Неплатена "Гражданска" и... 800 хил. коли без номера

На 1 милион население у нас се падат по 99 загинали души
6 окт 2017 07:48, Петя Славова
41
Неплатена "Гражданска" и... 800 хил. коли без номера
Снимка: архив, Булфото

792 643 автомобила у нас са със свалени номера заради неплатена застраховка "Гражданска отговорност". Оказва се, че от 3 май до края на септември МВР е прекратило регистрациите на 865 566 коли. От тях след това има сключени полици само на 72 923, на които са им възстановени регистрациите.

Това заяви Бойко Рановски, началник отдел "Пътна полиция" в МВР по време на конференция за пътна безопасност "Мирен договор за българските пътища", организирана от Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ).

"Останалите автомобили, може би голяма част, вече не са на територията на България и те нямат регистрация в нашия регистър", категоричен бе Рановски. По думите му от януари до края на септември са съставени 14 716 глоби заради липса на "Гражданска".

По време на конференцията зам.-председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Ралица Агайн-Гури обяви, че към края на този месец започва свързването между двете бази данни на Гаранционния фонд и МВР. Връзката между двете институции се очаква да улеснява работата на застрахователите.

Потребителите, които сключват застраховка, няма да има нужда да обясняват каквото и да е, а само чрез регистрационния номер на автомобила и на талона застрахователният офис ще получава цялата информация онлайн. Това освен време ще намали и измамите.

Изрядните водачи ще бъдат поощрявани и ще дават по-малко пари за застраховка. Все още обаче не е ясно за какъв срок ще се връща историята и досието на всеки един от водачите.

Предвижда се превишението на скоростта да оказва най-голямо влияние върху формираното на размера на "Гражданската“. След това се нареждат неспазването на пътните знаци, преминаване на червен светофар и неправилното изпреварване.

Още по темата

Шефът на пътната полиция каза, че през миналата година 36 деца са загинали на пътя, като броят им е най-висок за последните 6 години. От началото на 2017 г. до момента 22 деца са загубили живота си заради катастрофи.

Лечението на един тежко пострадал в катастрофа излиза около 30-50 хил. лева. Това каза здравният министър проф. Николай Петров при откриването на конференцията "Мирен договор за българските пътища", цитирайки анализ на Българското дружество по анестезиология и интензивно лечение.

По думите му последните години са показали, че свободното говорене и информационните кампании за намаляване на пътния травматизъм не дават необходимия резултат. Ето защо усилията ни трябва да са насочени в две посоки – от една страна, да се фокусираме върху добрия пример. Като второ направление за ограничаване броя на жертвите и пострадалите при ПТП министърът изведе необходимостта от засилване на санкциите.

700 млн. лева обезщетения са изплатили българските застрахователни компании заради катастрофи. Това каза Светла Несторова, председател на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ).

По данни на Комисията за финансов надзор (КФН) премийният приход по застраховка „Гражданска отговорност“ възлиза на 621 млн. лева през 2016 г., а изплатените обезщетения по този вид полици са в размер на 368,5 млн. лв. Малко над 317 млн. лева пък са платили застрахователите по "Каско".

Така се оказва, че дружествата, занимаващи се със застраховки, са дали над 700 млн. лв. за щети, настъпили заради ПТП-та. В тази сума обаче не се включват парите, изплатени по застраховка "Живот" и "Злополука", тъй като там няма как да се откроят тези, които са станали по време на инциденти на пътя.

"Черната статистика трябва да спре не толкова заради сумите, които плащаме и заради материалните щети, а на най-вече заради децата ни и най-близките ни хора, които са по пътищата във всеки един момент", категорична бе Несторова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
5
 
! Отговори
Cortez преди 6 години
За гражданската отговорност ни гонят застрахователи, глоби, КАТ, полицаи, държавата с нови и по свирепи закони, а когато стане време за изплащане на обезщетенията от застрахователните ко#*пеленца ни полиция ни държава никой не ги гони тях. Това говори ли ви нещо относно лобитата в така "обичаните" от нас и парламент и министри и депутати?
36
1
 
4
 
! Отговори
Я гледай.... преди 6 години
Ние като сме 7 мл. с номера /ЕГН/ да не би да сме цъфнали.Останали са ни от затвора НРБ В САЩ как живеят без ЕГН , нямам представа.Сигурно не са се сетили.
35
0
 
8
 
! Отговори
Веско преди 6 години
До 111Браво, бе. Готов си за финансов министър. Застраховката е УСЛУГА, която е задължителна за ДВИЖЕНИЕ по пътищата. А автомобила е собственост и си ми е регистриран. Защо трябва да си свалям номерата всеки три месеца, ако примерно работя в чужбина и се връщам два пъти в годината за месец? И колко ще струва това сваляне и слагане?
34
0
 
