Руска рулетка по пътищата, най-много загиват на "Тракия"

Ще публикуваме "Черна карта на българските пътища", заяви инж. Милчев
Обновена: 23 юни 2021 12:34 | 23 юни 2021 12:27, Анисия Иванова
112

Институтът по пътна безопасност отчете ръст на загиналите по пътя. От началото на годината до средата на юни жертвите са 162-ма. Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото? Къде са рисковите отсечки, качествено ли се строи у нас? Защо сме в челната класация по смъртност на пътя?

"Тези, които управляват транспортната система, не знаят, че през май - юни месец вали дъжд. Изненадаха ни дъждовете, защото те очакват през май и юни да е като през август.  Истината е, че в България отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенцията за пътна безопасност, са тотално абдикирали да управляват транспортната ни система", заяви инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

Той информира, че от май жертвите бележат ръст от над 40%. Според него това рязко увеличение на жертвите се дължи на неумението да се управлява транспортната ни система или на статистическа манипулация.

"Когато на пътя има задръстване и повече коли, има повече катастрофи, но по-малко жертви. Когато на пътя има по-малко коли, се кара по-бързо, по-малко са катастрофите, но има повече жертви", категоричен е експертът.

Инж. Милчев коментира, че промените в АПИ са се извършили с голямо закъснение.

"Идеята на това служебно правителство в сферата на пътищата е не да реши някой проблем на българския гражданин, а да създаде симулация на проблеми, които има. Нима ние не знаем, че пътищата се строят некачествено и че се краде?!", добави той и подчерта, че е необходимо е да има публичност.

"Ние настояваме всички проекти на всички ремонти да бъдат качени на техния сайт, за да може експертите да се запознаят с проектите и да сравнят  изпълнението им", уточни експертът.

Милчев подчерта, че българските мантинели са като солети - когато трябва да задържат автомобила, те не го правят.

"Има много проблеми с организацията на движенията. Организацията на движенията е този елемент от транспортната ни система, който ни показва къде какво трябва да правят водачите. Ние искаме да видим кой е този проект, кой е този проектант и кой го е разрешил", добави Милчев.

Той информира, че София е най-опасната столица в ЕС по отношение на движението, както и че от 2018 увеличението на жертвите е със 100%.

"Всеки ден увеличаваме жертвите. Ние играем на руска рулетка по нашите пътища", каза още той и информира, че в понеделник ще публикуват "Черна карта на българските пътища", която ще покаже статистическа информация и десетте най-опасни пътища в България.

"Магистрала "Тракия" има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR.  

По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен.

"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.

Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
3
 
13
 
! Отговори
Абе преди 2 години
Ко ши му обеснявате ве,Оня шафиор.Наиш ква кола кара.То гуми кат нови втора употреба.То чипови,мощности,скорости.Гърми просташка музика вътре в колата.Аспуха гърми и свири отвън!Ша му обеснявътиЧшшш,оня шофиор бе!
65
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Реално в България единствената контролирана величина по време на движение на път е скоростта и в градовете алкохол в кръвта. Никой не му пука това, че някой бил тръгнал да изпреварва тир със 100 и изскочил пред някой друг, който пък се движил със 150. А те повечето от катастрофите стават поради някакви подобни събития. Или трябва да въведат ограничение 90км/ч, или да засилят контрола, както 80 каза чрез цивилни патрулки.
64
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото? Докато единственият контрол са заптиета по хранилките и няма цивилни полицейски коли, които да се движат между всички нас, които да следят за дистанция, за мигачи, за техническа изправност, за минимална скорост, за изпреварвания - отговорът по-скоро е не :)
63
3
 
16
 
! Отговори
адвокат Тенев преди 2 години
Не са важни пътищата и какво имаш под капака на колата, а какво имаш или нямаш в главата!!!
62
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото?........Зависи основно от акъла на редовия български шофьор.
61
2
 
20
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
За държава,където полицията е за украса,а шоф.книжки се купуват,това си е постижение.
60
7
 
