Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!

Министърът на туризма: Това е недопустима практика
10 авг 2017 10:57,
373
Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!
Кадър: "Нова телевизия"

Собственикът на ресторанта, поискал по 20 лв. такса "празен стол" на свои клиенти, обясни, че това е изолиран случай. Идеята била негова и била само за конкретните гости.

"Разберете, сезонът е кратък, разходите са ни големи, събота ни е пиков ден", каза собственикът Тони Матеев.

Междувременно министърът на туризма Николина Ангелкова пък отправи критики към него и обясни, че събирането на пари за празен стол е недопустима практика.

Скандалът избухна вчера, когато потърпевша клиентка публикува във Facebook касовата бележка с начислената такса "резервиран стол" - 80 лв. за четири незаети стола на масата.

Още по темата
Според собственика на заведението това се наложило, защото те резервирали маса за 10 души, но пристигнали 6-има. Жената, публикувала сигнала, не се появи публично, но в поста си в социалната мрежа се оплака от лошо отношение на персонала към нея и приятелите й. Тя твърди и че групата е предупредила, че ще е по-малобройна още при влизането си.

Тони Матеев отрича това. Той отрича и хората му да са се държали грубо и връща обвинението – клиентите се държали лошо и сервитьорът дори отказал да ги обслужва.

Иначе той е категоричен, че такса "празен стол" е  лоша практика.

"Това е мое решение, това е лоша практика, може и да сме взели неправилно решение", каза Матеев пред "Нова телевизия". Собственикът обясни и че заведението му предлага не просто храна, а цялостно изживяване.

"Абсолютно недопустимо е да има такса празен стол", отсече в ефира министърът на туризма Николина Ангелкова и допълни, че човек няма как да предвиди всички обстоятелства, когато резервира маса.

Тя припомни, че още снощи е направена проверка на заведението по разпореждане на премиера. "Като цяло услугите отговарят на двете звезди", каза тя.

"За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява такса празен стол и да се иска от хората да присъстват на място", каза още Ангелкова.

Според нея всеки трябва да си калкулира рисковете и да има план Б, когато пропадне резервация.

"Искрено искам да вярвам,  че това е единичен случай и се надявам хората които имат такива богати преживявания да сигнализират и медиите и министерството", каза още министърът.

Собственикът на ресторанта пък отвърна, че трудно намира персонал и тази година се е наложило да взима хора от Украйна. Според него причината за това не е само в изолирания случай на неговата такса.

От Комисията за защита на потребителите пък обявиха, че ще наложат санкция на заведението. Председателят й Димитър Маргаритов също обяви такса "стол" за недопустима.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


373
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
2
 
26
 
! Отговори
БГ преди 6 години
......единичен случай!!! За това ли е заложен в касовия апарат като "артикул"?Сега ти давай на хората по 20 лв за пълен стол!!!!!
46
3
 
14
 
! Отговори
Охранителят-София преди 6 години
Ами миналата година мой познат на Созопол взе заведение под наем и приключи сезона почти на 0 ,но не е вземал такси за такива глупости!!! Мизерника си е ***!
45
10
 
9
 
! Отговори
Пан преди 6 години
До Lan, те пък като дойде полицията ... Те за катастрофи не идват на място, че за някаква разправия. Като са резервирали нашироко, да си плащат.
44
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
СЕГА ОТ НАП ДА ЗАТВОРЯТ ЗАВЕДЕНИЕТО И ДВЕ СЕДМИЦИ ДА МУ ПРАВЯТ РЕВИЗИЯ НА ТОЗИ АЛЧЕН НАГЛЕЦ.
43
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако съм аз ще си изляза и да си търси други хора да му плащат измислените такси.
42
3
 
18
 
! Отговори
Lan преди 6 години
Бау,ако се държи непристойно клиентът - викаш полицаите и го прибират за дребно хулиганство. НЕ си "отмъщаваш" в законова държава! И мога да кажа, че полицаите дойдоха за 7! минути последния път.
41
21
 
