Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!

Министърът на туризма: Това е недопустима практика
10 авг 2017 10:57,
373
Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!
Кадър: "Нова телевизия"

Собственикът на ресторанта, поискал по 20 лв. такса "празен стол" на свои клиенти, обясни, че това е изолиран случай. Идеята била негова и била само за конкретните гости.

"Разберете, сезонът е кратък, разходите са ни големи, събота ни е пиков ден", каза собственикът Тони Матеев.

Междувременно министърът на туризма Николина Ангелкова пък отправи критики към него и обясни, че събирането на пари за празен стол е недопустима практика.

Скандалът избухна вчера, когато потърпевша клиентка публикува във Facebook касовата бележка с начислената такса "резервиран стол" - 80 лв. за четири незаети стола на масата.

Още по темата
Според собственика на заведението това се наложило, защото те резервирали маса за 10 души, но пристигнали 6-има. Жената, публикувала сигнала, не се появи публично, но в поста си в социалната мрежа се оплака от лошо отношение на персонала към нея и приятелите й. Тя твърди и че групата е предупредила, че ще е по-малобройна още при влизането си.

Тони Матеев отрича това. Той отрича и хората му да са се държали грубо и връща обвинението – клиентите се държали лошо и сервитьорът дори отказал да ги обслужва.

Иначе той е категоричен, че такса "празен стол" е  лоша практика.

"Това е мое решение, това е лоша практика, може и да сме взели неправилно решение", каза Матеев пред "Нова телевизия". Собственикът обясни и че заведението му предлага не просто храна, а цялостно изживяване.

"Абсолютно недопустимо е да има такса празен стол", отсече в ефира министърът на туризма Николина Ангелкова и допълни, че човек няма как да предвиди всички обстоятелства, когато резервира маса.

Тя припомни, че още снощи е направена проверка на заведението по разпореждане на премиера. "Като цяло услугите отговарят на двете звезди", каза тя.

"За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява такса празен стол и да се иска от хората да присъстват на място", каза още Ангелкова.

Според нея всеки трябва да си калкулира рисковете и да има план Б, когато пропадне резервация.

"Искрено искам да вярвам,  че това е единичен случай и се надявам хората които имат такива богати преживявания да сигнализират и медиите и министерството", каза още министърът.

Собственикът на ресторанта пък отвърна, че трудно намира персонал и тази година се е наложило да взима хора от Украйна. Според него причината за това не е само в изолирания случай на неговата такса.

От Комисията за защита на потребителите пък обявиха, че ще наложат санкция на заведението. Председателят й Димитър Маргаритов също обяви такса "стол" за недопустима.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


373
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
17 - Собственика е в правото си да откаже, да настани тези хора. Няма закон, който те задължава, да настаниш или обслужил клиент. Не можем само да отказваш, ако причината е в на расово, религиозна или етническа основа. И колко си незапознат с човешките същества ... Но какво да се прави.
26
0
 
31
 
! Отговори
Сашо преди 6 години
А защо нищобне казаха за това, че не издават касови бележки?
25
3
 
39
 
! Отговори
тТт преди 6 години
Всъщност тази проверка проверила ли е защо не е издаден касов бон от касов апарат, свързан с НАП? Никъде отдолу не се вижда код и емблемката с картата на България. които изрично трявба да присъстват, ако е издадена от лигитимен касов апарат.
24
1
 
8
 
! Отговори
стига толкова! преди 6 години
бе нещо мътно има в тази куха сага! Доста ни занимават с полулъжи и полуистини!
23
1
 
29
 
! Отговори
Lan преди 6 години
Абсолютно цялостно е било изживяването, спор няма! Цялостно отвратително....
22
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Салмон - Затова е време да се подбира. Не влизайте в първата дупка, която видите. Търсете ревюта из бета. Отнема 5 минути. По-добре да потърсиш, октолкото да дадеш 100 лева за гадна храна и лоша атмосфера, а салмонела ти да стане на салмонела.Оплаквайте се в институциите, протестирайте, разпространявате информацията, търсете си правата. Родителите ни мрънкаха 30 години, без да действат. Затова сега ни таксуват за стол. Ние, не трябва да сме такива.
21
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така де - ден година храни! А такса за неизпита ракия или бира слагат ли? За заемане на място в ресторанта как ги таксува?
20
2
 
