Заради такса "празен стол": Наказват заведението в Созопол

Глобата ще е заради "услуга", която липсва в менюто
10 авг 2017 13:24, Петя Славова
66
Заради такса "празен стол": Наказват заведението в Созопол
Снимка: Facebook

На заведението в Созопол, което поиска от клиенти такса "празен стол” е наложена глоба от Комисия зата за защита на потребителите (КЗП) . Това каза председателят на комисията Димитър Маргаритов пред Нова ТВ .

"Още вчера извършихме проверка. Санкция ще има по Закона за туризма за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и на потребителя се представя документ с цел той да извърши плащане. Тъй като в него е вписана услуга, която не се предлага в менюто, това само по себе си е нарушение”, коментира Маргаритов.

Още по темата

Той припомни за случай от миналата година, когато ресторант се опитваше да начислява т.нар. "такса дете” за това, че нечие дете си играе в заведението.

"Тогава ние бяхме безкомпромисни. Санкционирахме този търговец, който също призна своята вина. Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Хубавото е, че и потребителите са активни и сигнализират, включително чрез социалните мрежи,” добави още председателят.

В заключение Маргаритов подчерта, че тези случаи са изолирани, но изключително неприятни. "Винаги съм казвал, че макар и да са малко нарушенията в туризма, всяко едно от тях е в състояние да придобие такава обществена значимост, защото провалянето на почивката или на най-важните елементи от нея е проблем”, каза той и допълни, че в момента по нашето Черноморие има милиони туристи и според него като цяло стандартът е на сравнително добро ниво.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
14
 
! Отговори
Усложлив преди 6 години
Услуга? - от такива услуги господ да ни пази
41
1
 
20
 
! Отговори
Real AK преди 6 години
Гледам, че в другата статия съдържателя на заведението се оправдава с високи разходи, демек имал да "избива". Ама не смее да си каже колко му струва да го охраняват. Истината е, че някой вече е сметнал вместо него очакваните приходи и той опитва да компенсира отчетния "патент" от клиентите. Дааа не е лесно да правиш дребен "бизнес" у нас - *** дебнат отвсякъде.
40
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На тоя щом 4 стола му съсипаха вечера при такава сметка от останалите 6 човека, значи смятайте, колко успешен бизнес ръководи. аххахах
39
43
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами ганчовците са свикнали да ядат шкембе чорба за 1.80лв в миризливото заведени пред бунгалото си в Приморско.Те на са свикнали да плащат за качествено обслужване и хранене и им се струва скъпо.
38
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
*** тръгнал да ресторантьорства.
37
4
 
7
 
! Отговори
Бай Х преди 6 години
до 37 много хубаво казано
36
3
 
24
 
! Отговори
Бай Х преди 6 години
товя представлява бизнесът в българияшменти капели и търгашикво и да си говориме ориенталския манталитет си го държиме здраво и това си е
35
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сега да го одерат едно хубаво. Същото и за всеки друг като него. А на писалите, че ще бият хора, че са дошли по-малко от заявеното - ми не е това занаят за вас. Измислете нещо друго да правите.
34
37
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Заведението си е негово и момчето има пълното право да определя правилата. Който не му харесва - да не ходи. Морето не е за бедняци. Апропо докато цялата Държава се занимава с такса ПРАЗЕН СТОЛ, Тиквите тихомълком увеличиха цените на тока, парното и водата още веднъж от 1 август.
33
7
 
21
 
! Отговори
Льольо преди 6 години
тоз стана пишман заради въпросните 80 лв :) Между другото в букинг ако си резервираш хотел, а не отидеш те таксуват със сумата на нощувката
32
23
 
8
 
! Отговори
Манолски преди 6 години
Добре ве, ако ти резервират маса за 15 човека, а дойде някой *** да се забури цяла вечер на една лимонада няма ли да му изшиеш един шамар зад врата и да го таксуваш ?
31
6
 
29
 
! Отговори
до 32 преди 6 години
Какви унижения?! Човек сам си избира дали да бъде унижаван на Мутроморието или да не бъде унижаван някъде в чужбина на море.
30
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Е как ще е изолиран случай, униженията са на всяка крачка, и все накрая така ще направят да омаловажат още повече ситуацията и край
29
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бой следва... 91456
28
0
 
15
 
! Отговори
Бай Иван преди 6 години
Интересно ако откажеш да платиш въпросните 80 лева какво следва.
27
2
 
36
 
! Отговори
Shark преди 6 години
До Митко Петров. Така, и после ще се чудиш що пък ресторанта ти празен. Значи ако клиенти се държат арогантно и притесняват останалите, можеш да ги помолиш да напуснат веднага или да им помогне някой от персонала. А колкото до правата - можеш да си ги налагаш, но трябва да клиента да е запознат с тях предварително. Щом никъде на видно място не си ги написал тези правила, така че клиента да ги види, значи не важат. А ти си измисляй каквото си искаш.
26
7
 
56
 
! Отговори
до Митко Петров преди 6 години
Проблемът, Митко е, че българите не умеят да правят туризъм!В Гърция съм си поръчвал дори само минерална вода, хората ми се усмихнат, държат се вежливо, пожелават ми приятен ден на тръгване!Тук куцо, кьораво и сакато тръгнало да прави туризъм - резултатите ги виждаме!Такса стол?!Такса маса?!Такса покривка?!Такса пепелник?!Ненормалници!
25
44
 
12
 
! Отговори
Митко Петров преди 6 години
Ако вие имате ресторант - вие определяте правилата в него! И най-вече вашите сервитьори са редили маса за 10, пазите местата минимум 1 час преди това, защото не знаете кога ще станат предните клиенти, идва резервацията, не ви казват, че са по-малко, местата и поне една допълнителна маса са заети вече минимум от 2часа, връщате клиенти, държат се арогантно от резервацията и притесняват другите клиенти!!! Какво бихте направили? Аз лично бих ги и набил на изпроводяк заедно с касовата за незаетите!
24
2
 
47
 
! Отговори
Shark преди 6 години
От цялата тази ситуация извода за мен е следния: чета подробно касовите бележки и ги пазя, при съмнения викам сервитьора за обяснение, ако не получа такова или то е мъгляво и уклончиво викам управителя, ако пак не получа обяснение звъня на КЗП и на НАП и им предоставям касовата бележка за доказателство. И това трябва да правим не само в ресторанти, а навсякъде и трябва да го правим масово, всички. Типично за българина е че не си знае правата и е много небрежен в това отношение. Затова ни цакат
23
3
 
20
 
! Отговори
до Анонимен преди 6 години
Като гледам в колко спокойно и приветливо място се превърна Норвегия заради нелегалните емигранти от арабски и африкански произход, направо ми е кеф как си пия ракията под чардака на вилата ми във Велинград!