Влакът факла летял с 30 км/час над разрешеното в Хитрино

Засечената скорост била 71 км/ч при разрешени 40
Обновена: 11 дек 2016 12:57 | 11 дек 2016 12:55, Камелия Цветанова
145
Влакът факла летял с 30 км/час над разрешеното в Хитрино
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Депутатът от РБ Гроздан Караджов, който е в състава на парламентарната транспортна комисия, е получил информация, че влакът, който предизвика трагедията в Хитрино, се е движил с повече от 30 км/час над разрешеното.

Още по темата

"Засечената скорост на влака е била много по-висока от разрешената - устройството е засякло 71 км/ч при разрешени 40. При скорост от 40 км/ч вагоните не може да са така разпилени. Всеки един от тях е над 80 тона", коментира Гроздан Караджов в студиото на Bulgaria ON AIR.

Той добави, че няма практика в железниците да се правят композиции с толкова много вагони със взривоопасни товари. По думите му не бива в конкретния случай да се спекулира, че техническа или човешка грешка е довела до трагедията.

"Отговорността в наказателен смисъл винаги е лична. Трябва да се промени съдебната система, за да носят солидарна отговорност и тези нагоре. Въпросът е политически, когато стане такава тежка авария", каза още гостът в "България сутрин".

Караджов уточни, че милиарди са средствата, които са инвестирани в железопътната структура в Южния централен коридор, но Северна България е тотално изоставена.

"Винаги при такъв инцидент се проверява възможността това да е направено умишлено и да е искал да извърши атентат. Това е само хипотеза. Не трябва от трагедията на хората да се прави грозен политически ПР", коментира още Караджов.

Цялото интервю гледайте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
30
 
5
 
! Отговори
хммм преди 7 години
аре стига вече с това Хитрино бе, оляхте се. От 14 новини на предната страница 13 са такива. Наистина е лошо това което се случи но може ли три дни да слушаме сега само за това, нищо ли друго не се случва в тая държава.
24
0
 
17
 
! Отговори
до 15 преди 7 години
Локомотивите на Булмаркет са серия 86 и 87. Като имат компютър за данни и управление. На единия модел данните от скоростомера се свалят с лаптоп, а на другия се записва на дискета. Капиш?
23
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
70 км/ч е прекалено висока скоорост за подобна композиция, особенно в район на гарата, съмнявам се че се е движил с толкова, освен ако не е имал проблем със спирачките
22
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Плевнята къде е?
21
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 24Никой не говори за спиране на търговията, трябва да си има ред, ходи в Германия да видиш дали през деня ще видиш цистерна с гориво да се движи в някой град, като трябва да влезе в някое населено място спирта ги чакат, като получат резрешение тогава влизат за доставка
20
0
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сега ако Държавата си е на място да се построят нови къщи на потърпевшите да се види че Държавата мисли за своите Поданици.А който е виновен да си плати после,но хората трябва да бъдат обезпечени навреме а не като в Стражица,Бисер или Аспарухово.Говорим за 3..4 милиона лева толкова ли не могат да се отделят.Нямам думи.326 лева или там колкото бяха...Подигравка.
19
7
 
8
 
! Отговори
до 15 преди 7 години
В тия стари локомотиви всичко е на ръчно управление.
18
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не е това причината! Стрелките трябва да издържат такава скорост! Редовно влакове влизат в отклонение с такава скорост и нищо!
17
1
 
18
 
! Отговори
До 8 преди 7 години
Че товара е опасен, е опасен. Но не може да се спре търговията и превоза на стоки. Яе спри всияки тирове, които превозват химикали и горива през градовете. Проблема не е в товара. Проблема е в неподдържаната инфраструктура. И докато никой чиновник не си поеме отговорността, такива трагедии ще продължава да има. Докато се позволява да се ползват релси, които от 15 години са за ремонт, а такъв не се прави - то виновните в затвора. Не трябва да има милост.
16
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Брей !. Тоя влак е по бръз от пътническите .
15
0
 
40
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 7 години
Както още вчера прогнозирах машинистът ще опере пешкира. Той, че кой друг ?!Щях да остана много изненадан, ако някой министър или собственика на фирмата превозвач Цеко Минев се окаже виновен.Бушончето ще изгърми и толкоз.Това е толкоз просто и логично !
14
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До МнениеЕстественно че за опасни товари трябва винаги да се избират маршрути заобикалящи населените места, в Германия дори и за камионите с гориво им се налага да заобикалят населените места, има си специален режим за придвижвне
13
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Значи той направо е бил като японските влак стрела.
12
5
 
14
 
! Отговори
Джурналист преди 7 години
Стари влакове + стари релси (стара инфраструктура) + превишена скорост + некомпетентност = непредумишлено убийство за машиниста и съд за България в Страсбург
11
0
 
3
 
! Отговори
до 14 Мнение преди 7 години
Колега , ти изби рибата..
10
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Как са засекли скоростта ?. На думи ?. В тия локомотиви има ли компютърна система ?. Съмнявам се.
9
7
 
10
 
! Отговори
Мнение преди 7 години
До Анонимен 11 За опасните товари трябва да се изградят специални заобикалящи населеното място релси...Браво бе! Умник. Нинова ще те предложи за министър на транспорта.
8
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ами машиниста ще е виновен я, кой ще е виновен? Ако е карал с по-голяма скорост от разрешенето, ако е имал навика да краде и продава това което превозва, в този случай кой може да е виновен? То че и инфраструктурата е калпава е ясно. Не знаем истината за случая, каквото и да говорим трагедията си остава за ония които го изпитват на собствен гръб. Бъдете благодарни, че нещо не е гръмнало във вашия квартал.
7
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 10За товарна композиция от 2000 тона, 70 км/ч си е летене навсякъде по света, особенно в близост до населено място
6
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Основения проблем е че се допуска подобни опасни товари да преминават през населени места, я си представете че на гарат е имало повече хора чакащи някой пътнически влак или още по-страшното имало е и пътнически влак