Възможно ли е? Селска полиция срещу джигитите

В Румъния моделът работи вече 8 години
17 май 2015 22:19,
44
Възможно ли е? Селска полиция срещу джигитите
Снимка: Булфото

Наричат района между София и Драгичево "участъка на смъртта" заради огромния брой катастрофи. Голяма част от тях - заснети от свидетели. Светофар край селото е сложен, за да намали инцидентите, но напразно.

"Те се движат по един международен път, а всъщност тук има светофар. И високата скорост, и наклонът, особено в дъждовно време, е предпоставка за много сериозни катастрофи”, обясни пред bTV Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Край Драгичево има и втори участък, наситен с катастрофи. Навсякъде там са разпръснати части от автомобили. Има и много паметници на загинали.

Местните хора твърдят, че в селото рядко патрулират полицаи. А спасение им предлага Асоциацията на българските села – селска полиция. Модел, който работи вече 8 години в Румъния.

"Една патрулна кола покрива територията в зависимост от броя на населението на няколко села. Знаете, който е минавал през Румъния, че никой не може да си позволи да кара с над 50 км в час през дадено село”, казва Борислав Борисов - председател на Асоциацията на българските села.

От МВР засега не поемат ангажимент да превърнат в реалност тази идея.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
1
 
0
 
! Отговори
До до 39 - 3 преди 8 години
който да следи, гледа, контролира, обгрижва, наказва и каквото още се сетиш. Защо все някой трябва да бди над нас за да не направим погрешна стъпка. Както и да го погледнеш, нещо нефелно има в идеята някой да мисли и да решава вместо мен дали да се качвам пиян да карам, дали да надуя колата до колкото дигне по пътя за морето и да се похваля после с видеото или като направя беля да избягам. Мисля си, че повечето от нас отдавна са пораснали и могат да носят отговорност. Без да им е крив точно КАТ.
31
1
 
0
 
! Отговори
До до 39 - 2 преди 8 години
началници, които се назначават от Министерството или по стара традиция, когато се обади някой за едно наше момче. В крайна сметка, всичко опира до политическия цирк и спектакъл, чиято публика по неволя сме всички ние. И доброназорно участваме вече 26 години.Щом смяташ, че КАТ е първоизточника на всички беди в БГ-то, дай през Фейс-а да те издигнем за началник на службата и да й решиш отведнъж всичките проблеми и кривици. Ще реализираш исконната мечта да наредиш до всеки роднина по 1 милиционер,
30
1
 
0
 
! Отговори
До до 39 преди 8 години
Бъркаш. Нещата не започват и не свършват с КАТ. Защото КАТ е само една от институциите, олицетворяващи хала на държавата и държавността.За последните две трябва много повече от плащане на данъците. Редно е и е добре, човек да си плаща редовно данъците. Защото част от тях отива за социални, здравни, просветни и т.н. нужди. Но само по себе си не е достатъчно. Трябва и възпитание, трябва морал, трябва определен стереотип на мислене - на полза роду.КАТ работи съгласно закона и се ръководи от...
29
1
 
1
 
! Отговори
До 39 преди 8 години
Нещата запчоват от КАТ и ... там свършват. При по-сериозните случаи, за да се стигне до съд, трябва преди това КАТ да са си свършили работат, но това е най-малкия проблем, защото това е след дъжд качулка, т.е. след като е станала белята се появява КАТ, а трябва КАТ да го има при всяко нарушение на пътя, т.е. преди да загинат хора, а не аккто е сега след като са загинали. Тогава и нарушенията ще намалеят драстично, а след тах и катастрофите и загиналите. Иначе се воюва с следствието, а не с причи
28
2
 
0
 
! Отговори
до до 37 преди 8 години
Значи за всяка сполетяла ни беда през последващите години, удобно ще виниш ... КАТ и реципрочните й.Не моделът #КОЙ?, не политиците, не корупцията по всички етажи, не дупетатите творящи на воля интересчийски скудоумия, не съдебната система и порочните й практики да дава по година условно за всяка жертва на пешеходна пътека, сещай се за Стави(й)ски и подобните му случаи, а точно КАТ, като под трибуквието може би разбираш някакви безименни униформени в храстите...Твоя работа, пожелавам късмет!
27
1
 
