Решават ли електромобилите проблема с мръсния въздух?

Личните коли допринасят повече за замърсяването, смята Меглена Антонова от "Грийнпийс"
5 ное 2021 08:46, Ния Христова
93
 
Отоплителни уреди на твърдо гориво, които се използват от домакинствата през зимния сезон, водят до замърсяване на въздуха. 
 
"Ситуацията в София е малко по-добра от предишните дни, тъй като метеорологичните условия позволиха да се разсее замърсяването, което се получава заради сезонните инверсии. Заради топлия въздух, който заключва студен въздух близо до земната повърхност, замърсяване излиза в котловини като София", обясни Меглена Антонова от организация "Грийнпийс" в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
"За да решим проблема с транспорта, е важно градовете да се фокусират не толкова върху това да заменим стария автомобил с по-нов, а какво правим като решение за мобилността – осигуряване на по-добър масов градски транспорт, за да могат хората да се придвижват пеша или с велосипед", изтъкна Антонова.
 
Според нея е важно мерките да не се фокусират в преминаването към електромобили, защото по този начин "заменяме един проблем с друг".
 
"Могат да се намерят решения, особено по отношение на градския транспорт, за интегриран билет, който да може да се използва за повече превозни средства. Има тенденция в София, където се намалява честотата на превозните средства по някои от линиите, която определено не е в посока да се стимулират хората да използват повече градски транспорт", изтъкна представителката на "Грийпийс".
 
Антонова е на мнение, че личният автомобилен транспорт допринася повече за замърсяването на въздуха от градския и трябва хората да се мотивират да използват повече градски транспорт.
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Прокурорите са врагове на адвокатите! Нормално! В съдебната зала все те се нападат!
41
1
 
9
 
! Отговори
Транспорта МРЪСЕН преди 2 години
Градският транспорт замърсява най-много въздуха, скъп е, неудобен, наблъскан с хора и по време на сезона на инфекциите хората се заразяват.
40
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До българинДъщеря ми е на 23, смятай на колко години съм и в кой клас уча, а проучванията от БАН със "специалните апаратури" хич не ме интересуват, носът ми, макар и разбит от Ковит надушва добре. За прахоляка си прав
39
0
 
4
 
! Отговори
Електромобили вредни преди 2 години
Използват вредни токсични химикали при производството на батериите. Също и солараните панели слънчеви уж екологични също се използват токсични химикали и производствени процеси.
38
0
 
4
 
! Отговори
българин преди 2 години
До: номер 36 Е да бе, нямаше! Ти кога си роден? На колко годинки си? В кой клас учиш? Навремето ако си се качвал на Витоша по времето когато работеше още "Кремиковци", София не се виждаше!Сега - автомобилите му били виновни!Скорошно проучване на БАН със специална апаратура показа, че замърсяването от колите е по-малко. Много по-голямо замърсяване има от немитите и прашни улици!!!Работя в промишлена зона и колата ми става все едно съм бил на сафари ако времето навън е лошо!!!
37
1
 
4
 
! Отговори
Ужас преди 2 години
В тоя градски транспорт от нахалните дъртаци не можеш място да си намериш! Че и мъмриви!
36
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Новите коли са добре херметизирани и богато накиснати с парфюм в копето, това кара собствениците да си мислят, че само старите коли са замърсители. Отворете си прозорците в трафика и ще ви стане ясно на секундата за какво става въпрос, иначе вътре в купето се отрича всичко. Като хората, стари, млади, от към дуп3то мирише.
35
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ел.автомобили изместват замърсяването на въздуха от Европа и Сев.Америка в по-южни райони - в Африка и Ю.Америка
34
1
 
2
 
! Отговори
българин преди 2 години
Мда. Не случайно на градския транспорт му махаме първите две букви от заглавието и става "адски транспорт". Така е по-достоверно.
33
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Едно време всички бяхме или на тец, или на дърва и въглища, но такова замърсяване нямаше. От както се запо0чна масирано строителство и всеки си купи по две коли, нещата се преобърнаха. Разходете се от Хладилника до зоологическата градина в активен строителен момент за да видите какво имам предвит. Колата ми е стара и филтъра на купето не е от най добрите. Спра ли зад автомобил в трафика, няма никакво значение на колко години е, носи се задушаваща смрад.
32
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като ви е мръсен въздуха е София отидете да живеете другаде.В планините мирише на бор,има чиста вода и природа.
31
1
 
6
 
! Отговори
Общински съветник преди 2 години
За да мотивираш някой да не ходи на работа с колата си, а да ползва градски трянспорт, трябва да се направят 3 неща: 1. Градският транспорт да стане безплатен. 2. Да се въведе такса за придвижване с кола в по-голямата част от града - от тази такса ще се дотира безплатния градски транспорт. 3. По-бърз градски транспорт - което ще стане като се намали трафика, заради въведената такса от точка 2.
30
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нека госпожата от Грийн пиис,обясни колко замърсяват вулканите и торнадата и ветровете който добавят пясък в Европа от Африка,тогава да ръси"мозък."Щото и нейния е колкото главата на кърфица.Бе и на тия в офисите им дали има легла че да не висят по околовръстните пътища и магистрали..
29
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А защо тогава и през лятото замърсяването е върховно, след като няма отопление?! Разберете го, личните автомобили особено в София са поне към 2-2.5 милиона ежедневно, като включим пришълците, които идват от околни градове. При средна възраст над 19 години няма как всички тези газове да не замърсяват. Особено при заниженият контрол на емисиите. Всеки минава успешно прегледа даже и с 30 годишна кола. Че отоплението замърсява също - да, така е, ама е по-малко от колите напоследък.
28
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А с какво да се отипляват в Бояна и Симеоново? Да умират от студ ли?
27
1
 
8
 
! Отговори
Като експерт преди 2 години
Запознат доста добре с калкулациите за отделени въглеродни емисии ви казвам, че получената от електричество енергия се умножава по 6 за калкулиране на въглеродни емисии. За сравнение полученото от други горива по 1,2-1,6 . Просто проблема със замърсяването с въвеждане на електромобили се изнася извън града, но се умножава по 6
26
9
 
3
 
! Отговори
Вики белята преди 2 години
Абе в София направо не можеш да мръднеш от автомобили! Ужас ти казвам! После се сърдят като им пукам гумите!
25
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 28 - Тоя манталитет го има и при другите бачкатори, дето си мсиялт, че 2500 е велика сума и сипят огън и жупел върху всеки, който послмее да иска по-висока заплата, отколто те са взимали, когато са завършлвали.
24
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Естествено, че го решават. Но у нас проблемът е смесица между манталитета на бедния бачкатор, който не иска да кара малка градска кола, а огромен немски дизелов параход, забранен във всеки голям град на ЕС, и отоплението на твърдо гориво, което трябва моментално да бъде забранено за София и селата около София- Симеоново, Бояна и подобни. В Симеоново имаме къща от 50 години- не се трае от смрад на изгорели въглища, откакто се помня. Затова и не инвестирам много в този имот, а купих друга вила.
23
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До xaxsasбв - Супер! Как не се бях сетил! Ей сега ще ходя по 9 км, когато стане мину 8 градуса ... в една посока!