
 
57
 
! Отговори
Бял данъкоплатец преди 9 години
650 лева заплата на човек който управлява мегатонно съоръжение за превоз на стотици хора!!!!!!Че то в автомивката до нас сополанковците дето работят с бакшишите взимат толкова.СРАМОТА!!!!!!
4
0
 
13
 
! Отговори
ДДД преди 9 години
Наскоро имаше една статия относно как се върши жп ремонт/строителство с измами на държавно ниво. Реално погледнато нарочените за спечелване фирми с укриват доста дълго като през това време се възлага на държавни такива. Примерна верига : Държава-НКЖИ-ПодизпълнителТСВ-подизпълнител-под-подизпълнител-Фирмата Х. Така кражбите са много ама по малко, та не се разбира лесно. А за изпълнението : много баби - хилаво дете. Да не говорим, че вече железния път отдавна трябваше да е безнаставов !
3
14
 
3
 
! Отговори
Камаз-Сила! преди 9 години
Аз 88г. На Гара Болшевик до с. Алдомировци дърпах дизелов локомотив с Камаз 55111(самосвал) да запали къв Цирк беше!!! Така ги палехме с дърпане. И сега е така!
2
4
 
37
 
! Отговори
ПЖИ преди 9 години
Е как така локомотивът /около 100 тона/ се е обърнал и е прелетял до третия вагон та да се удари в него, и при полета си направил няколко салто морталета та да му се смачка точно челната кабина? Меай нарочно вчера никъде не се появиха негови снимки. Абе много ремонтирани тези линии пък навсякъде наоколо треви, кога поникнаха по новото трасе? Май откраднахме едни пари за ремонти на жп инфраструктура ама свършихме работа отгоре отгоре, колкото да приберем паричките.
1
2
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Преувеличавам ли ако кажа, че приличаме на страна от третия свят.Никъде няма такава простотия, нито в бившите соц държави.Последни сме по всичко.