11
 
! Отговори
протестъри преди 2 години
само славчо чалгата ще постори нови магистрали, с по хубави мантинели и по-ярка маркировка.
59
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви чудесни магистрали! Едно от условията да не гинат хора по пътищата са добри пътища. Не е само човешкия фактор.
58
5
 
21
 
! Отговори
За 30 години преди 2 години
само комплексирани мутри с джипове вилнеят, държавата я няма, продажните политици и корумпирани полицаи чакат избори за да се нагласят, а народа го газят и пребиват пъренюта, които са си повярвали че всичко им е позволено, защото не са ходили в казармата, за ромите да не говорим ... *** от държава постепенно се превръща в територия, а народа в население и след Сирия май ние сме наред ... жалко за всички дето са си дали живота за България...
57
3
 
3
 
! Отговори
Първокласен ? преди 2 години
Не бих казал. На места и за втори клас е много.
56
3
 
11
 
! Отговори
Лош матрЯл преди 2 години
само си прочетете коментарите и ще разберете защо сме толкова зле...нация от дървени философи, които не признават накакви закони и авторитети...Закона на Дарвин е написан за вас...
55
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Българина добре си кара и се държи нормално на магистралата, срещали ли сте там хора с едни чужди регистрации и имате ли наблюдения те как карат? За тировете какво мислите? Просто магистралат ни отесня господа, вече всеки има по две коли и един "път" в който реално лявата лента само става и то не навсякъде не може да ни свърши работа.
54
2
 
3
 
! Отговори
Сатир преди 2 години
"Институт" - акредитация няма, научна продукция също, претенции и словобудство дал господ. Уважаеми колеги карам по 25-30000 км. годишно по всякакви пътища. *** са повече от копките, безсмъртните също.
53
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вместо да се пените с безполезни приказки, поинтересувайте се колко са жертвите в Канада например, където максималната скорост по магистралите е 100км/ч, а по пътищата е 60-80км/ч. Сега оня с джипката е малко в сянка - може да намалите максимално разрешените скорости.
52
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Българските джигити нямат край и карат като побъркани наркомани ! Не са виновни пътищата за това, че бг шофьорите са като диви прасета ...
51
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Този глупендър беше шеф на КАТ-СОФИЯ и съсипа и тяхната статистики и контрол и всичко. Сега е яхнал НПО, чрез което изнудва държавни институции и частни фирми. Иначе е уволнен за корупция.... ама сега ни чете морал и казва какво трябвало да се направи. Живеем в абсурдна държава!
50
3
 
7
 
! Отговори
дедо ви преди 2 години
Много лесно бих се справил със свинските навуща по пътищата. Отнемане на превозното средство моментално в ползана държвата ,и въвеждане на субекта в принудителен труд-колкото си е заслужил. Труда те прави свободен-е казал един чичо Адолф!
49
3
 
9
 
! Отговори
фен преди 2 години
Като станеш аутсайдер заради една простотия на пътя,после вече ако има ограничение 50 винаги караш с 30 за всеки случай. Кучето скача според тоягата в цял свят!
48
3
 
12
 
! Отговори
Петко преди 2 години
Зашо мислите че по Америка или запдна Европа шофьорите са страхливи и послушни,не ми се вярва да е от възпитание или църквата. Просто държавата и закона им го слага на 6 ката в дооопарата. ПОсле боли с години и човека е послушен!
47
1
 
10
 
! Отговори
бг шофьор преди 2 години
На ПВ Цалапица трябва да монтират задължителни за посоката и завиване знаци , там няколко пъти някви *** влизат и карат в насрещното движение като през Сахара. Били хванали един по сигнал и го глобили. Ама защо е там и защо е влязъл някой поинтересува ли се... А карали в насрещното- то че са *** е ясно, но защо няма поне 1 знак за посока на изход от възел и вход на магистрала, след като са регистрирани нарушители с голям риск за тежки ПТП.