19
 
! Отговори
До Салмон преди 6 години
То да не е само в Созопол? Това е в голямата част по нашето Черноморие. Но въпреки всичко се намират мазохисти дето ще кажат ходете си на камъните в Гърция, на мен тук ми е добре.
19
2
 
14
 
! Отговори
Коко преди 6 години
Деспасиииитоооооо !
18
6
 
26
 
! Отговори
gosho преди 6 години
аз пък отивам у гръцко да хапна прясна морска храна и да се насладя на прекрасното обслужване
17
15
 
14
 
! Отговори
не го оправдавам преди 6 години
Но, тази година на Приморско на плажа търсихме маса за обяд за 7 души -гладни ! ,а всички маси заети с по 2-*** с по 2 бири .Собственика бесен -наготвил манджи,салати ,супи ,а няма места.Аз лично бих седнала на маса с чужди хора, но повечето българи не.
16
5
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
частично го разбирам бакшишчето, резервират ти най голямата маса защото идва група и идват 6 от 10, на много места, за рождени дни са ми искали капаро по 10лв на човек, пък аз дали ще докарам 20 или 15 човека съм им дал 200.Сега идва втората ръка, да бяха на по бира само да го инзервят и да иска да си изкара парите от масата, ама по бележка са яли само глезотии и са направили приличен оборот за 6 души. 170лв само за храна 28 на човек, на колко други маси седнали на бира с картофки има това?
15
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"прав е човека, правят резервация, после не идват - безотговорни хора."Е добре направили са резервация за 4 души примерно, но идват двама, другите двама от компанията поради няква причина са се отказали... Дошлите двама каква вина имат? Те като са дошли да са ги били настанили за маса за двама!!!
14
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Прав в човеко, като може да брули клиента и никой не скача, защо да не го прави. На нешето Кафяво море искат за 3 месеца да захлебят за 3 години. Да си купят X5, да сменят жената с млада и цицеста, да си вземат охрана за респект, и още екстри. Къде по света така се отнасят с клиентите? Само у нас. Огромна част вече ходи в Гърция. Спестява си тази ужасна простотия и лакомия. В някои частни хотели са отворили *** за пари, договаряш период за почивка, иска 30% напред???? Ако се разболееш, к'о п
13
2
 
20
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 6 години
Тая министърка ме прецака, сигурно е пратила местни да проверяват заведението, а те са си гъсти там. не ми се вярва да всичко да е наред в този хоремак. *** както и да е, важното е че се показах загрижен пред обществото.
12
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сезонът е кратък.....ааааа.Земята се върти иидва зимаDDD, която мъдрият селянждър НЕ ЗНАЕ как да "усвой"Сега сезирайте Чък Норси да оправи земната ос така че екватора да се подне наз Созопол и ...нека да е лято и печката на 6
11
0
 
60
 
! Отговори
Салмон преди 6 години
В СОЗОПОЛ НЕ СА СЕ НАУЧИЛИ ДА РАБОТЯТ И ДА ОБСЛУЖВАТ КЛИЕНТИТЕ СИ ТАКА , ЧЕ ДА СА ДОВОЛНИ ... В ЕДИН РЕСТОРАНТ НИ СЕРВИРАХА ПОРЦИЯ РИБА ЗА 20 ЛВ. ЗАТОПЛЕНА В МИКРОВЪЛНОВА ПЕЧКА . ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ - ДА ОЧАКВАШ ПРЯСНО ИЗПЪРЖЕНА ХРУПКАВА РИБА И ДА ТИ СЕРВИРАТ ВЧЕРАШНО ПЪРЖЕНА И ЗАТОПЛЕНА В МИКРОНДА ...??? И КАРТОФКИТЕ СЪЩО ...
10
2
 
51
 
! Отговори
Ами преди 6 години
КОй ти е виновен. Тогава просто не се занимавш с туризъм. Сезонът бил кратък - айде у лево
9
33
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
прав е човека, правят резервация, после не идват - безотговорни хора.
8
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
сезонните работи са много видове.Проидводство на зърнени култури, плодове, някои млечни продукти, градински насаждения.Постояна е работата на администрацията на НАП