13
 
! Отговори
Мария преди 6 години
Донякъде е прав човека, слад като резервираш следва да ползваш. У нас има много тарикати, вечер човек като отиде да седне някъде и гледа цели заведения празни и на масите виси по едно резерве, а хора няма. Като попиташ за място, ами нямало. От всичките тези резервации после една част никакви не се появяват.По-правилното обаче е да не се приемат резервации, защото с такива тарикати като у нас тази система не работи добре.
40
2
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Цените са пладнешки обир, той намерил начин да печели и от недошлите...нема такъв наглец.А още по-гадното е че държавната администрация се сезира от новинарски емисии, ако си работеше редовно, това нямаше сега да го говорим.До кога?
39
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Виждал съм как собственици на заведение гонят клиенти които нищо не са поръчали и само седаят. И аз и тези клиенти сме единствените в заведеянието. Заведението е почти празно.
38
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сезона бил кратък и имало много разходи...Ясно ... поредния млад меринжей, който иска за един сезон милионер да стане.Другия път да таксува и несервирания алкохол, непоръчано ядене, неизползвани прибори, чаши, неизползван басейн и т.н
37
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе Тони , сложи малки маси и като не дойдат 4 -*** вадиш едната и готово ! А ,иначе те разбирам ,то тея поне са яли, че има едни нагласени начервени 2бири и 1картофи цяла нощ седят.
36
1
 
11
 
! Отговори
до 27 преди 6 години
Какво каза? Я пак...нямало закон който да те задължи да настаниш или обслужиш клиент!? Ти добре ли си? Информирай се малко преди да ръсиш глупости!!!
35
1
 
36
 
! Отговори
Elen преди 6 години
Много обичам Созопол, но от години не ходя там. Те по принцип созополчани са доста алчни хора, но с намаляването на туристите са се увълчили съвсем. Последното ни посещение на българскто черноморие ни създаде точно това впечатление - че не сме гости а наптрапници. И в хотела и в ресторантите - карат ти се и те навикват. Клиентите на ресторанта не са виновни, че сезонът е краъук. С това поведение на г-н Тони сезонът ще приключи преждевременно.
34
1
 
24
 
! Отговори
Алов преди 6 години
Абе тези все пак са поръвали като за 10 човека. !50 кинта сметка малко ли е? Сигурно ако бяха дошли 10 човека да пият по 2 бири щеше да му е по-добре.
33
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ами ако се обадя и резервирам за събота вечер 5 маси за 50 човека, а отидем само трима и пием по един чай, това пак ли ще е ок??мисля, че трябва да има отговорност при резервациите, не може да затвориш цялата кръчма, а отидеш сам и пиеш една вода... който не може да отиде, да се обади предварително за да го отпишат, а не да държи персонала в неведение, и да си правят хората грешни сметки заради него...
32
1
 
18
 
! Отговори
Lan преди 6 години
тТт,абсолютно! От НАП се скатават, а този е и техен клиент...и те могат да го обрулят най-добре!
31
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако донеса медицинска бележка ,че другите от компанията са болни и приложа лабораторни изследвания и рентгенови снимки, колко ще ми е отстъпката за празен стол?Ако обаче са се залюбили снощи и са решили внезапно да си остават в хотела, ще е неудобно малко с доказателствения материал, та по-добре да им платя,...човещинкаDD
30
2
 
19
 
! Отговори
гого преди 6 години
да го затварят тоз умник, горкия чак да се разплачеш...
29
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ходих няколко години на частен хотел в Синеморец. Уж културни хора, възпитани, но като видях с какво храни хората, започнах да ходя като си носех качествено месо и зеленчуци, кафе и напитки. Купуваше на гадното от Метро Бургас, най-евтините домати и краставици, ходеше да проси домати от градините. Да, има разходи по един малък хотел, основно тока и водата. Хората се договорят, той не ги чака, дава стаите на други. Не му пука, наглост. Кажете, като видиш това, как да не се отвратиш?
28
5
 
13
 
! Отговори
Бау преди 6 години
Знаех си, че е нещо такова. Кой точно е бил грубия и невъзпитания няма да стане ясно. Огромна грешка от страна на собственика. Вече има социални мрежи такива 'отмъщения' няма как да останат незабелязани. По-добре им плюйте в храната ако са лоши клиенти и толкова... Има ужасни клиенти мислещи си, че всички са им длъжни и могат да правят всякакви мизерии. Пречат на останалите и т.н.