1
 
! Отговори
До 37 преди 8 години
Точно КАТ са виновни, че сядат зад волана след като са се направили на тарамбука. Приничната е проста - ненаказуемостта. КАТ глобява за едно нарушение на всеки 1-2 милиона нарушения, т.е. практически нищо не прави. Ако КАТ си вършеше работата, много малко от пияните шоьфори щяха да шофирта пияни. В случая става дума за нещо много по-общо - всеки нарушител на закона /не само шофьорите/, много по-рядкло би нарушавал закона, ако знае, че почти сигурно го чака санкция. Затова КАТ са основния виновни
26
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не може все КАТ да ни е виновен. През последните години "катаджия" се превърна в синоним на всичко друго, но не и на съвестно изпълняващ ролята си пътен полицай...Но не мисля, че КАТ кара когото и да е от нас да сяда зад волана след като се е направил на тарамбука и едва ли заставя някого да натисне *** на газта до ламарината.А проблемът с пътищата през населените места си е още от Соц-а. Тогава трафикът беше с пъти по-малък, но пак нямаше пари за обходни пътища, а сега - съвсем.
25
1
 
1
 
! Отговори
Ozzy преди 8 години
Нека КАТ или Агенция Пътна инфраструктура да обяснят защо основните международни пътища минават през села и градове, без да ги заобикалят? Там са замесени интереси, защото примерно ако има заобиколен път кой ще спре да кажем на с. Български извор или на с. Обнова. Местните селски феодали си гонят интереса, а той е трафикът да минава през селото.
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Колкото повече ограничения и санкции, толкова повече нарушения, катастрофи и загинали. Това става, защото отдавна е премината разумната граница на санкциите и ограниченията, които КАТ ни налага. Това разбира се не е учудващо, защото от КАТ нищо полезно или разумно не е излязло, откакто се помня. Заради КАТ сме на този хал, въпреки че КАТ ни манипулират, че ние сме си били виновни.
23
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Направете обиколни пътища на селата. В България всички пътища минават през центъра на селото.----------------------Не достига сивото вещество
22
1
 
4
 
! Отговори
Кратун преди 8 години
До Анонимен Освен полицай и лекар трябва да има и достъп до административни и банкови услуги (може и по интернет + банкомат), достъп до образование, ако искаме да млади хора с деца по селата. Толкова много неща могат да се направят, за да се улесни животът на хората, но т.нар. ни "политици" имат единствения приоритет да крадат колкото може повече и да се надцакват едни други.
21
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Направете обиколни пътища на селата. В България всички пътища минават през центъра на селото.
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ако хванеш с годни доказателства някое нарушение, получаваш примерно 40% от глобата.---------Това е пробвано и то не става
19
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Във всяко населено място трябва да има полицай и лекар на бюджетна издръжка. В противен случай, накрая всички ще живеем в София, Пловдив и Варна.
18
2
 
10
 
! Отговори
Истината преди 8 години
От скоро върви целенасочено промиване на мозъците, как безопасността на движението щяла да се подобри ако ни треснат още по-високи санкции, което очевидно е невярно. Сегашните санкцуии са прекалено високи, но се вижда,ч е това не помага, а не помага заради КАТ. Това, което се нуждаем е КАТ да се закрие и да се замени с работеща структура с нови хора. Вместо това ще плащаме все по-висок рекето на КАТ и ще продължим да шофираме по същия начин.
17
2
 
0
 
! Отговори
gost преди 8 години
за какво лие това само самия родител има думата ако тои даржи на ред и има контрол смисала от тия глупости ги няма само даржавата пари да раси *** интересно мие родителя пиян какав пример дава на детето си
16
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
когато няма полиция в тая държава,селяните с каруците ще излязат да контролират движението в населените места
15
2
 
2
 
! Отговори
toko преди 8 години
до 10Та казваш,в Румъния по-малко се изтребвали,Не знам от къде ти хрумна подобна глупост,аз живея в Букурещ от 8г,та предишни консул ми каза,че за 2012 жертвите при тях са били 8000.Вярно е че те са почти 3 пъти повече като население,но все пак пак не превъзхождат в пъти,а относно толератността-не е вярно,доста по-ниска култура на шофиране имат,единственото е това ,че наистина повечето спазват ограниченията в населените места
14
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По селата анархията е тотална.Всяка вечер в кръчмата отиват с колите , за да си покажат селяндурщината , след което тръгват пияни.Но вместо да взимат мерки, там където е анархията , те гласуват невероятни по размера глоби.Вместо да освободят София от джигити и *** , ги използват за мотив да налагат глоби на нормалните хора , за какво , за неправилно паркиране.Акъл море , глава шамандура , казват хората.Важи за депутатите.
13
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
СТИГА ВЕЧЕ С ТАЗИ ПОЛИЦИЯ БЕЕЕЕЕЕЕ....ДА ОПРАВЯТ ПЪТИЩАТА