16
 
! Отговори
доста интересно преди 6 години
До ИнтересноАналогичен случай приятелю, моля комшия милиционер изобщо няма лепенки на колаат си ниакакви на стъклото, нито гражданска нито преглед нито винетка... как става тоя номер много ми е интересно ? Цитирам друг милиционер, който ми е познат и го попитах как става тоя трик.. --> "Недей пита... по една привилегия ни остана" беше отговора. Айде в града го познават ами извън града.. ами ако блъсне някой.. представям си по високите нива какво е чудо разпасано.
33
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Санкциите, та санкциите. Колко пъти ги вдигахте? А резултат от това няма. Трябва контрол. Непрекъснат контрол за спазване правилата на движение. Ако това се прави и сегашните санкции са повече от достатъчни. Ала това означава да се върши работа. Е, друго си е да се пие кафенце, водичка или да се пуши (мълчаливо) цигарка в работно време, а заплатката да си тече...
32
1
 
16
 
! Отговори
застраховайте водача преди 6 години
Колите катастрофи не правят. Катастрофи правят водачите. Застраховката трябва да е на името на водача, а не на колата. Един водач може да се качи на няколко коли! Особено служебни! Мозък имате ли в тая глава?
31
1
 
14
 
! Отговори
Интересно преди 6 години
И двамата ми комшии милиционери в Мвр са без винетки и с нарулени граждански по 2 месеца минимум
30
0
 
5
 
! Отговори
финансист преди 6 години
До Анонимен 20Данъка в общината си ти върви независимо от служебната дерегистрация. Ако става дума за стара кола трябва да си я бракуваш с номерата и талона в кат и тогава спира данъка.
29
0
 
13
 
! Отговори
шофьор преди 6 години
До селчоЗа какво ти е автомобил като не го караш? За гражданска, преглед, данък и винетка даваш минимум 300 лева, да не говорим за гуми и части. Ако караш 2 пъти в годината ти е по-евтино да ползваш такси.
28
4
 
1
 
! Отговори
111 преди 6 години
Може да се реши просто проблема с гражданската отговорност, като например да приемат такъв закон - който няма гражданска отговорност за автомобила си повече от 3 месеца , автоматично се дерегистрира от мвр и му се изпраща уведомление да върне регистрационните номера в срок от 1 седмица, а не да се чака ако кат те спре евентуално тогава да ти сваля номерата, ако си без застраховка.
27
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
в съда всяко второ дело е с гаранционен фонд поради липса на застраховка. Извода е като го осъдят и няма пари да плаща пращат наказателни бригади и бой до спукване ... от такива *** и болниците фалират ......
26
3
 
5
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
Не става само с говорене. И както един умник тук поясни, може да си кара и без регистрация. Значи, трябват драконовски мерки. Но под това определение нямам предвид просто популярното увеличение на глобите.Казано с други думи, както често обичаме да разсъждаваме, да го направим като в развитите държави.Ако си платиш глобата веднага, може да има отстъпка. Ако не я платиш навреме се увеличава двойно. Ако изобщо забравиш да я платиш - лежиш в затвора. Тука в България не е така. Изобщо.
25
6
 
8
 
! Отговори
ggggg преди 6 години
В Италия, без гражданска са към 5 000 000 коли, да сте чули да ги е заплашвала евротъпанарската комисия. А за да намалят катастрофите ПРОСТО НЕ ГИ РЕГИСТРИРАТ на едно място.
24
1
 
1
 
! Отговори
Men преди 6 години
Ако това е истина сега КАТ трябва да издирят всяка една кола и физически да и свалят номерата. Иначе отново ще попаднат в комична ситуация и ще бъдат обект на подигравки. Да позная ли кое от двете ще се случи на хрантутниците?
23
6
 
21
 
! Отговори
АЗ преди 6 години
Е нали караме със запалени фарове,защо още стават катастрофи и има жертви?
22
0
 
19
 
! Отговори
Отговор преди 6 години
До селчо 15 Като не си караш овтомобила ни ти трябва застраховка , ама на застрахователните дружества им трябва. Така че не бъди скрънза , а плащай.
21
1
 
11
 
! Отговори
Цонко преди 6 години
Тя София е пълна с пияни "каруцари", нали ги гледам всяка сутрин!
20
1
 
4
 
! Отговори
east преди 6 години
Всичко това е много смешно ! Колата, която карам, е собственост на жена ми, а тя няма книжка. Много ми е интересно как ще ми вдигат ГО, ако съм див шофьор ? :))))
19
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не се ли нарушава някакъв закон от застрахователите с тази огромна разлика от 252.5 милиони между проходите им от ГО и изплатените обезщетения? Нещо много не е наред с застраховките в България.
18
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Което не разбрах е дали като ти я отпишат от кат, ти я смъкват от отчет и в данъчното или продължават всяка година да ти начисляват данък от общината?Иначе ми изглежда правилно.